آشنایی با احزاب سیاسی آمریکا
۲۵ بهمن ۱۳۹۹
دولت ترامپ دیوار تحریم علیه ایران را قبل از انتخابات بلندتر کرد
۲۵ بهمن ۱۳۹۹
آشنایی با احزاب سیاسی آمریکا
۲۵ بهمن ۱۳۹۹
دولت ترامپ دیوار تحریم علیه ایران را قبل از انتخابات بلندتر کرد
۲۵ بهمن ۱۳۹۹

ایالات‌متحده باید شرکت‌های کلیدی اتومبیل‌سازی ایرانیان را تحریم کند

تاریخ انتشار گزارش: ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰

قاسمی نژاد در این مقاله بر اساس اظهارات مقامات نظامی ایران، توصیه‌هایی به سیاست‌گذاران در واشینگتن داشته تا از فرصت باقیمانده از ریاست جمهوری دونالد ترامپ برای افزایش تحریم­ها علیه ایران استفاده کنند.

وی با اشاره به بیانات سردار عزیز نصیر زاده که بیان داشته بود نیروی هوایی ایران با مشارکت شرکت اتومبیل‌سازی سایپا اقدام به ساخت هواپیماهای بی‌سرنشین خواهد کرد، تحریم شرکت‌های اتومبیل‌سازی ایرانی را در اولویت پیشنهادات خود قرار داده است.

وی به دو موضوع در این باره اشاره می‌کند. اول اینکه صنایع اتومبیل‌سازی به میزان زیادی به واردات فناوری‌های برتر دنیا وارد هستند و این موضوع می‌تواند تحریم­ها علیه این شرکت­ها را تأثیرگذارتر نماید.

دومین محور گزارش وی این موضوع است صنایع اتومبیل‌سازی ایران در ذیل تحریم‌های پس از برجام تحریم شدند و این کشور علاوه بر این، از واردات خودرو نیز محروم شد که قیمت اتومبیل داخلی را به شدت افزایش داد.

وی با اعلام این موضوع که فقط شرکت سایپا نیست که در فعالیت‌های نظامی ایران مشارکت می‌کند و شرکت ایران‌خودرو نیز در این امور مشارکت فعالی دارد، تحریم هر دو شرکت را تحت تحریم‌های ضد تروریسم آمریکا خواستار می‌شود.