افزایش قیمت بنزین عاملی تعیین‌ کننده در سبک زندگی آمریکایی‌ها
۶ آذر ۱۳۹۸
موسس توییتر به دلایل امنیتی از گوگل استفاده نمی‌کند
۶ آذر ۱۳۹۸
افزایش قیمت بنزین عاملی تعیین‌ کننده در سبک زندگی آمریکایی‌ها
۶ آذر ۱۳۹۸
موسس توییتر به دلایل امنیتی از گوگل استفاده نمی‌کند
۶ آذر ۱۳۹۸

مقایسه هزینه برق در ایالت های آمریکا

استفاده از نیروی برق در زندگی مدرن امروزی یک ضرورت به شمار می رود. این نیرو کامپیوترهایمان را روشن می کند، موبایل هایمان را شارژ می کند، در برخی از موارد، حتی خودروها را به حرکت در می آورد. البته نیروی برق با یک برچسب قیمت ارائه می شود که این قیمت نه تنها بر حسب میزان برق مصرفی بلکه بر مبنای اینکه در کجا داریم این مقدار برق را مصرف می کنیم، محاسبه می شود.

بنا به داده های “دفتر اطلاعات انرژی ایالات متحده” (EIA)، یک خانوار متوسط آمریکایی حدود ۷۰/۱۲ سنت به ازای هر کیلو وات ساعت برق، پرداخت می کند. بر اساس داده های اخیر این سازمان، ما سه نقشه گرمایی طراحی نموده ایم که میزان برق مصرفی را در ایالت های آمریکا و بر اساس نوع کاربری مشخص می کند. اولین نقشه مربوط به برق مسکونی می باشد که در منازل مصرف می شود. دومین نقشه مربوط به برق تجاری است که در کسب و کارهایی مانند خرده فروشی ها و شرکت های خصوصی استفاده می شود. سومین نقشه نیز مربوط به برق صنعتی می باشد که در کارخانه های بزرگ و مراکز تولیدی به مصرف می رسد. در هر نقشه سایه های تاریک تر نشان دهنده هزینه برق بالاتر (بر حسب سنت/کیلووات ساعت) می باشد و سایه های روشن تر برق ارزان تر را نشان می دهد.

گران ترین برق مسکونی بر حسب ایالت (سنت / کیلو وات ساعت)

  1. هاوایی: ۰۹/۳۲
  2. رود آیلند: ۶۷/۲۲
  3. ماساچوست: ۵۷/۲۲
  4. آلاسکا: ۷۴/۲۱
  5. کنیکت: ۵۶/۲۱

گران ترین برق تجاری بر حسب ایالت (سنت / کیلو وات ساعت)

  1. هاوایی: ۶۴/۳۰
  2. آلاسکا: ۲۸/۱۹
  3. رود آیلند: ۳۹/۱۲
  4. کنیکت: ۴۴/۱۷
  5. ماساچوست: ۰۲/۱۷

گران ترین برق صنعتی بر حسب ایالت (سنت / کیلووات ساعت)

  1. هاوایی: ۷۳/۲۶
  2. ماساچوست: ۱۲/۱۷
  3. آلاسکا: ۹۱/۱۶
  4. رود آیلند: ۷۴/۱۴
  5. کنیکت: ۵۱/۱۴

چند نکته جالب توجه در این نقشه ها به چشم می خورند. در میان تمام انواع برق های مصرفی، هاوایی گران ترین بهای برق را داراست. آلاسکا نیز با توجه به جدا افتادگی جغرافیایی اش از بقیه ایالت ها، یکی از گرانترین بهای برق را نسبت به دیگر ایالت ها می پردازد.

در میان ایالت های همجوار، ایالت های واقع در شمال شرق بیشترین میزان برق را مصرف می کنند، این در حالی است که در میانه غربی، جنوب و شمال غربی  کشور، ایالت ها در مقام مقایسه، برق کمتری مصرف می کنند. دلیل اصلی این امر را می توان در این موضوع دانست که ایالت های شمال شرقی دارای جمعیت متراکمی هستند و بنابر این برق زیادی مصرف می کنند، این اتفاق برای ایالت کالیفرنیا که برق بیشتری مصرف می کند نیز صادق است.

در مقابل، ایالت هایی از جمله اوکلاهما و لوئیزیانا که جمعیت روستا نشین در آنها بیشتر است برق کمتری مصرف می کنند. جالب است بدانیم نیروی برق از دیگر منابع همچون زغال سنگ، گاز، باد، آب و یا نیروی خورشیدی مشتق می شود. علاوه بر هزینه های عملیاتی، در دسترس بودن این منابع در نزدیکی محل قرار گیری و سکونت استفاده کنندگان برق نقش مهمی در قیمت آنها دارد. به همین علت است که ایالت های صاحب منابع یاد شده و همچنین ایالت هایی که جمعیت کمتری در خود جای داده اند و کارخانه های تولید برق بیشتری دارند هزینه کمتری پرداخت می کنند.

مطالب مرتبط