نیویورک‌تایمز: ترامپ به توصیه مجری «فاکس‌نیوز» اقدام نظامی علیه ایران را لغو کرد
۱ تیر ۱۳۹۸
ترامپ: بولتون می‌خواهد با تمام دنیا بجنگد؛ من دنبال جنگ نیستم
۱ تیر ۱۳۹۸
نیویورک‌تایمز: ترامپ به توصیه مجری «فاکس‌نیوز» اقدام نظامی علیه ایران را لغو کرد
۱ تیر ۱۳۹۸
ترامپ: بولتون می‌خواهد با تمام دنیا بجنگد؛ من دنبال جنگ نیستم
۱ تیر ۱۳۹۸

50 درصد خانواده های آمریکایی نمی توانند نیازهای ابتدایی خود را تامین کنند


منبع: cnn

بسیاری از آمریکائی ها در تلاش هستند تا بتوانند سطحی از یک زندگی متوسط را برای خود فراهم کنند. براساس تحقیق پروژه ALICE در United Way ، تقریبا 51 میلیون خانوار به اندازه کافی درآمد ندارند تا بتوانند بودجه ماهانه خود را که شامل مسکن، غذا، مراقبت از کودک، مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل و تلفن همراه است را تامین کنند. این تعداد 43 درصد خانوارها در ایالات متحده را تشکیل می دهند.

این رقم شامل 16.1 میلیون خانوار است که در فقر زندگی می کنند و همچنین 34.7 میلیون نفر از خانواده هایی که طبق این پژوهش استخدام شده هایی با دارائی های محدود و حقوق بسیار کم (ALICE ) هستند را شامل می شود.درآمد این گروه کمتر از چیزی است که "برای زنده ماندن در اقتصاد مدرن" مورد نیاز است.

استفانی هوپس، مدیر پروژه می گوید: "با وجود نشانه های اقتصادی به ظاهر مثبت، نتایج ALICE نشان می دهد که مشکلات مالی همچنان یک مشکل فراگیر است." کالیفرنیا، نیومکزیکو و هاوایی بیشترین سهم خانواده های درگیر در مشکلات اقتصادی (هر کدام 49% ) و داکوتای شمالی کمترین سهم (32%) را دارند.

طبق این پژوهش بسیاری از این افراد، پرستاران کودک ، خدمتکاران ، دستیاران اداری و کارکنان فروشگاه هستند که کارهای کم درآمد و پس انداز کمی دارند. حدود 66٪ از مشاغل در ایالات متحده کمتر از 20 دلار در ساعت پرداخت می کنند. این مطالعه در سطح شهرستان ها انجام شده است.

به عنوان مثال، در شهرستان کینگ سیاتل، بودجه سالیانه خانواده برای یک خانواده چهار نفره (دارای یک نوزاد و یک کودک پیش دبستانی) در سال 2016 تقریبا 85،000 دلار بود. این به دستمزد ساعتی 42.46 دلار نیاز دارد.

اما در ایالت واشنگتن، تنها 14 درصد از شغل ها بیش از 40 دلار در ساعت می پردازند.شورای شهر سیاتل تنها یک مورد مالیات قابل توجه برای تجارت های بزرگ تصویب کرد تا با آن بتواند به مشکل رو به گسترش بی خانمانی در این شهر کمک کرده و بحران تامین سرپناه را تا جای ممکن حل کند.

گزارشی از : خبرگزاری فارس