www.usfacts.ir
راجر استون کیست و رابطه ی آن با پرونده ی تحقیقات مولر چیست ؟
۱۶ بهمن ۱۳۹۷
هوک: آمریکا دیگر معافیت تحریم‌های نفتی ایران را تمدید نمی‌کند
۱۶ بهمن ۱۳۹۷
www.usfacts.ir
راجر استون کیست و رابطه ی آن با پرونده ی تحقیقات مولر چیست ؟
۱۶ بهمن ۱۳۹۷
هوک: آمریکا دیگر معافیت تحریم‌های نفتی ایران را تمدید نمی‌کند
۱۶ بهمن ۱۳۹۷

بر اساس یک نظرسنجی، بیشترِ رای‌دهندگانِ امریکایی، رئیس‌جمهور ترامپ را با واژۀ «احمق» توصیف می‌کنند


منبع: روزنامه ایندیپندنت
نویسنده: ابی جکسون (Caroline Mortimer)
به‌تازگی، یک نظرسنجی نشان داده است که وقتی مردم امریکا دربارۀ دونالد ترامپ فکر می‌کنند، اولین صفتی که به ذهنشان می‌رسد، واژۀ «احمق» است.

مرکزِ نظرسنجی و آمارِ دانشگاه کوینیپیاک که در این دانشگاه و در ایالت کِنِتیکِت امریکا واقع شده است، رای‌دهندگانی از سراسرِ ایالات متحده را بررسی کرد. بر اساس این بررسی، اولین واژه‌ای که برای توصیفِ رئیس‌جمهور به ذهنِ 53 نفر از رای‌دهندگان رسید، واژۀ «احمق» بود.

این در حالی است که 44 نفر از رای‌دهندگان نیز ترامپ را با واژۀ «دروغگو» توصیف کردند و 36 نفر او را «بی‌کفایت» دانستند.

علاوه بر این، در این نظرسنجی اعلام شده است که در میان مجموعِ 48 واژه‌ای که پنج بار یا بیشتر از رای‌دهندگان شنیده شد، سی واژه بارِ معناییِ منفی داشتند.

این بررسی که بین 6 تا 11دسامبر و بر 1،211 رای‌دهنده انجام شد، نشان داد که 57درصد از شرکت‌کنندگان از رفتارِ ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور، اعلام نارضایتی کردند. این در حالی است که 37درصد از این رای‌دهندگان، از رفتار ترامپ رضایت داشتند.

حاشیۀ خطای این نظرسنجی 3.5درصد بود.

بر اساس نظرسنجی‌های دوره‌ایِ مرکزِ کوینیپیاک، ترامپ توانسته است در سال اولِ ریاست‌جمهوری‌اش، فقط برای چهار مرتبه رضایت عمومی را به میزانِ بیش از 40درصد به دست آورد. در این مدت، بیشترین میزان رضایت عمومی از رئیس‌جمهور ترامپ، 42درصد و مربوط به ماه فوریه است.

معاونِ مرکزِ نظرسنجی و آمارِ دانشگاه کوینیپیاک، تیم مالوی، اعلام کرد: «رئیس‌جمهور دونالد ترامپ به پرخاش‌های توهین‌آمیزش مشهور است و درست به همین علت است که سرزنش می‌شود. 'احمق' فقط یکی از مجموعِ واژه‌های توهین‌آمیزی است که رای‌دهندگانِ امریکایی، نثار او کرده‌اند.»

در همین نظرسنجی، رای‌دهندگان به این سوال نیز پاسخ دادند که آیا به نظر آن‌ها روسیه تلاش کرده است تا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوریِ سال 2016 را تحت تاثیر خود قرار دهد. به نظرِ 73درصد از مجموعِ رای‌دهندگان که 50درصد از جمهوری‌خواهان را نیز شامل می‌شد، روسیه چنین تلاشی کرده است.

از مجموع کسانی که عقیده داشتند روسیه برای مداخله در این انتخابات تلاش کرده است، 43درصد این مداخله را موثر بر نتایج انتخابات می‌دانستند.


برچسب ها: