مقایسه نحوه برقراری ارتباط بایدن و ترامپ با افکار عمومی در ۱۰۰ روز اول
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
آمریکا چگونه در افغانستان از طالبان شکست خورد؟
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
مقایسه نحوه برقراری ارتباط بایدن و ترامپ با افکار عمومی در ۱۰۰ روز اول
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
آمریکا چگونه در افغانستان از طالبان شکست خورد؟
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

نتایج سرشماری جدید اداره آمار آمریکا (۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰)

اداره آمار آمریکا سرانجام نتایج سرشماری جدید خود را منتشر کرد. مطابق گزارش این اداره، جمعیت آمریکا با ۷.۳۵ درصد رشد طی یک دهه گذشته، به ۳۳۱۴۴۹۲۸۱ نفر رسیده که این دومین نرخ رشد پایین جمعیت در تاریخ آمریکا است.

نمودار رشد جمعیت آمریکا از سال ۱۹۰۰ میلادی تا کنون : 

نمودار رشد جمعیت آمریکا از سال 1900 میلادی تا کنون

 

مطابق نتایج به دست آمده در این گزارش، قدرت سیاسی در آمریکا از ایالات غرب میانه و شمال شرقی به جنوب و غرب منتقل خواهد شد. موضوعی که تأثیرات گسترده‌ای بر جنبه‌های مختلف زندگی آمریکایی‌‎‌ها خواهد داشت. از افزایش یا کاهش تعداد نمایندگان در کنگره تا میزان پولی که هر ایالت از دولت فدرال دریافت خواهد کرد. این اعداد و ارقام همچنین می‌تواند ترکیب سیاسی کنگره را تغییر دهد و رقابت‌های بحث برانگیزی را در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ میلادی ایجاد کند.

به شکل دقیق‌تر و با سرشماری جدید و تقسیمات مجدد؛ تعداد کرسی‌های ۶ ایالت تگزاس، کلرداو، فلوریدا، مونتانا، کارولینای شمالی و اوریگن در مجلس نمایندگان افزایش یافته است. همچنین ۷ ایالت کالیفرنیا، ایلینوی، میشیگان، نیویورک، اوهایو، پنسیلوانیا و ویرجینای غربی با کاهش کرسی‌های خود در مجلس نمایندگان مواجه شده‌اند. مسئله‌ای که طبیعتاً موجب افزایش یا کاهش آراء الکترال ایالت‌های مذکور در انتخابات ریاست جمهوری نیز خواهد شد.

 

نقشه تغییرات تعداد کرسی‌های ایالت‌ها در مجلس نمایندگان نسبت به سال ۲۰۱۰ میلادی:

نقشه تغییرات تعداد کرسی‌های ایالت‌ها در مجلس نمایندگان نسبت به سال 2010 میلادی:

 

مسئولان اداره آمار آمریکا نیز نسبت به نتایج این گزارش بسیار مطمئن هستند. در همین راستا ران جارمین، مسئول اداره آمار آمریکا گفته است: “هیچ سرشماری‌ای عالی نیست. اما ما اطمینان داریم که این سرشماری از کیفیت بالایی برخوردار است. در غیر این‌ صورت آنها را برای شما منتشر نمی‌کردیم.”

یکی از نکات قابل توجه این سرشماری نزدیک بودن بسیاری از ارقام بود. برای مثال مقامات اداره آمار گفته‌اند اگر آنها تنها ۸۹ نفر دیگر را در طول سرشماری نیویورک شمرده بودند و جمعیت سایر ایالت‌ها به همان حالت باقی می‌ماند، این ایالت هیچ کرسی‌ای در مجلس نمایندگان را از دست نمی‌داد.

 

نقشه تغییرات جمعیتی ایالت‌ها در سرشماری جدید نسبت به سال ۲۰۱۰ میلادی:

نقشه تغییرات جمعیتی ایالت‌ها در سرشماری جدید نسبت به سال 2010 میلادی:

 

مطابق نتایج منتشر شده در این گزارش؛ ایالت ویرجینای غربی با ۳.۲۰ درصد کاهش بیشترین میزان افت جمعیت و ایالت یوتا با ۱۸.۳۷ درصد افزایش بیشترین میزان رشد جمعیت را در یک دهه گذشته تجربه کرده‌اند.

مطالب مرتبط