به فرودگاه آمریکا خوش آمدید! ( نسخه ی مخصوص ایرانی ها و مسلمانان )
۱ دی ۱۳۹۹
چگونه بایدن می‌تواند محافظه‌کاران ایران را از تضعیف توافق هسته‌ای باز دارد؟
۱ دی ۱۳۹۹
به فرودگاه آمریکا خوش آمدید! ( نسخه ی مخصوص ایرانی ها و مسلمانان )
۱ دی ۱۳۹۹
چگونه بایدن می‌تواند محافظه‌کاران ایران را از تضعیف توافق هسته‌ای باز دارد؟
۱ دی ۱۳۹۹

بررسی روند تاریخی ورود مهاجران به آمریکا

مهاجران به آمریکا از چه کشورهایی آمده اند؟

تاریخ آمریکا
 

 

 

در این ویدئو از تی‌دی‌سی می‌بینیم که طبق سرشماری‌ها در ایالات متحده در هر دهه بیشترین تعداد مهاجران در هر ایالت از کدام کشورها آمده بودند.

برای نمونه، در دهۀ 1850 بیشترین تعداد مهاجران جدید در آمریکا از ایرلند و آلمان بودند. جالب است بدانید که در دهۀ 1860 به‌علت کمبود کارگر در ایالات متحده به‌خاطر جنگ داخلی در این کشور، نیاز شدیدی به کارگران مهاجر ایجاد شد.

در دهۀ 1880 نیز چینی‌ها بیشترین تعداد مهاجران به آمریکا را تشکیل می‌دادند که بیشتر آن‌ها یا به کارهای خطرناک در معدن مشغول می‌شدند و یا کارگر تاسیس ریل راه‌آهن می‌شدند. طی یک قرن بعد از آن هم کانادایی‌ها بیشترین تعداد مهاجران به آمریکا بودند که بیشتر در ایالت‌های شمالی آمریکا ساکن می‌شدند.

در سال 1882 بود که قانون ممنوعیت ورود چینی‌ها تصویب شد و تا 1950 مانع از ورود تعداد بالای از مهاجران چینی شد. در 1900 نیز برای اولین بار، نروژی‌ها و سوئدی‌ها و ایتالیایی‌ها بزرگ‌ترین گروهی بودند که به ترتیب به ایالت‌های داکوتای جنوبی، مینه‌سوتا و لوئیزیانا مهاجرت می‌کردند.

طبق سرشماری سال 1920 نیز مهاجران آلمان و ایتالیا و روسیه که برای فرار از جنگ جهانی اول به آمریکا پناه آورده بودند، بیشترین تعداد مهاجران را تشکیل می‌دادند. در سال 1940 به‌خاطر سهمیه‌ها و باقی مصوبه‌های کنگره، جمعیت متولدان کشورهای خارجی ساکن در آمریکا ناگهان به زیر 9درصد رسید اما در سال 1970 بود که این عدد به پایین‌ترین میزان خود در تاریخ رسید.

مکزیک در طی تاریخ مهاجران بسیاری را در آمریکا داشته است و در سرشماری سال 2000 تعداد مهاجرانِ متولد مکزیک از 9میلیون بیشتر شد.

سرشماری سال 2010 نیز نشان داد که فقط 5 ایالت آمریکا که همۀ آن‌ها با کانادا مرز مشترک دارند، بیشترین تعداد مهاجرانشان از یک کشور با اکثریتِ سفیدپوست بوده است.

 

 
 
 
آخرین ویدئوها: