تحلیل جفری ساکس درباره ی تاثیر کرونا بر اقتصاد آمریکا
۱۹ شهریور ۱۳۹۹
بازگشت به شرایط قبل از کرونا پس از سال ۲۰۲۱ محقق می‌شود
۱۹ شهریور ۱۳۹۹
تحلیل جفری ساکس درباره ی تاثیر کرونا بر اقتصاد آمریکا
۱۹ شهریور ۱۳۹۹
بازگشت به شرایط قبل از کرونا پس از سال ۲۰۲۱ محقق می‌شود
۱۹ شهریور ۱۳۹۹

ترامپ چگونه می تواند تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را اجرا کند؟

تاریخ انتشار گزارش: ۹ سپتامبر ۲۰۲۰

پژوهشگر ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در این مقاله به این موضوع می پردازد که با توجه به مخالفت روسیه و چین، ایالات متحده چگونه می تواند تحریم های سازمان ملل علیه ایران را با موفقیت بازگرداند.

وی پیشنهاد می کند که ترامپ بی توجه به تمایل یا عدم تمایل چین و روسیه برای تبعیت از آمریکا، بر اساس دستورالعمل خود برای تحریم ها عمل کند

وی معتقد است با فعال شدن مکانیسم ماشه، انقضای محدودیت خرید تسلیحات، انقضای محدودیت حمایت خارجی از برنامه موشکی ایران، انقضای ممنوعیت غنی سازی اورانیوم و آزمایش موشک و ایجاد برنامه صنعتی هسته ای ایران که در آینده مجاز می شد، همگی بی اثر می شوند. علاوه بر این، قطعنامه های قبلی سازمان ملل علیه ایران معتبر خواهد شد.

وی سپس با انتقاد از شرکای آمریکا در برجام به دلیل عدم همراهی با آمریکا و متهم کردن این کشور به منزوی شدن به دلیل در پیش گرفتن روش های یکجانبه گرایانه در قبال ایران، معتقد است این کشورها مخصوصا شرکای اروپایی، به دلایل سیاسی، از مسایل امنیتی خود غافل شده اند.

علاوه بر این، منزوی شدن آمریکا را افسانه می داند و توجه این کشورها را به حمایت متحدان آمریکا در خاورمیانه از این اقدامات ترامپ جلب می کند.

گلدبرگ در نهایت به ترامپ پیشنهاد می دهد تا تحریم های یکجانبه خود علیه شرکت های تسلیحاتی و شرکت های انتقال دهنده تسلیحات و شرکت های ارائه کننده امکانات مالی برای تبادلات تجاری فروش اسلحه به ایران را اعمال کند و نگران روابط با چین و روسیه نباشد زیرا این دو کشور پس از بالارفتن هزینه های تجارت با ایران در زمینه های فوق، از این اقدامات عقب نشینی خواهند کرد.