بازگشت به شرایط قبل از کرونا پس از سال ۲۰۲۱ محقق می‌شود
۲۲ شهریور ۱۳۹۹
تحلیل مارک زندی درباره ی تاثیر کرونا بر اقتصاد آمریکا
۲۲ شهریور ۱۳۹۹
بازگشت به شرایط قبل از کرونا پس از سال ۲۰۲۱ محقق می‌شود
۲۲ شهریور ۱۳۹۹
تحلیل مارک زندی درباره ی تاثیر کرونا بر اقتصاد آمریکا
۲۲ شهریور ۱۳۹۹

کرونا کسری بودجه آمریکا را به ۳ تریلیون دلار رساند

منبع: هیل

تاریخ انتشار گزارش: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

به دنبال شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی، وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که کسری بودجه این کشور از سه تریلیون دلار گذشته است.

به گزارش از نشریه هیل، براساس اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا کسری بودجه این کشور تا آخر سال مالی در ماه آگوست (۱۰ شهریور) از سه تریلیون دلار عبور کرده و انتظار می‌رود که تا پایان سال مالی یعنی ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) به ۳.۳ تریلیون دلار برسد.

سال مالی آمریکا از اول اکتبر (۱۰ مهر) شروع می‌شود و تا ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) سال بعد میلادی ادامه دارد.

اعلام رکورد کسری بودجه آمریکا در ماه‌های پایانی سال در حالی مطرح می شود که پیش از آن دفتر بودجه کنگره در مورد کسری بی سابقه بودجه آمریکا در ماه گذشته گزارش منتشر کرده بود.

ایالات متحده در حالی شاهد کسری بودجه ۳.۳ تریلیون دلاری تا آخر سال مالی ۲۰۲۰ است که پیش از این بیشترین حجم کسری بودجه این کشور در سال ۲۰۰۹ حدود ۱.۴ تریلیون دلار بوده است.

براساس گزارش وزارت خزانه داری آمریکا، دولت ترامپ در سال جاری به دلیل چالش‌های اقتصادی از جمله شیوع ویروس کرونا تا کنون ۶ تریلیون دلار هزینه کرده است، در حالیکه کل هزینه‌های واشنگتن در سال ۲۰۱۹ حدود ۴.۴ تریلیون دلار بوده است.

دفتر بودجه کنگره هفته گذشته اعلام کرد که بدهی‌های دولت آمریکا با افزایش هزینه‌های مقابله با ویروس کرونا افزایش یافته و پیش بینی کرد که در سال آینده بدهی‌های کشور از تولید ناخالص داخلی پیشی خواهد گرفت.

در گزارش دفتر بودجه کنگره آمده است که افزایش بدهی‌های آمریکا در سال جاری ادامه داشته و معادل ۹۸ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور خواهد بود.

بدهی‌های آمریکا در سال ۲۰۱۹ حدود ۷۹درصد از تولید ناخالص داخلی و در سال ۲۰۰۷  حدود ۳۵ درصد از تولید ناخالص داخلی بوده است.

تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۱.۴ تریلیون دلار بوده است.
دفتر بودجه کنگره (CBO) یک آژانس فدرال در حوزه قانونگذاری دولت آمریکا است که بودجه و اطلاعات اقتصادی را به کنگره ارائه می‌دهد.

گزارسی از: ایرنا