مشاور ترامپ به جرم قاچاق جنسی کودکان به ۱۰ سال حبس محکوم شد
۷ تیر ۱۳۹۹
عدالت با طعم خشونت
۷ تیر ۱۳۹۹
مشاور ترامپ به جرم قاچاق جنسی کودکان به ۱۰ سال حبس محکوم شد
۷ تیر ۱۳۹۹
عدالت با طعم خشونت
۷ تیر ۱۳۹۹
 
مسائل و فکت های آمریکا

بیش از نیمی از زنان آمریکایی از اینکه شب‌ها به تنهایی در خیابان‌ها قدم بزنند، واهمه دارند


نویسنده: جیمی بالارد (Jamie Ballard)
28 مارس ۲۰۱۹
 
مسائل و فکت های آمریکا

بیش از نیمی از زنان آمریکایی از اینکه شب‌ها به تنهایی در خیابان‌ها قدم بزنند، واهمه دارند


نویسنده: جیمی بالارد (Jamie Ballard)
28 مارس ۲۰۱۹
 

یافته‌های موسسه‌ی تحلیلی آماری "YouGov RealTime" حاکی از آن دارد بیشتر زنان آمریکایی (61 درصد) اظهار می‌دارند که همیشه اقدامات احتیاطی در جهت جلوگیری از مزاحت های جنسی و خیابانی را در پیش می‌گیرند. زنان خیلی بیشتر از مردان بیان می‌دارند که "همیشه" و یا "اکثر اوقات" از مشارکت در فعالیت‌های روزانه مانند سوار شدن به اتوبوس، رفتن به اولین قرار و یا ورزش کردن در بیرون از خانه احساس ناامنی می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد ۵۹ درصد از زنانی که به تنهایی در کوچه قدم می‌زنند اظهار داشته اند که "همیشه" و یا "اغلب اوقات" احساس ناامنی و ترس داشته اند در حالی که ۵۰ درصد دیگر چنین احساسی را هنگام قدم زدن تنهایی در "شب‌ها" تجربه کرده اند. زنان معمولاً دو برابر مردان هنگامی که به منزل یک غریبه می‌روند (23 درصد از زنان در مقابل ۶ درصد از مردان)، به یک کشور خارجی سفر می‌کنند (24 درصد در مقابل ۱۲ درصد)، و یا در خیابان سوار تاکسی می‌شوند و یا تاکسی اینترنتی می‌گیرند (13 درصد در مقابل ۴ درصد) احساس ناامنی و خطر می‌کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع که زنان بیشتر از مردان از تنهایی در اماکن عمومی احساس خطر می‌کنند، نباید از اینکه آنها بیشتر از مردان از حضور در چنین موقعیت‌های دوری می‌کنند، تعجب کنیم. نزدیک به نیمی از زنان (46 درصد) اظهار می‌دارند که از حضور در میکده‌ها اجتناب می‌کنند در حالی که تنها ۳۰ درصد از مردان چنین نگرانی دارند. کمتر از ۸ درصد از مردان بیان داشته اند شب‌ها از قدم زدن در خیابان‌ها می‌ترسند که در مقایسه با حدود یک چهارم از زنان (25 درصد) که چنین حسی دارند، این رقم بسیار ناچیز به حساب می‌آید. زنان (44 درصد) ۱۶ درصد بیشتر از مردان (28 درصد) از سوار شدن به اتوبوس، و ۲۰ درصد بیشتر از آنها از قدم زدن در یک کوچه‌ی خلوت هراس دارند. (39 درصد زنان در برابر ۱۹ درصد مردان). در هر یک از موقعیت‌های مذکور در این تحقیق، زنان بیشتر از مردان از حضور در این موقعیت‌ها اجتناب می‌کنند.

پایگاه YouGov در فوریه‌ی ۲۰۱۹ نظرسنجی تقریباً یکسانی از شهروندان بریتانیایی به عمل آورد و دریافت که در بسیاری از موقعیت‌های مشابه، زنان بریتانیایی کمتر از زنان آمریکایی احساس ناامنی و خطر می‌کنند.

زنان بریتانیایی نسبت به زنان آمریکایی هنگامی که در خیابان‌ها قدم می‌زنند (23 درصد در مقابل ۲۹ درصد)، به منزل یک فرد نا آشنا می‌روند (10 درصد در مقابل ۲۳ درصد)، تاکسی می‌گیرند (7 درصد در برابر ۱۳ درصد) و به اولین قرار می‌روند (5 درصد در مقابل ۱۰ درصد)، کمتر احساس ترس و نگرانی دارند.

زنان انگلستانی روی هم رفته کمتر از زنان آمریکایی از حضور در چنین موقعیت‌هایی ابا دارند. تنها کمتر از یک پنجم زنان بریتانیایی (18 درصد) بیان داشته اند که هرگز شب‌ها در خیابان‌ها به تنهایی حاضر نمی‌شوند، و ۳۱ درصد از آنان می‌گویند که هرگز در میکده‌ها و بارها حضور نمی‌یابند. حدود یک نفر از هر سه نفر (29 درصد) نیز گفته اند که در خیابان سوار تاکسی نمی‌شوند و یا از تاکسی اینترنتی استفاده نمی‌کنند.



بسیاری از زنان بر خلاف مردان برای پیشگیری از مزاحمت‌های جنسی همیشه اقدامات احتیاطی را لحاظ می‌کنند

تقریباً یک نفر در هر ده نفر از زنان (۱۰ درصد) اظهار داشته اند که آنها همیشه جهت در امان ماندن از مزاحمت‌های جنسی، اقداماتی اتخاذ می‌کنند. تقریباً نیمی از مردان (60 درصد) بیان می‌کنند که نیازی به این اقدامات ندارند.

هنگامی که در ماه فوریه، نظر سنجی ای از شهروندان بریتانیایی در این رابطه انجام شد، یافته‌ها مبیِّن این حقیقت بودند که زنان انگلستانی نصف زنان آمریکایی (32 درصد) به مراقبت‌های لازم جهت پیشگیری از مزاحمت‌های جنسی و خیابانی روی می‌آورند. تنها ۹ درصد از مردان انگلستانی گفته اند که مراقبت‌های لازم را اتخاذ می‌کنند.

بهترین و مرسوم ترین روش‌های جلوگیری از مزاحمت‌های خیابانی عبارتند از: آگاه بودن و آگاه ماندن شخص نسبت به محیط پیرامونش (73 درصد از زنان از این روش استفاده می‌کنند)، همراه داشتن یک تلفن همراه جهت استفاده در مواقع اضطراری (65 درصد)، آگاه کردن دیگران از مکانی که شخص در آن قرار دارد و یا قرار خواهد داشت و برنامه ریزی برای انجام اقدامات لازم از سوی آنها در صورت نیاز (64 درصد)، خودداری از بیرون بودن در ساعات مشخص (60 درصد) و استفاده از مسیرهای مطمئن و خودداری از تردد های بی هدف و غیر ضروری (54 درصد).

تنها اقدامی که مردان غالباً بیشتر از زنان از آن استفاده می‌کنند، فراگیری فنون دفاع شخصی می‌باشد. حدود ۴ نفر از هر ۱۰ نفر مرد (37 درصد) تاکنون جهت جلوگیری از مزاحمت‌های خیابانی به این روش متوسل شده اند، در حالی که تنها ۲۲ درصد از زنان از این روش استفاده می‌کنند.