ترامپ: افغانستان از شیکاگو امن تر است!
۱۳ آبان ۱۳۹۸
مدیرعامل مک‌دونالد پس از رابطه عشقی با یکی از کارمندانش اخراج شد
۱۳ آبان ۱۳۹۸
ترامپ: افغانستان از شیکاگو امن تر است!
۱۳ آبان ۱۳۹۸
مدیرعامل مک‌دونالد پس از رابطه عشقی با یکی از کارمندانش اخراج شد
۱۳ آبان ۱۳۹۸

پردرآمد‌ترین مشاغل آمریکا کدامند؟

ممکن است درکودکی از پدر و مادرتان شنیده باشید برای اینکه در بزرگسالی پولدارشوید باید پزشک ویا وکیل شوید. به نظر می رسد این تفکر رایج تقریبا درست باشد. نمودار تصویری که در اینجا آورده شده از آخرین داده های پایگاه تحلیلی Glassdoor بهره برده تا نشان دهد پردرآمد ترین شغل ها البته با در نظر گرفتن میانگین درآمد کدام شغل ها می باشند.

  • بیشتر مشاغل پردرآمد موجود در این لیست مربوط به پزشکی و حوزه فناوری اطلاعات می باشد. این موضوع که پنج شغل از ده شغل پردرآمد این لیست مربوط به حوزه درمان می باشد قابل توجه است.
  • با وجود اینکه پزشکان بالاترین رتبه را در این لیست از آن خود کرده اند اما درآمد میانگین این حرفه در مقایسه با سال گذشته پایین می باشد (۱۹۵۸۴۲ دلار در برابر ۱۹۳۴۱۵ دلار)
  • هفت شغل از این ده شغل به ویژه آنهایی که با پزشکی و وکالت در ارتباط هستند، نیازمند اخذ مدرک دانشگاهی می باشند. مشاغل مدیریتی و مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات نیز معمولا به مدرک دانشگاهی و / یا  تجربه کاری طولانی مدت نیاز دارند تا بتوانند پول زیادی را برای شاغل به ارمغان بیاورند.
  • تقاضا برای این مشاغل موجود در این لیست به طور قابل توجهی متغیر می باشد. بنا به داده های وبسایت تحلیلی Glassdoor که در آگوست ۲۰۱۹ منتشر شده است، ۱۷۵۷۲ فرصت شغلی برای متخصصان پرستاری وجود داشته در حالیکه تنها ۲۹۹ مورد فرصت شغلی برای حسابداری در دسترس بوده است.

داده های استفاده شده در نقشه از گزارش وبسایت Glassdoor درباره ۲۵ شغل که بالاترین درآمد را در آمریکا دارند، به دست آمده است. متد مورد استفاده قرار گرفته در این گزارش، داده های مربوط به میزان حقوق  کارمندان در بازه زمانی جولای ۲۰۱۸ الی ژوئن ۲۰۱۹ را جمع آوری و تحلیل نموده است.  حداقل ۱۰۰ مورد فیش حقوقی در بازه زمانی مورد نظر و برای هر یک از عناوین حقوقی که در گزارش نهایی ذکر شده اند، مورد استفاده و بررسی قرار گرفته است.

برای محاسبه درآمد میانگین که عواملی همچون موقعیت مکانی و رتبه شغلی در آن لحاظ شده اند، این پایگاه خبری تحلیلی از یک الگوریتم اختصاصی آماری استفاده می کند و عناوین شغلی مشابه را گروه های یکسان طبقه بندی می کند.

در نقشه ما، این ۲۵ شغل پردرآمد بر حسب درآمد میانگین پایه و به صورت نمودارهای گرافیکی میله ای به نمایش درآمده اند  و پردرآمدترین آنها در بالا و کم درآمدترین در پایین قرار گرفته اند. هر چه قدر طول یک میله بیشتر باشد، درآمد میانگین بیشتر می باشد. رنگ ها بر حسب حوزه مرتبط با شغل، تعریف شده که شامل پزشکی، مدیریت، فن آوری و وکالت می باشد.

 

پردرآمدترین شغل های آمریکایی ها:

  1. پزشک: ۱۹۳۴۱۵ دلار
  2. مدیر داروخانه: ۱۴۴۷۶۸ دلار
  3. دندانپزشک: ۱۴۲۴۷۸ دلار
  4. داروساز: ۱۲۶۴۳۸ دلار
  5. مهندس سازه: ۱۲۲۵۸۵ دلار
  6. مشاور حقوقی شرکت ها و سازمان ها: ۱۲۲۵۸۵ دلار
  7. مهندس ارشد نرم افزار: ۱۱۴۱۶۳ دلار
  8. دستیار پزشک: ۱۱۳۸۵۵ دلار
  9. حسابدار شرکت: ۱۱۳۳۶۸ دلار
  10. توسعه دهنده ارشد نرم افزار: ۱۰۹۸۰۹ دلار

اگر چه ممکن است این مشاغل درآمدهای خیلی خوبی داشته باشند اما آیا بحران ها و رکودهای اقتصادی جهانی باعث متزلزل شدن و ناپایداری آنها نمی شوند؟ بعید نیست. نرخ بیکاری در ایالات متحده همچنان پایین می باشد اما فرصت های شغلی به تدریج در حال کمتر شدن می باشند. بعضی شاغلان مانند کارگران کارخانه ها به دلیل طولانی شدن جنگ تجاری آمریکا و چین بسیار آسیب پذیر شده اند.

خطر ماشینی شدن کارخانه ها به ویژه هنگامی که ربات ها جایگزین شغل هایی که ارتباط تنگاتنگی با حوزه فن آوری داشته و سهم عمده ای از ۲۵ شغل برتر را از آن خود کرده اند شوند، بیشتر از پیش نمایان خواهد شد. با این وجود، شغل هایی همچون مراقبت های پزشکی، مدیریت و تحصیلات که به فعالیت های انسانی متکی می باشند، بسیار کمتر در خطر جایگزینی با ربات ها می باشند.

مطالب مرتبط