ترامپ: بولتون می‌خواهد با تمام دنیا بجنگد؛ من دنبال جنگ نیستم
۲ تیر ۱۳۹۸
حمله سایبری آمریکا به سامانه های موشکی ایران
۲ تیر ۱۳۹۸
ترامپ: بولتون می‌خواهد با تمام دنیا بجنگد؛ من دنبال جنگ نیستم
۲ تیر ۱۳۹۸
حمله سایبری آمریکا به سامانه های موشکی ایران
۲ تیر ۱۳۹۸

مستمری و بیمه بیکاری در آمریکا به تفکیک ایالت ها

نیمه اول سال ۲۰۱۹ با امیدواری ها و خوشبینی هایی درباره اقتصاد ایالات متحده به پایان رسید. به عنوان مثال، بیکاری به پایین ترین حد خودش در ۵۰ سال اخیر رسید. در عین حال، اقتصاد آمریکا پایدارترین دوره رشد اقتصادی تا به کنون را به چشم خود دیده است. گرچه موضوعاتی همچون نگرانی های مربوط به رشد پایین تر دستمزدها نسبت به سال های قبل و همچنین رکود اقتصادی جهانی، سوالاتی در مورد اینکه این شکوفایی اقتصادی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و همچنین چه پیامدهایی در صورت وخامت اوضاع اقتصادی، گریبان افرادی که شغلشان را از دست داده اند را خواهد گرفت، در اذهان عمومی مطرح نموده است. نقشه تصویری موجود در این نوشتار، مشخص می کند مستمری بیکاری چه طور از یک ایالت به ایالت دیگر تغییر می کند و یک شخص در هر ایالت چه میزان و برای چند هفته می تواند از مستمری بیکاری استفاده نماید.

  • هر ایالت شیوه منحصر به فرد خود را در محاسبه حداکثر مستمری بیکاری که یک شخص می تواند دریافت کند دارد.
  • بعضی از ایالت ها مانند جرجیا و داکوتای شمالی، حداکثر هفته هایی که شخص می تواند از مستمری بیکاری استفاده کند را بر اساس نرخ بیکاری موجود در آن ایالت تعیین می کنند.
  • بیشترین تعداد هفته هایی که یک شخص می تواند از مستمری بیکاری بهره مند شود از ۱۲ هفته در ایالت فلوریدا و کارولینای شمالی تا ۳۰ هفته در ایالت ماساچوست متغیر است.
  • در مقایسه با مناطق دیگر کشور، در ایالت های جنوب شرقی میزان دریافتی مستمری هفتگی کمتر می باشد.

تمام داده های مربوط به بیشترین میزان مستمری دریافتی در هر ایالت از گزارش های “دپارتمان امور کار و کارگری” آن ایالت استخراج شده اند و آمار و ارقام میانگین مربوط به این مستمری ها در پایگاه داده وزارت کار ایالات متحده موجود می باشد. در نقشه ها، اعداد موجود در دایره های صورتی رنگ، نشان دهنده بیشترین تعداد هفته هایی می باشد که یک فرد می تواند از مزایای بیکاری در آن ایالت بهره مند شود. ارقامی که برحسب دلار در درون هر ایالت ذکر شده است، نشان دهنده بیشترین میزان بیمه بیکاری هفتگی که به افراد فاقد شغل پرداخت می شود، می باشد. برای روشن تر نمودن رویه های کلی در پرداخت بیمه بیکاری، هر ایالت با رنگ سبز هاشور زده شده است. سبز کم رنگ بیانگر کمترین میزان بیمه بیکاری هفتگی و سبز تیره به معنای بیشترین بیمه بیکاری هفتگی می باشد.

 

مستمری بیکاری به تفکیک هر ایالت (بیشترین مستمری دریافتی)

  1. واشینگتن – ۷۹۰ دلار
  2. ماساچوست – ۷۶۹ دلار
  3. مینه سوتا – ۷۱۷ دلار
  4. نیوجرسی – ۶۹۶ دلار
  5. کنیکت – ۶۳۱ دلار

 

مستمری بیکاری به تفکیک هر ایالت (کمترین مستمری بیکاری)

  1. می سی سی پی – ۲۳۵ دلار
  2. آریزونا – ۲۴۰ دلار
  3. لوئیزیانا – ۲۴۷ دلار
  4. آلاباما – ۲۶۵ دلار
  5. فلوریدا – ۲۷۵ دلار

یک روش متداول در محاسبه میزان بیمه بیکاری در هر ایالت، مبنا قرار دادن درصدی از دوران پیش‌فرض  که شخص در آن درآمد داشته است، می باشد. “بالاترین میزان بیمه بیکاری” (MBA) به دو روش به دست می آید. در روش اول بیشترین تعداد هفته هایی که شخص مشغول به کار بوده در”میزان بیمه بیکاری هفتگی” (WBA) ضرب می شود و در روش دوم، درصدی از مدت زمان پایه ای که شخص در آن درآمد کسب می کرده محاسبه می شود. روش دوم از حیث کمّی، میزان مستمری کمتری نسبت به روش اول به دست می دهد. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بعضی از ایالت ها همچون آیووا و پنسیلوانیا عوامل دیگری مانند متاهل بودن و یا داشتن سر عائله را نیز لحاظ می کنند.

به دلیل اینکه اوضاع آینده اقتصاد با اما و اگرهای فراوانی روبرو می باشد، بیکاری یکی از موضوعات داغ رویدادهای انتخاباتی ۲۰۲۰ خواهد بود. بیمه بیکاری در ایالت شما چه وضعیتی دارد؟

مطالب مرتبط