زبان مخفی سیاست مداران برای دستکاری ذهن مردم
۵ فروردین ۱۳۹۸
مهاجران کنونیِ ایالات متحده چه کسانی هستند؟
۵ فروردین ۱۳۹۸
زبان مخفی سیاست مداران برای دستکاری ذهن مردم
۵ فروردین ۱۳۹۸
مهاجران کنونیِ ایالات متحده چه کسانی هستند؟
۵ فروردین ۱۳۹۸

برای بازنشستگی پیش از موعود به چه میزان پس انداز در هر ایالت نیاز است؟

چه کسانی تمایل دارند زودتر از موعد بازنشسته شوند؟

یک جنبش جدید در میان مشاوران مالی به نام “مستقل شو / زودتر بازنشسته شو” شکل گرفته است. ایده اساسی پشت این جنبش، زندگی کردن پایین تر از آنچه که در استطاعت شخص بوده و در عوض افزایش دادن میزان پس اندازها و خروج زود بهنگام از بازار کار می باشد.  بنابراین سوال مطروحه این می باشد که به چه میزان پول برای بازنشستگی در ۵۵ سالگی نیاز است؟ برای ۴۵ سالگی و یا حتی ۳۵ سالگی چه طور؟

  • بنا به نقشه های بالا، شاید به آن میزان پس اندازی که تصور می کنید برای بازنشستگی پیش از موعد مورد نیاز است، احتیاج نداشته باشید. بسته به مکانی که در آن زندگی می کنید، حتی ممکن است بتوانید با ۵/۱ میلیون دلار و در سن ۳۵ سالگی بازنشسته شوید.
  • می سی سی پی بهترین ایالت برای بازنشستگان پیش از موعد می باشد، در حالیکه ایالت هایی مانند هاوایی، کالیفرنیا و نیویورک نسبتا گران می باشند.

وبسایت GoBankingRates اطلاعات مورد نیاز را از منابع مختلفی گردآوری نموده است. در تحقیق انجام پذیرفته توسط این سامانه ابتدا هزینه سالانه زندگی مردم ۳۵، ۴۵ و ۵۵ ساله محاسبه و به ترتیب ۶۹۰۳۴، ۷۳۹۰۵ و ۶۴۹۷۲ دلار ذکر گردیده است. سپس هزینه زندگی به صورت ایالت به ایالت و با استفاده از داده های به دست آمده از بولتن” آمار خرج و مخارج شهروندان” منتشر شده از سوی ” اداره کل آمار کار و اشتغال” و همچنین گزارش “مرکز تحقیقات اقتصادی و اطلاعاتی ایالت میسوری“، ذکر شده است. این وبسایت، همچنین، میزان خرج و مخارج هر ایالت را بر ۰۴/۰ یعنی میزان سودی که پس انداز کنندگان هر ساله از حساب هایشان برداشت می کنند، تقسیم کرده و نتیجه یعنی میزان پس انداز کل در هر ایالت را اعلام نموده است.

چندین نکته در مورد داده های موجود در نقشه ها وجود دارد که باید آنها را به خاطر سپاریم. نکته اول این است که آمارهای ما بر این فرض استوار هستند که صرفنظر از اینکه بازار در چه شرایطی قرار داشته باشد، سالانه ۴ درصد از حساب توسط پس انداز کنندگان برداشت می شود. همچنین میزان تورم در این داده ها لحاظ نشده و هیچ امکانی برای کاهش برداشتی ها از یک سال تا سال بعد وجود ندارد. همچنین فرض بر این بوده که میزان درآمد شما در مکانی زندگی می کنید ثابت مانده است. اگر در سن ۳۵ سالگی بازنشست شوید به احتمال زیاد ۵۰ سال و یا بیشتر سن دارید. به زبان دیگر، هیچ شکی نیست که ما واقعیت را به زبانی ساده و به صورت تصویری بیان می نماییم.

مجموعه نقشه های رنگ کد شده ما چند نکته در مورد پس انداز های بازنشستگی به ذهن متبادر می کنند. همانطور که در مقاله قبلی این مطلب را در نقشه ها به تصویر کشیدیم، ۱ میلیون دلار برای یک زندگی حتی کافی هم به حساب نمی آید. نواحی جنوب نسبت به نواحی شمال شرق و سواحل غربی ارزان تر بوده و برای بازنشستگانی که درآمد ثابت دارند و به دنبال زندگی در آب و هوای گرم ترهستند، گزینه جذابی به حساب می آید. ایالت می سی سی پی به صرفه ترین ایالت اقتصادی در کل کشور برای کلیه بازنشستگان با هر محدوده سنی بوده و در عین حال هاوایی گران ترین ایالت می باشد.

اتفاق خوبی در ایالت های بالای میانه غربی چشم انتظار بازنشستگان مسن تر را می کشد. از وینسکانسین که از غرب تا آیداهو ادامه پیدا می کند، چندین ایالت با نرخ پس انداز کمتر از ۶/۱ میلیون دلار وجود دارند که بازنشستگان ۵۵ ساله – و نه ۴۵ ساله و یا ۳۵ ساله – می توانند از آن ها بهره مند شوند. این امر بیانگر این بوده که اگر سن بالاتری دارید نسبتا راحت تر می توانید بازنشست شوید به این دلیل که شما وقت بیشتری برای پس انداز پول داشته و البته پس انداز کمتری هم برای گذران یک زندگی راحت خواهید داشت. استقلال مالی برای همه افراد الزاما به معنای بازنشستگی و بازنشستگی هم به خودی خود به معنای تفریح و راحت زندگی کردن نمی باشد. در عوض، اینطور می توان فرض کرد که بازنشستگی به معنای برخورداری از امنیت اقتصادی و مالی بوده فارغ از اینکه آینده اوضاع به چه شکل خواهد بود.

مطالب مرتبط