با استاد راهنمایم ساعت هشت صبح جلسه دارم. از وقتی که برای فرصت مطالعاتی طولانی رفته به گوگل، چارهای جز این نیست که یا اول صبح یا دم غروب جلسه داشته باشیم.
مطالعهاجاره خانه در ایمز
۱۶ مهر ۱۳۹۶قانون توقف برای اتوبوس مدارس
۱۶ مهر ۱۳۹۶مهمترین مزیتی که تحصیلات تکمیلی در یک دانشگاه امریکا نسبت به ایران میتواند داشته باشد، حقوق گرفتن در زمان تحصیل است که از آن تعبیر به فاند (تامین مالی دانشجو توسط دانشکده یا استاد) میشود. معمولا دو نوع فاند داریم: یکی در قالب دستیار آموزشی و دیگری در قالب دستیار پژوهشی.
در حالت اول، دانشجو در تدریس و حل تمارین و تصحیح اوراق تمرین و امتحانی به استاد کمک میکند و مبلغی بصورت ماهانه به وی پرداخت میشود. در حالت دوم، استاد بنابر پروژههایی که از نهادهای علمی، دانشگاهی یا صنعتی دریافته کرده و مبلغی که به وی اختصاص داده شده، پژوهش تئوری یا پیادهسازی عملی در این رابطه را به دانشجویانش محول کرده و به آنها حقوق پرداخت میکند. در برخی موارد نیز زمینهی تحقیقاتی دست خود استاد است، مثلا استاد یک گرنت چند صد هزار دلاری از بنیاد ملی علوم امریکا(NSF) دریافت کرده به شکلی که موضوع پژوهش در آن، قابل انعطاف و دست خود اوست.
نحوهی اختصاص مبالغ عایدی از پروژه یا گرنت نیز جالب است. استاد فقط حق دارد حقوق خود در تابستان را از آن بردارد و موظف است بقیه را به دانشجویانش اختصاص دهد. هنر پروپوزالنویسی برای برنده شدن در گرنتها و به دست آوردن پروژهها نیز یک عامل کلیدی در موفقیت و پیشرفت اساتید است. استادی که ظرف یک مدت مشخص قادر به تامین مالی دانشجویان خود نباشد، از دانشگاه اخراج خواهد شد.
در ادامهی توضیحات بالا، یک مورد جالب را تعریف کنم. یکی از دوستان که چند سالیست اینجا دانشجوست و به عنوان دستیار پژوهشی در دورهی دکترا فعالیت میکند، به تازگی ازدواج کرده و خانمش را از ایران به اینجا آورده.
استادش مدام در جهت فراهم کردن تمهیدات لازم برای این دانشجو و خانمش است و مثلا هر هفته که به کلیسا میرود، از دوستان خود پرس و جو میکند که یک خانم با این توصیفات به اینجا آمده و آیا فعالیتی برای او سراغ دارید که خود را مشغول و سرگرم کند یا خیر. بعد هم پیشنهادها را به دانشجویش منتقل میکند. این دغدغهها اولا به جهت وجدان کاری این استاد و ثانیا از سر فراهم آوردن شرایط مناسب برای یک دانشجو به صورتیست که دغدغهای در زندگی شخصی نداشته باشد و بتواند در انجام پروژهها و تحقیقات بهتر عمل کند.
در حالت اول، دانشجو در تدریس و حل تمارین و تصحیح اوراق تمرین و امتحانی به استاد کمک میکند و مبلغی بصورت ماهانه به وی پرداخت میشود. در حالت دوم، استاد بنابر پروژههایی که از نهادهای علمی، دانشگاهی یا صنعتی دریافته کرده و مبلغی که به وی اختصاص داده شده، پژوهش تئوری یا پیادهسازی عملی در این رابطه را به دانشجویانش محول کرده و به آنها حقوق پرداخت میکند. در برخی موارد نیز زمینهی تحقیقاتی دست خود استاد است، مثلا استاد یک گرنت چند صد هزار دلاری از بنیاد ملی علوم امریکا(NSF) دریافت کرده به شکلی که موضوع پژوهش در آن، قابل انعطاف و دست خود اوست.
نحوهی اختصاص مبالغ عایدی از پروژه یا گرنت نیز جالب است. استاد فقط حق دارد حقوق خود در تابستان را از آن بردارد و موظف است بقیه را به دانشجویانش اختصاص دهد. هنر پروپوزالنویسی برای برنده شدن در گرنتها و به دست آوردن پروژهها نیز یک عامل کلیدی در موفقیت و پیشرفت اساتید است. استادی که ظرف یک مدت مشخص قادر به تامین مالی دانشجویان خود نباشد، از دانشگاه اخراج خواهد شد.
در ادامهی توضیحات بالا، یک مورد جالب را تعریف کنم. یکی از دوستان که چند سالیست اینجا دانشجوست و به عنوان دستیار پژوهشی در دورهی دکترا فعالیت میکند، به تازگی ازدواج کرده و خانمش را از ایران به اینجا آورده.
استادش مدام در جهت فراهم کردن تمهیدات لازم برای این دانشجو و خانمش است و مثلا هر هفته که به کلیسا میرود، از دوستان خود پرس و جو میکند که یک خانم با این توصیفات به اینجا آمده و آیا فعالیتی برای او سراغ دارید که خود را مشغول و سرگرم کند یا خیر. بعد هم پیشنهادها را به دانشجویش منتقل میکند. این دغدغهها اولا به جهت وجدان کاری این استاد و ثانیا از سر فراهم آوردن شرایط مناسب برای یک دانشجو به صورتیست که دغدغهای در زندگی شخصی نداشته باشد و بتواند در انجام پروژهها و تحقیقات بهتر عمل کند.
مطالب مرتبط
همسفر شراب (قسمت سیوهشتم-بخش اول)
۳۰ شهریور ۱۴۰۱
دو خانم جوان که مثل لبنانیها چادر سیاه سر کردهاند و چند خانم محجبهٔ دیگر. باید برگردیم به سرسرا برای گرفتن دفترچهٔ برنامهٔ همایش.
مطالعهسوالات معلم
۲۹ شهریور ۱۴۰۱
معلم دبستان این سوالات رو قبل از شروع شدن سال تحصیلی از والدین پرسیده است
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیوهفتم-بخش اول)
۱۵ شهریور ۱۴۰۱
صبح زود راهی دیترویت میشویم. صبح آنقدر زود است که جاده خلوت باشد و من، تنها بیدار جاده که پشت فرمان نشستهام و بقیه خوابند.
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیو ششم-بخش پنجم)
۳۰ مرداد ۱۴۰۱
میخواهد خانهاش را بفروشد. میپرسم هنوز زیر قرض بانک است؟ میگوید بله. کنجکاو میشوم در مورد نرخ سود بانکها. میگوید خیلی ساده است. قرار بوده ۲۰ سال و هر ماهی ۲۵۰۰ دلار بدهیم برای خانهای که ۲۵۰ هزار دلار میارزد.
مطالعهآخرین مطالب
مهمترین مزیتی که تحصیلات تکمیلی در یک دانشگاه امریکا نسبت به ایران میتواند داشته باشد، حقوق گرفتن در زمان تحصیل است که از آن تعبیر به فاند (تامین مالی دانشجو توسط دانشکده یا استاد) میشود. معمولا دو نوع فاند داریم: یکی در قالب دستیار آموزشی و دیگری در قالب دستیار پژوهشی.
در حالت اول، دانشجو در تدریس و حل تمارین و تصحیح اوراق تمرین و امتحانی به استاد کمک میکند و مبلغی بصورت ماهانه به وی پرداخت میشود. در حالت دوم، استاد بنابر پروژههایی که از نهادهای علمی، دانشگاهی یا صنعتی دریافته کرده و مبلغی که به وی اختصاص داده شده، پژوهش تئوری یا پیادهسازی عملی در این رابطه را به دانشجویانش محول کرده و به آنها حقوق پرداخت میکند. در برخی موارد نیز زمینهی تحقیقاتی دست خود استاد است، مثلا استاد یک گرنت چند صد هزار دلاری از بنیاد ملی علوم امریکا(NSF) دریافت کرده به شکلی که موضوع پژوهش در آن، قابل انعطاف و دست خود اوست.
نحوهی اختصاص مبالغ عایدی از پروژه یا گرنت نیز جالب است. استاد فقط حق دارد حقوق خود در تابستان را از آن بردارد و موظف است بقیه را به دانشجویانش اختصاص دهد. هنر پروپوزالنویسی برای برنده شدن در گرنتها و به دست آوردن پروژهها نیز یک عامل کلیدی در موفقیت و پیشرفت اساتید است. استادی که ظرف یک مدت مشخص قادر به تامین مالی دانشجویان خود نباشد، از دانشگاه اخراج خواهد شد.
در ادامهی توضیحات بالا، یک مورد جالب را تعریف کنم. یکی از دوستان که چند سالیست اینجا دانشجوست و به عنوان دستیار پژوهشی در دورهی دکترا فعالیت میکند، به تازگی ازدواج کرده و خانمش را از ایران به اینجا آورده.
استادش مدام در جهت فراهم کردن تمهیدات لازم برای این دانشجو و خانمش است و مثلا هر هفته که به کلیسا میرود، از دوستان خود پرس و جو میکند که یک خانم با این توصیفات به اینجا آمده و آیا فعالیتی برای او سراغ دارید که خود را مشغول و سرگرم کند یا خیر. بعد هم پیشنهادها را به دانشجویش منتقل میکند. این دغدغهها اولا به جهت وجدان کاری این استاد و ثانیا از سر فراهم آوردن شرایط مناسب برای یک دانشجو به صورتیست که دغدغهای در زندگی شخصی نداشته باشد و بتواند در انجام پروژهها و تحقیقات بهتر عمل کند.
در حالت اول، دانشجو در تدریس و حل تمارین و تصحیح اوراق تمرین و امتحانی به استاد کمک میکند و مبلغی بصورت ماهانه به وی پرداخت میشود. در حالت دوم، استاد بنابر پروژههایی که از نهادهای علمی، دانشگاهی یا صنعتی دریافته کرده و مبلغی که به وی اختصاص داده شده، پژوهش تئوری یا پیادهسازی عملی در این رابطه را به دانشجویانش محول کرده و به آنها حقوق پرداخت میکند. در برخی موارد نیز زمینهی تحقیقاتی دست خود استاد است، مثلا استاد یک گرنت چند صد هزار دلاری از بنیاد ملی علوم امریکا(NSF) دریافت کرده به شکلی که موضوع پژوهش در آن، قابل انعطاف و دست خود اوست.
نحوهی اختصاص مبالغ عایدی از پروژه یا گرنت نیز جالب است. استاد فقط حق دارد حقوق خود در تابستان را از آن بردارد و موظف است بقیه را به دانشجویانش اختصاص دهد. هنر پروپوزالنویسی برای برنده شدن در گرنتها و به دست آوردن پروژهها نیز یک عامل کلیدی در موفقیت و پیشرفت اساتید است. استادی که ظرف یک مدت مشخص قادر به تامین مالی دانشجویان خود نباشد، از دانشگاه اخراج خواهد شد.
در ادامهی توضیحات بالا، یک مورد جالب را تعریف کنم. یکی از دوستان که چند سالیست اینجا دانشجوست و به عنوان دستیار پژوهشی در دورهی دکترا فعالیت میکند، به تازگی ازدواج کرده و خانمش را از ایران به اینجا آورده.
استادش مدام در جهت فراهم کردن تمهیدات لازم برای این دانشجو و خانمش است و مثلا هر هفته که به کلیسا میرود، از دوستان خود پرس و جو میکند که یک خانم با این توصیفات به اینجا آمده و آیا فعالیتی برای او سراغ دارید که خود را مشغول و سرگرم کند یا خیر. بعد هم پیشنهادها را به دانشجویش منتقل میکند. این دغدغهها اولا به جهت وجدان کاری این استاد و ثانیا از سر فراهم آوردن شرایط مناسب برای یک دانشجو به صورتیست که دغدغهای در زندگی شخصی نداشته باشد و بتواند در انجام پروژهها و تحقیقات بهتر عمل کند.
مطالب مرتبط
همسفر شراب (قسمت سی و هشتم-بخش دوم)
۱۵ مهر ۱۴۰۱
با استاد راهنمایم ساعت هشت صبح جلسه دارم. از وقتی که برای فرصت مطالعاتی طولانی رفته به گوگل، چارهای جز این نیست که یا اول صبح یا دم غروب جلسه داشته باشیم.
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیوهشتم-بخش اول)
۳۰ شهریور ۱۴۰۱
دو خانم جوان که مثل لبنانیها چادر سیاه سر کردهاند و چند خانم محجبهٔ دیگر. باید برگردیم به سرسرا برای گرفتن دفترچهٔ برنامهٔ همایش.
مطالعهسوالات معلم
۲۹ شهریور ۱۴۰۱
معلم دبستان این سوالات رو قبل از شروع شدن سال تحصیلی از والدین پرسیده است
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیوهفتم-بخش اول)
۱۵ شهریور ۱۴۰۱
صبح زود راهی دیترویت میشویم. صبح آنقدر زود است که جاده خلوت باشد و من، تنها بیدار جاده که پشت فرمان نشستهام و بقیه خوابند.
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیو ششم-بخش پنجم)
۳۰ مرداد ۱۴۰۱
میخواهد خانهاش را بفروشد. میپرسم هنوز زیر قرض بانک است؟ میگوید بله. کنجکاو میشوم در مورد نرخ سود بانکها. میگوید خیلی ساده است. قرار بوده ۲۰ سال و هر ماهی ۲۵۰۰ دلار بدهیم برای خانهای که ۲۵۰ هزار دلار میارزد.
مطالعهآخرین مطالب
ما به ملتی با بیماری مزمن خشونت، تنهایی، افسردگی ، تفرقه و فقر تبدیل شدهایم
۲۰ اسفند ۱۴۰۲
ما به ملتی با بیماری مزمن خشونت، تنهایی، افسردگی ، تفرقه و فقر تبدیل شدهایم ویدئوهای تحلیلی رابرت اف کندی...
مطالعهمستند وضعیت شکست ( Fail State )
۱۵ اسفند ۱۴۰۲
مستند وضعیت شکست Fail State کارگردان : الکس شبانو محصول : سال 2017 آمریکا ژانر : اجتماعی زبان: انگلیسی -...
مطالعهاصلی ترین عوامل شکل گیری اتحاد میان آمریکا و اسرائیل
۱۱ اسفند ۱۴۰۲
اصلی ترین عوامل شکل گیری اتحاد میان آمریکا و اسرائیل ویدئوهای تحلیلی منبع : شبکه الجزیرهآمریکا همیشه مهمترین متحد اسرائیل...
مطالعهچرا نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا اینقدر به اسرائیل اهمیت می دهند؟
۱۱ اسفند ۱۴۰۲
چرا نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا اینقدر به اسرائیل اهمیت می دهند؟ ویدئوهای تحلیلی منبع : رسانه UNPacked از اوباما تا...
مطالعهداستان اسرائیل چگونه برای مردم آمریکا روایت شده است؟
۱۱ اسفند ۱۴۰۲
داستان اسرائیل چگونه برای مردم آمریکا روایت شده است؟ ویدئوهای تحلیلی منبع : شبکه الجزیرهدر این این ویدئو از برنامه...
مطالعه