۲۵ شغل پر درآمد بدون نیاز به مدرک دانشگاهی در آمریکا
۲۳ خرداد ۱۴۰۰
تلاش جمهوری خواهان برای محدود کردن رأی دهی غیابی و پستی
۲۳ خرداد ۱۴۰۰
۲۵ شغل پر درآمد بدون نیاز به مدرک دانشگاهی در آمریکا
۲۳ خرداد ۱۴۰۰
تلاش جمهوری خواهان برای محدود کردن رأی دهی غیابی و پستی
۲۳ خرداد ۱۴۰۰

بهترین مشاغل آمریکا بدون نیاز به داشتن مدرک دانشگاهی خوبه؟

بحران بزرگ اقتصادی بازار کسب و کار را برای آن دسته از مردم که فاقد مدرک دانشگاهی بودند و این شرایط از همان زمان تا به حال بهتر نشده است؛ شرایطی که این سوال را در ذهن ایجاد می کند که آیا هنوز هم می توان بدون داشتن مدرک دانشگاهی از سطح بالایی از استاندارد زندگی برخوردار شد؟ و همچنین اینکه پردرآمدترین مشاغل برای کسانی که مدارک دانشگاهی معمول را ندارند کدام هستند؟ تصویرسازی جدید ما تا حدودی در این باره شفاف سازی می کند.

با نگاهی کوتاه به این تصویر می توان به اطلاعات جالبی دست پیدا کرد. تعداد بسیار زیادی از مردم هستند که بدون داشتن مدرک دانشگاهی از زندگی فوق العاده ای برخوردار اند.

میانگین درآمد خانوار در ایالات متحده ۵۶.۵۱۶ دلار است؛ با این حساب تمامی مشاغل حاضر در این تصویر سازی درآمدی بیشتر از نرخ میانگین کشور دارند.

تخصص کلید دستیابی به درآمد بالاست؛ علی الخصوص در کشوری که نیازمندی هایش را از خارج تامین نمی کند. نصابان آسانسور، اپراتورهای نیروگاه برق، بازرسان حمل و نقل و … در مناصب شغلی قرار دارند که به سطح بالایی از مهارت نیاز دارد و باید به کسانی محول شود که تجربه و تخصص بسیار زیادی داشته باشند. فارغ از تاثیراتی که روند اتوماسیون بر اقتصاد دارد، در برخی مشاغل از قبیل آتش نشانی و اعمال قانون هرگز نمی توان سیستم ها و ماشین های خودکار را جایگزین نیروی کار انسانی کرد؛ مگر آنکه فیلم های علمی تخیلی که داستان آنها در زمان آینده رخ می دهد را باور کنید.

ده شغل با بیشترین درآمد بدون نیاز به مدرک دانشگاهی

  1. اپراتور رآکتور انرژی هسته ای: ۹۱۱۷۰ دلار و ۷۱۷۰ نفر شاغل
  2. مدیریت حمل و نقل: ۸۹۱۹۰ دلار و ۱۱۳۲۷۰ نفر شاغل
  3. سوپروایزر پلیس: ۸۴۸۴۰ دلار و ۱۰۲۰۰ نفر شاغل
  4. توزیع کننده برق: ۸۱۹۰۰ دلار و ۱۱۳۸۰ نفر شاغل
  5. نصاب آسانسور: ۷۸۸۹۰ دلار و ۲۲۲۴۰ نفر شاغل
  6. کارآگاه: ۷۸۱۲۰ دلار و ۱۰۴۹۸۰ نفر شاغل
  7. خلبان بازرگانی: ۷۷۲۰۰ دلار و ۳۸۹۸۰ نفر شاغل
  8. عوامل تجهیزات رسانه ای: ۷۵۷۰۰ دلار و ۱۸۶۲۰ نفر شاغل
  9. تکنیسین برق: ۷۵۶۷۰ دلار و ۲۳۰۶۰ نفر شاغل
  10. اپراتور نیروگاه برق: ۷۴۶۹۰ دلار و ۳۵۰۱۰ نفر شاغل

 

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ۲۵ شغل پردرآمدی که احتیاج به مدرک دانشگاهی ندارند تنها ۴/۱ میلیون نفر را مشغول کرده اند. این رقم به خودی خود کم نیست، اما جمعیت نیروی کار ایالات متحده بیشتر از ۲۰۵ میلیون نفر است. به عبارت دیگر این مشاغل نه تنها به تجربه ی کاری بسیار زیاد و تخصص احتیاج دارند، بلکه نسبتا کمیاب نیز هستند. ضمنا اشتباه نکنید: شاید شما به مدرک دانشگاهی احتیاج نداشته باشید، اما به هرحال به نوعی آموزش پیشرفته احتیاج دارید. اینطور نیست که دبیرستان را تمام کنید و مستقیم بروید شرکت الکتریکی خود را تاسیس کنید. در ابتدا باید به عنوان کارآموز یا دستیار کار کنید و یا در یک برنامه ی آموزشی تمرینی شرکت کنید.

در هر حال کسانی که مدارک دانشگاهی معمول را ندارند هم می توانند درآمدی شایسته داشته باشند. مهم ترین نکته ای که می توانید از این تصویرسازی بیاموزید این است که سعی کنید در مشاغلی قرار بگیرید که نتوانند به راحتی از طریق روند اتوماسیون و یا محول کردن شغل تان به دیگری عذرتان را بخواهند. اگر بتوانید چنین موقعیت شغلی را بیابید استاندارد بالایی از زندگی را برای آینده ی خود رقم زده اید.