ایالات متحده آمریکا چگونه خاورمیانه را دزدید؟
۲۶ بهمن ۱۳۹۹
عمیق‌ترین بحران اقتصادی آمریکا چگونه شکل گرفت؟
۲۶ بهمن ۱۳۹۹
ایالات متحده آمریکا چگونه خاورمیانه را دزدید؟
۲۶ بهمن ۱۳۹۹
عمیق‌ترین بحران اقتصادی آمریکا چگونه شکل گرفت؟
۲۶ بهمن ۱۳۹۹

معلمان تازه کار در اکثر کلان شهرهای آمریکا قادر به پرداخت اجاره مسکن نیستند

تاریخ انتشار گزارش: ۲۷ آگوست ۲۰۱۹

طبق یافته های Zillow معلم ها در هیچکدام از کلان شهرهای آمریکا به غیر از یک شهر (پیتزبورگ) توان پرداخت اجاره مسکن را ندارند.

بر اساس یافته های موسسه ی جمع آوری داده های اطلاعاتی املاک و مستقلات، نرخ مسکن در سان فرانسیسکو به حدی گران است که بهای یک آپارتمان معمولی، ۱۰۴ درصد از درآمد یک معلم تازه کار را به خود اختصاص می دهد.

حتی آموزگارانی که سابقه ی کاری بیشتری دارند هم با هزینه های مسکن در مصاف اند و طبقه یافته های Zillow باید حدود ۳۶ درصد از درآمدشان را در ازای اجاره ی یک خانه ی متوسط هزینه کنند (سهم معقول و مطلوب هزینه های مسکن ۳۰ درصد از کل درآمد است)

 

در آمریکا معلم ها در حال گذراندن یک دوره ی ترسناک اقتصادی هستند؛ چرا که قیمت رو به افزایش مسکن در این کشور حقوق آنها را می بلعد. نتیجه؟ بر اساس مطالعه ی جدیدی که Zillow انجام داده است، آموزگاران تازه کار در هیچکدام از کلان شهرهای کشور به غیر از یک شهر توان پرداخت اجاره خانه را ندارند.

طبق یافته های موسسه ی جمع آوری داده های اطلاعاتی املاک و مستقلات، میانگین نرخ اجاره ی مسکن در آمریکا ۱۴۸۳ دلار است که به طور معمول بیش از ۴۷ درصد حقوق ماهیانه ی یک معلم تازه کار را به خود اختصاص می دهد. این شرایط تقریبا همان شرایطی است که متخصصین این امر از آن تحت عنوان “بهای سنگین اجاره” یاد می کنند؛ بدین معنی که افراد نیمی از درآمد خود را صرف هزینه های مسکن می کنند و دیگر محل چندانی برای پرداخت سایر هزینه های روزمره باقی نمی ماند؛ ضمن اینکه به سختی ممکن است بتوانند پس اندازی برای دوران بازنشستگی یا روز مبادا کنار بگذارند.

در میان پنجاه کلان شهر اصلی آمریکا، تنها در یک شهر نرخ اجاره ی مسکن برای قشر معلمین قابل پرداخت است: پیتزبورگ. میانگین نرخ اجاره ی مسکن در این شهر ۱۱۰۸ دلار است که ۵/۲۹ درصد از درآمد ماهیانه ی یک معلم تازه کار را به خود اختصاص می دهد (تا زمانی که این مقدار کمتر از ۳۰ درصد باشد، سهم هزینه ی مسکن در میزان کل درآمد حالتی منطقی و مطلوب دارد). حتی آموزگارانی با چندین سال سابقه ی کار هم با مشکلات ناشی از هزینه های مسکن دست و پنجه نرم می کنند. طبق یافته های Zillow این افراد باید حدود ۳۶ درصد از حقوق شان را در ازای اجاره ی یک خانه ی معمولی هزینه کنند.

موسسه ی سیاست گزاری های اقتصادی در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۸ انجام داده، دریافته است که در حالی که نرخ مسکن در بیشتر بخش های ایالات متحده همچنان رو به افزایش است، در حال حاضر آموزگاران ۱/۱۱ درصد کمتر از افرادی که در مشاغل مشابه مشغول به کارهستند درآمد دارند.

طبق گزارش Zillow در برخی از شهرها که هزینه ی های گزاف مسکن در آنها زبانزد است آموزگاران تازه کار مجبوراند برای خود به دنبال هم اتاقی باشند و یا به خانه ی والدین خود برگردند. میانگین نرخ اجاره مسکن در سان فرانسیسکو ۳۴۶۶ دلار است که ۱۰۴ درصد از درآمد یک معلم تازه کار را به خود اختصاص می دهد.

اسکایلر اُلسن؛ مدیر بخش تحقیقات اقتصادی Zillow می گوید ساخت و ساز خانه های بیشتر یکی از روش های مرتفع کردن این مشکل است.

وی در بیانیه ای اظهار داشته :” اگر بدین وسیله جلوی رشد سریع و شدید قیمت اجاره و خرید مسکن را نگیریم، بیشترین فشار متوجه خدمتگزاران اجتماعی همچون آموزگاران، آتش نشانان و پرستاران خواهد بود؛ یعنی کسانی که امنیت ما، آینده ی فرزندان مان و سلامت خانواده های مان را تامین می کنند.”

البته مساله مسکن تنها یک روی سکه ی مشکلات معلمین است. مساله ی دستمزد معلمین با توجه به اعتصاب این افراد در ایالاتی چون کنتاکی و اکلاهما در اعتراض به حقوق کم و تغییراتی که در مقرری بازنشستگی شان ایجاد شده، اخیرا مورد توجه قرار گرفته است.

براساس گزارش وزارت آموزش ایالات متحده، در حال حاضر درآمد آموزگاران در سرتاسر کشور ۲ درصد کمتر از درآمد این قشر در سال ۱۹۹۹ و ۵ درصد کمتر از حقوقی است که در سال ۲۰۰۹ دریافت می کردند.