صنعت وام مسکن در مرز فروپاشی است
۲۵ فروردین ۱۳۹۹
تحلیل شبکه ی بلومبرگ از آثار مخرب کرونا بر بازار سهام آمریکا
۲۵ فروردین ۱۳۹۹
صنعت وام مسکن در مرز فروپاشی است
۲۵ فروردین ۱۳۹۹
تحلیل شبکه ی بلومبرگ از آثار مخرب کرونا بر بازار سهام آمریکا
۲۵ فروردین ۱۳۹۹
 

اوانجلیک ها و پیشگویی های آخرالزمانی انجیلی، چگونه سیاست خارجی ترامپ را شکل می دهند؟

ویدئوهای تحلیلی
 


 

اوانجلیک ها یا مسیحیان انجیلی یکی از قدرتمندترین گروه‌های سیاسیِ رای‌دهنده در آمریکا هستند و علاوه بر این، نفوذی‌های بسیاری در دولت ترامپ دارند، مثل مایک پمپئو و مایک پنس.

این گروه مذهبی معتقدند انجیل، آینده را با دقتِ 100درصدی پیش‌بینی کرده است که یکی از این پیش‌بینی‌های آخرالزمانی مربوط به وضعیت دنیا در زمان بازگشت حضرت مسیح (ع) است.

بسیاری از مبلغان این مذهب، اعتقادی با نام صهیونیسم مسیحی را گسترش می‌دهند که می‌گوید بازگشت یهودیان به اسرائیل از عوامل بازگشت حضرت مسیح (ع) است. بنا بر این اعتقادتشان، هر آن کس که به این بازگشت و به‌طور کلی به رژیم اسرائیل کمک کند، پاداشی الهی خواهد داشت و دشمنان اسرائیل یعنی ایران، دشمنانِ خدا هستند.

وکس در این ویدئو برایتان شرح می دهد که این فرقۀ مذهبی چه تاثیری بر سیاست‌ خارجی آمریکا و خصوصاً دولت فعلی آمریکا دارد: از دشمنی با ایران و ترور سردار سلیمانی گرفته تا انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به اورشلیم و طرح موسوم به صلح آمریکا برای فلسطین.

هم چنین مشاهده خواهید کرد که اوانجلیک ها چگونه دونالد ترامپ و رابطۀ او با اسرائیل را با داستان کوروش کبیر ایران و ملکه استر یهودی مشابهت سازی کرده اند.


 
 
آخرین ویدئوها: