با استاد راهنمایم ساعت هشت صبح جلسه دارم. از وقتی که برای فرصت مطالعاتی طولانی رفته به گوگل، چارهای جز این نیست که یا اول صبح یا دم غروب جلسه داشته باشیم.
مطالعههمسفر شراب ( قسمت چهارم _ بیا ره توشه داریم)
۹ آبان ۱۳۹۶قانون Free Return
۹ آبان ۱۳۹۶نظارت مشتری
مشاهده صفحه روایت ایرانیان از آمریکايكی از زیرساختهای فرهنگی خوب در امریکا اینه که نظارت مشتری در بسياری از امور فراهم شده. نظارت مشتری به این ترتیب هست که مشتری بعد از دریافت خدمات، نظرش (review/feedback) رو نسبت به کیفیت خدمات ابراز و ثبت میکنه. این موضوع زمانی برای شما مهم میشه که قصد دارید از خدماتی استفاده کنید ولی از افرادی که این خدمات رو ارائه میکنند شناختی ندارید.
مثلا فرض کنید میخواین به یک دکتر برای بیماری مشخصی مراجعه کنید. از کجا میشه فهمید که کدامیک از دکترهای اطراف برای درمان این بیماری بهتره؟ جواب سوال ساده است: به نظرات بیماران قبلی در مورد هر دکتر مراجعه کنید و ببینید کدام دکتر میتونه برای شما مناسبتر باشه.
ما در زندگی روزمره در موقعیتهای متعددی مواجه میشویم که از قبل شناختی نسبت به افراد و یا شرکتهای ارائهدهنده خدمات نداریم و باید تصمیم بگیریم که چه کسی برای شرایط ما بهتر هست. از انتخاب مدرسه و مهدکودک بچهها گرفته تا انتخاب شرکت محل کار، انتخاب شرکت خدمات ساختمانی برای تعمیر خانه و انتخاب راننده تاکسی و ...
اینکه این امکان فراهم هست که شما نظرتون رو به همه خدمات اعلام کنید، نه تنها برای مشتریان آینده خوبه، بلکه باعث میشه در بین ارائه کنندگان خدمات، رقابتی برای بهبود کیفیت ایجاد بشه که در نهایت به رضایت بیشتر مشتری منتج میشه.
در پایان باید به این نکته اشاره کنم که ثبت نظرات مشتریان باعث دو طرفه شدن رابطه مشتری و ارائه کننده خدمات و افزایش مسئولیت پذیری ارائه کننده خدمات میشه. مثلا وقتی استاد شما در دانشگاه بدونه که نظر آخر ترم شما تاثیر بسزایی در ادامه فعالیتش در دانشگاه داره، در کلاس درس سعی میکنه که خوب درس بده، مطالب کاربردی بگه و خوش اخلاق باشه. یعنی قرار نیست صرفا دانشجو خودش رو با استاد تنظیم کنه، بلکه استاد هم باید به دنبال کسب رضایت دانشجویان باشه.
مثلا فرض کنید میخواین به یک دکتر برای بیماری مشخصی مراجعه کنید. از کجا میشه فهمید که کدامیک از دکترهای اطراف برای درمان این بیماری بهتره؟ جواب سوال ساده است: به نظرات بیماران قبلی در مورد هر دکتر مراجعه کنید و ببینید کدام دکتر میتونه برای شما مناسبتر باشه.
ما در زندگی روزمره در موقعیتهای متعددی مواجه میشویم که از قبل شناختی نسبت به افراد و یا شرکتهای ارائهدهنده خدمات نداریم و باید تصمیم بگیریم که چه کسی برای شرایط ما بهتر هست. از انتخاب مدرسه و مهدکودک بچهها گرفته تا انتخاب شرکت محل کار، انتخاب شرکت خدمات ساختمانی برای تعمیر خانه و انتخاب راننده تاکسی و ...
اینکه این امکان فراهم هست که شما نظرتون رو به همه خدمات اعلام کنید، نه تنها برای مشتریان آینده خوبه، بلکه باعث میشه در بین ارائه کنندگان خدمات، رقابتی برای بهبود کیفیت ایجاد بشه که در نهایت به رضایت بیشتر مشتری منتج میشه.
در پایان باید به این نکته اشاره کنم که ثبت نظرات مشتریان باعث دو طرفه شدن رابطه مشتری و ارائه کننده خدمات و افزایش مسئولیت پذیری ارائه کننده خدمات میشه. مثلا وقتی استاد شما در دانشگاه بدونه که نظر آخر ترم شما تاثیر بسزایی در ادامه فعالیتش در دانشگاه داره، در کلاس درس سعی میکنه که خوب درس بده، مطالب کاربردی بگه و خوش اخلاق باشه. یعنی قرار نیست صرفا دانشجو خودش رو با استاد تنظیم کنه، بلکه استاد هم باید به دنبال کسب رضایت دانشجویان باشه.
مطالب مرتبط
همسفر شراب (قسمت سیوهشتم-بخش اول)
۳۰ شهریور ۱۴۰۱
دو خانم جوان که مثل لبنانیها چادر سیاه سر کردهاند و چند خانم محجبهٔ دیگر. باید برگردیم به سرسرا برای گرفتن دفترچهٔ برنامهٔ همایش.
مطالعهسوالات معلم
۲۹ شهریور ۱۴۰۱
معلم دبستان این سوالات رو قبل از شروع شدن سال تحصیلی از والدین پرسیده است
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیوهفتم-بخش اول)
۱۵ شهریور ۱۴۰۱
صبح زود راهی دیترویت میشویم. صبح آنقدر زود است که جاده خلوت باشد و من، تنها بیدار جاده که پشت فرمان نشستهام و بقیه خوابند.
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیو ششم-بخش پنجم)
۳۰ مرداد ۱۴۰۱
میخواهد خانهاش را بفروشد. میپرسم هنوز زیر قرض بانک است؟ میگوید بله. کنجکاو میشوم در مورد نرخ سود بانکها. میگوید خیلی ساده است. قرار بوده ۲۰ سال و هر ماهی ۲۵۰۰ دلار بدهیم برای خانهای که ۲۵۰ هزار دلار میارزد.
مطالعهآخرین مطالب
نظارت مشتری
مشاهده صفحه روایت ایرانیان از آمریکايكی از زیرساختهای فرهنگی خوب در امریکا اینه که نظارت مشتری در بسياری از امور فراهم شده. نظارت مشتری به این ترتیب هست که مشتری بعد از دریافت خدمات، نظرش (review/feedback) رو نسبت به کیفیت خدمات ابراز و ثبت میکنه. این موضوع زمانی برای شما مهم میشه که قصد دارید از خدماتی استفاده کنید ولی از افرادی که این خدمات رو ارائه میکنند شناختی ندارید.
مثلا فرض کنید میخواین به یک دکتر برای بیماری مشخصی مراجعه کنید. از کجا میشه فهمید که کدامیک از دکترهای اطراف برای درمان این بیماری بهتره؟ جواب سوال ساده است: به نظرات بیماران قبلی در مورد هر دکتر مراجعه کنید و ببینید کدام دکتر میتونه برای شما مناسبتر باشه.
ما در زندگی روزمره در موقعیتهای متعددی مواجه میشویم که از قبل شناختی نسبت به افراد و یا شرکتهای ارائهدهنده خدمات نداریم و باید تصمیم بگیریم که چه کسی برای شرایط ما بهتر هست. از انتخاب مدرسه و مهدکودک بچهها گرفته تا انتخاب شرکت محل کار، انتخاب شرکت خدمات ساختمانی برای تعمیر خانه و انتخاب راننده تاکسی و ...
اینکه این امکان فراهم هست که شما نظرتون رو به همه خدمات اعلام کنید، نه تنها برای مشتریان آینده خوبه، بلکه باعث میشه در بین ارائه کنندگان خدمات، رقابتی برای بهبود کیفیت ایجاد بشه که در نهایت به رضایت بیشتر مشتری منتج میشه.
در پایان باید به این نکته اشاره کنم که ثبت نظرات مشتریان باعث دو طرفه شدن رابطه مشتری و ارائه کننده خدمات و افزایش مسئولیت پذیری ارائه کننده خدمات میشه. مثلا وقتی استاد شما در دانشگاه بدونه که نظر آخر ترم شما تاثیر بسزایی در ادامه فعالیتش در دانشگاه داره، در کلاس درس سعی میکنه که خوب درس بده، مطالب کاربردی بگه و خوش اخلاق باشه. یعنی قرار نیست صرفا دانشجو خودش رو با استاد تنظیم کنه، بلکه استاد هم باید به دنبال کسب رضایت دانشجویان باشه.
مثلا فرض کنید میخواین به یک دکتر برای بیماری مشخصی مراجعه کنید. از کجا میشه فهمید که کدامیک از دکترهای اطراف برای درمان این بیماری بهتره؟ جواب سوال ساده است: به نظرات بیماران قبلی در مورد هر دکتر مراجعه کنید و ببینید کدام دکتر میتونه برای شما مناسبتر باشه.
ما در زندگی روزمره در موقعیتهای متعددی مواجه میشویم که از قبل شناختی نسبت به افراد و یا شرکتهای ارائهدهنده خدمات نداریم و باید تصمیم بگیریم که چه کسی برای شرایط ما بهتر هست. از انتخاب مدرسه و مهدکودک بچهها گرفته تا انتخاب شرکت محل کار، انتخاب شرکت خدمات ساختمانی برای تعمیر خانه و انتخاب راننده تاکسی و ...
اینکه این امکان فراهم هست که شما نظرتون رو به همه خدمات اعلام کنید، نه تنها برای مشتریان آینده خوبه، بلکه باعث میشه در بین ارائه کنندگان خدمات، رقابتی برای بهبود کیفیت ایجاد بشه که در نهایت به رضایت بیشتر مشتری منتج میشه.
در پایان باید به این نکته اشاره کنم که ثبت نظرات مشتریان باعث دو طرفه شدن رابطه مشتری و ارائه کننده خدمات و افزایش مسئولیت پذیری ارائه کننده خدمات میشه. مثلا وقتی استاد شما در دانشگاه بدونه که نظر آخر ترم شما تاثیر بسزایی در ادامه فعالیتش در دانشگاه داره، در کلاس درس سعی میکنه که خوب درس بده، مطالب کاربردی بگه و خوش اخلاق باشه. یعنی قرار نیست صرفا دانشجو خودش رو با استاد تنظیم کنه، بلکه استاد هم باید به دنبال کسب رضایت دانشجویان باشه.
مطالب مرتبط
همسفر شراب (قسمت سی و هشتم-بخش دوم)
۱۵ مهر ۱۴۰۱
با استاد راهنمایم ساعت هشت صبح جلسه دارم. از وقتی که برای فرصت مطالعاتی طولانی رفته به گوگل، چارهای جز این نیست که یا اول صبح یا دم غروب جلسه داشته باشیم.
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیوهشتم-بخش اول)
۳۰ شهریور ۱۴۰۱
دو خانم جوان که مثل لبنانیها چادر سیاه سر کردهاند و چند خانم محجبهٔ دیگر. باید برگردیم به سرسرا برای گرفتن دفترچهٔ برنامهٔ همایش.
مطالعهسوالات معلم
۲۹ شهریور ۱۴۰۱
معلم دبستان این سوالات رو قبل از شروع شدن سال تحصیلی از والدین پرسیده است
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیوهفتم-بخش اول)
۱۵ شهریور ۱۴۰۱
صبح زود راهی دیترویت میشویم. صبح آنقدر زود است که جاده خلوت باشد و من، تنها بیدار جاده که پشت فرمان نشستهام و بقیه خوابند.
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیو ششم-بخش پنجم)
۳۰ مرداد ۱۴۰۱
میخواهد خانهاش را بفروشد. میپرسم هنوز زیر قرض بانک است؟ میگوید بله. کنجکاو میشوم در مورد نرخ سود بانکها. میگوید خیلی ساده است. قرار بوده ۲۰ سال و هر ماهی ۲۵۰۰ دلار بدهیم برای خانهای که ۲۵۰ هزار دلار میارزد.
مطالعهآخرین مطالب
ما به ملتی با بیماری مزمن خشونت، تنهایی، افسردگی ، تفرقه و فقر تبدیل شدهایم
۲۰ اسفند ۱۴۰۲
ما به ملتی با بیماری مزمن خشونت، تنهایی، افسردگی ، تفرقه و فقر تبدیل شدهایم ویدئوهای تحلیلی رابرت اف کندی...
مطالعهمستند وضعیت شکست ( Fail State )
۱۵ اسفند ۱۴۰۲
مستند وضعیت شکست Fail State کارگردان : الکس شبانو محصول : سال 2017 آمریکا ژانر : اجتماعی زبان: انگلیسی -...
مطالعهاصلی ترین عوامل شکل گیری اتحاد میان آمریکا و اسرائیل
۱۱ اسفند ۱۴۰۲
اصلی ترین عوامل شکل گیری اتحاد میان آمریکا و اسرائیل ویدئوهای تحلیلی منبع : شبکه الجزیرهآمریکا همیشه مهمترین متحد اسرائیل...
مطالعهچرا نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا اینقدر به اسرائیل اهمیت می دهند؟
۱۱ اسفند ۱۴۰۲
چرا نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا اینقدر به اسرائیل اهمیت می دهند؟ ویدئوهای تحلیلی منبع : رسانه UNPacked از اوباما تا...
مطالعهداستان اسرائیل چگونه برای مردم آمریکا روایت شده است؟
۱۱ اسفند ۱۴۰۲
داستان اسرائیل چگونه برای مردم آمریکا روایت شده است؟ ویدئوهای تحلیلی منبع : شبکه الجزیرهدر این این ویدئو از برنامه...
مطالعه