قدرت چگونه در ایالات متحده آمریکا تفکیک شده است؟
۲۷ بهمن ۱۴۰۲
میزان تنوع نژادی در ایالت های آمریکا
۲۷ بهمن ۱۴۰۲
قدرت چگونه در ایالات متحده آمریکا تفکیک شده است؟
۲۷ بهمن ۱۴۰۲
میزان تنوع نژادی در ایالت های آمریکا
۲۷ بهمن ۱۴۰۲

مستند شهر دلربا

Charm City

توضیحات:

مستند شهر دلربا محصول سال ۲۰۱۸  آمریکا و به کارگردانی مریلین نس است که تصویری جامع از وضعیت خشونت و قتل در شهر بالتیمور  و همچنین تنش موجود بین پلیس و جوانان این شهر را به تصویر بکشد .

عبارت «شهر دلربا»، لقبی است که در دهه‌های گذشته به شهر بالتیمور داده شده و مردم منطقه، این اسم را به عنوان نامی مستعار برای شهر پذیرفته‌اند. بالتیمور، شهری‌ست با مشکلات بسیار در زمینه بزهکاری و آمار آدمکشی و قتل در این شهر بالاست و بیشتر از همه جامعه‌ی سیاهپوستان، درگیر این مشکلات هستند.

در مستند شهر دلربا، فعالیت‌های گروه‌ها و افراد مختلفی بررسی می‌شود؛ همچون «آقای سی» و انجمن محلی خیابان رُز و یا الکس لانگ، از اعضای «خیابان‌های امن»، که سعی می‌کنند آرامش را به شهر و محله‌ی خود برگردانده و از آمار درگیری‌های مهلک و تیراندازی‌ها بکاهند. مستند همچنین تنش موجود بین پلیس و جوانان منطقه را به تصویر می‌کشد و چالش‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مرتبط با رفتارهای خشونت‌آمیز و مواد مخدر را به مخاطبان نشان می‌دهد.

زندگی برخی از افسران و گروهبان و مقامات پلیس و مسئولان شورای شهر نیز در مستند بررسی شده و با چالش‌های پیش روی آنان آشنا می‌شویم. 

مطالب مرتبط: