پایان خاورمیانه برای آمریکا
۲۴ فروردین ۱۴۰۱
روند پذیرش پناهندگان در ایالات متحده آمریکا(بر اساس مبدأ سفر، از سال ۱۹۷۵ تا ۲۰۲۰)
۲۴ فروردین ۱۴۰۱
پایان خاورمیانه برای آمریکا
۲۴ فروردین ۱۴۰۱
روند پذیرش پناهندگان در ایالات متحده آمریکا(بر اساس مبدأ سفر، از سال ۱۹۷۵ تا ۲۰۲۰)
۲۴ فروردین ۱۴۰۱

تاثیر تورم بر کاهش محبوبیت بایدن

تاریخ انتشار گزارش: ۱۳ آوریل ۲۰۲۲
نویسنده: Jan Wolfe

بنا بر  نظرسنجی خبرگزاری رویترز و مؤسسه ایپسوس، محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا این هفته به ۴۱ درصد کاهش یافت و این ضربه ای به امیدهای حزب دموکرات برای حفظ کنترل کنگره در انتخابات میاندوره ایِ ماه نوامبر است.
نتایج این نظرسنجی نشان می دهد ۵۳ درصد آمریکایی ها از عملکرد بایدن ناراضی هستند و فقط ۲۵ درصد آمریکایی ها معتقدند این کشور در مسیر درست حرکت می کند.
محبوبیت ۴۱ درصدی بایدن اندکی بالاتر از میزان محبوبیت ۴۰ درصدی وی در اواسط ماه مارس است که یکی از پایین ترین میزان های حمایت از ریاست جمهوری وی بود.
تلاش برای کاهش نرخ #تورم که روز سه شنبه به بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسید، مسئولیتی بزرگ برای حزب بایدن در آستانه انتخابات میاندوره ای امسال تلقی می شود. آمریکایی ها پس از جنگ اوکراین، با معضل افزایش شدید بهای سوخت و مواد غذایی دست به گریبان شده اند.
این نظرسنجی نشان می دهد آمریکایی ها خواهان آن هستند که بایدن مسائل اقتصادی را در اولویت قرار دهد، همچنان که ۲۷ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند اقتصاد مهم ترین مشکلی است که امروز پیش روی آمریکا قرار دارد.
پیش بینی می شود دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان و احتمالا سنا را از دست بدهند و جمهوریخواهان اکثریت کرسی ها را از آن خود کنند که احتمالاً مانع بسیاری از تلاش های بایدن برای تصویب لوایح مورد نظرش خواهد شد.

آخرین مطالب