آمریکا در حال تغییر روش در خاورمیانه است. آیا این رویکرد کار می کند؟
۱۴ مهر ۱۴۰۰
بخش هایی از نتایج مطالعه افشا شده فیسبوک درباره آثار اینستاگرام بر نوجوانان
۱۴ مهر ۱۴۰۰
آمریکا در حال تغییر روش در خاورمیانه است. آیا این رویکرد کار می کند؟
۱۴ مهر ۱۴۰۰
بخش هایی از نتایج مطالعه افشا شده فیسبوک درباره آثار اینستاگرام بر نوجوانان
۱۴ مهر ۱۴۰۰

ماجرای افشاگری اسناد تحقیقاتی فیسبوک درباره اثرات مخرب اینستاگرام چیست؟

این ماجرا از انتشار گزارش تحقیقی وال استریت ژورنال در ماه قبل شروع شده است . اسنادی که توسط یک افشاگر ناشناس به دست این روزنامه رسیده مشخص کرده است که :

  • شرکت فیسبوک ( مالک اینستاگرام) سال هاست که بر اساس تحقیقاتی که درباره ی اثرسنجی اینستاگرام روی مخاطبان خود انجام داده، از این واقعیت مطلع بوده که اینستاگرام تاثیر گذاری منفی بر شرایط روحی روانی نوجوانان خصوصا دختران نوجوان دارد اما این واقعیت را پنهان کرده است .

هم چنین این اسناد نشان میدهد که کارمندان و تیم تحقیقاتی فیسبوک به زاکربرگ اطلاع داده اند که :

  •  الگوریتم جدید فیسبوک ( فعال شده در سال ۲۰۱۸) ، باعث نفرت پراکنی ، عصبانی تر شدن مخاطبان و قطبی شدگی و از هم گسیختگی جامعه شده است ولی زاکربرگ از ترس کاهش مخاطبان این پلتفرم ، از اصلاح این الگوریتم خودداری کرده است.
  • فیسبوک و اینستاگرام به محلی برای فعالیت کارتل های مواد مخدر و قاچاقچیان انسان خصوصا برای قاچاق جنسی و زنان در کشورهای خاورمیانه تبدیل شده است .

–  دقایقی پس از انتشار این گزارش تحقیقی وال استریت ژورنال ، شرکت فیسبوک اقدام به انتشار ۲ گزارش تحقیقاتی خود در خصوص اثرسنجی اینستاگرام ( انجام شده در سال ۲۰۱۹) نمود.

از جمله نکات قابل توجه این گزارش ها این است که طبق تحقیقات فیسبوک ، ۳۲ درصد از دختران نوجوانی که احساس خوبی راجع به بدن خود نداشته اند گفته اند اینستاگرام حال آن ها را بدتر کرده و این احساس را در آن ها تقویت کرده است و ۳۵ درصد از نوجوانانی که درگیر مشکلات روحی روانی بوده اند گفته اند اینستاگرام اثر مخرب بر حال روحی آن ها دارد.

  • در ادامه این ماجرا کارمند سابق فیسبوک و افشاگر اصلی این اسناد به نام فرانسیس هاگن با حضور در برنامه تلویزیونی The 60 minutes ، اقدام به افشاگری علیه فیسبوک و الگوریتم فعالیت این پلتفرم و مضرات این الگوریتم برای نوجوانان و جامعه کرد و در ادامه نیز برای توضیحات بیشتر در این خصوص به جلسه است استماع سنا رفت . اخبار پیرامون این نشست و این افشاگری ها اکنون خبر اصلی رسانه های آمریکاست.

افشاگری کارمند فیسبوک درباره الگوریتم و اثرات مخرب فیسبوک و اینستاگرام روی مخاطبان

بخشی از نتایج ارائه شده در گزارش تحقیقاتی شرکت فیسبوک

 

82 درصد نوجوانان آمریکایی و انگلیسی گفته اند در یک ماه اخیر طیفی از مشکلات روحی را تجربه کرده اند


 


 


براساس مطالعه شرکت فیسبوک ، 1 نفر از هر 3 دختر نوجوان آمریکایی معتقد است اینستاگرام باعث بدتر شدن ادراک و احساسشان راجع به بدن خود شده است .


1 نفر از هر 5 نوجوان آمریکایی و انگلیسی و 1 نفر از هر 4 دختر نوجوان انگلیسی می گوید اینستاگرام حال روحیش را بدتر می کند یا باعث میشود احساس بدی نسبت به خود داشته باشد.


دسته بندی تاثیرات مخرب روحی روانی اینستاگرام

فایل گزارش های تحقیقاتی شرکت فیسبوک درباره ی اثرات اینستاگرام

دانلود گزارش ۱              دانلود گزارش ۲

مطالب مرتبط