روند اوردوز مواد مخدر در آمریکا به تفکیک نوع مواد مورد استفاده
۳۱ شهریور ۱۴۰۰
چگونه ۹۳ هزار آمریکایی در سال ۲۰۲۰ بخاطر اوردوز مواد مخدر جان باختند؟
۳۱ شهریور ۱۴۰۰
روند اوردوز مواد مخدر در آمریکا به تفکیک نوع مواد مورد استفاده
۳۱ شهریور ۱۴۰۰
چگونه ۹۳ هزار آمریکایی در سال ۲۰۲۰ بخاطر اوردوز مواد مخدر جان باختند؟
۳۱ شهریور ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۰۶ آگوست ۲۰۱۹

آمریکا چقدر معتاد مواد مخدر دارد و از این حیث چه وضعیتی در جهان دارد؟

به گزارش وبسایت تحلیلی حقایق آمریکا، آمار منتشر شده توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های جهان در دسامبر ۲۰۲۰ ، نشان می دهد:

آمریکا اکنون با ۳.۴۵ درصد جمعیت معتاد به مواد مخدر ، پیشتاز کشورهای جهان در زمینه ی اعتیاد است.

این رقم فاصله ی معناداری داری با دیگر کشورهای جهان دارد و مهم است که بدانید این فاصله خصوصا از سال ۱۹۹۰ در روندی صعودی مدام در حال افزایش است.

درخصوص رقم دقیق معتادان در آمریکا بحث وجود دارد . چرا که طبق آمارها فقط در سال ۲۰۱۸ ، ۵۳ میلیون آمریکایی تجربه مصرف یک ماده مخدر را داشته اند. ( نزدیک ۴۵ میلیون نفر تنها مصرف کننده ماریجوانا یا حشیش بوده اند)

از طرفی دیگر ۳۱.۹ میلیون آمریکایی به نوعی مصرف کننده مواد مخدر هستند( تفننی یا اعتیاد آمیز ) اما در محاسبه آمار تعداد افرادی که از این میان به عنوان معتاد به مواد لحاظ می شوند را رقمی بین ۸.۱ میلیون تا ۱۰ میلیون ذکر می کنند

آمریکا اکنون با نرخ ۲۸ مرگ در هر ۱۰۰ هزارنفر ، رتبه ی اول جهان را داراست.

۴۳۴ مرگ در هر ۱ میلیون نفر برای جمعیت ۱۲ تا ۶۴ ساله های آمریکا رخ می دهد، این در حالی است که دومین کشور از این حیث استرالیاست با ۲۰۲.۶ مرگ و میانگین جهانی این شاخص نیز ۳۹.۶ مرگ به ازای هر ۱ میلیون نفر است.

آمار منتشر شده توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا در سال ۲۰۲۰ نشان می دهد:

آمریکا در سال ۲۰۲۰ ، به رکورد ۹۳ هزار مرگ ناشی از اوردوز مواد مخدر دست یافت . این رقم در سالیان گذشته همواره افزایشی بوده است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ، درصد افزایش اوردوزها در حد فاصل دسامبر ۲۰۱۹ تا دسامبر ۲۰۲۰ ، در هر ایالت آمریکا در نقشه ذکر شده است.
ایالت های:
  • ورمونت با ۵۷.۶ %
  • ویرجینا غربی با ۵۵.۶ %
  • کنتاکی با ۵۳.۷ %
بیشترین درصد افزایش مرگ های ناشی از اوردوز مواد را به خود اختصاص داده اند.

اینکه چه شده و چه سیاستگذاری سبب شده آمریکا در مساله اعتیاد و مرگ های ناشی از آن به این وضعیت دچار شود البته بحث مفصلی است اما علت افزایش شدید مرگ های ناشی از اوردوز مواد مخدر در سال های گذشته مشخصا شیوع مصرف ماده ی صنعتی فنتانیل بوده است . ماده ی مخدر بشدت قوی که مصرف بیمارستانی داشته اما حرص و طمع سیری ناپذیر صنعت داروسازی آمریکا موجب شده تا این مخدر با کمک پزشکان و داروخانه ها بصورت دارو درمیان مردم توزیع شود و چنین بحران مرگ باری گریبان آمریکایی را بگیرد.