داستان ناگفته تسلا و ایلان ماسک
۸ فروردین ۱۴۰۰
گزارش سالانه حقوق بشر آمریکا ؛ «۱۵۰۰ کشته» آبان ۹۸ ایران حذف شد
۸ فروردین ۱۴۰۰
داستان ناگفته تسلا و ایلان ماسک
۸ فروردین ۱۴۰۰
گزارش سالانه حقوق بشر آمریکا ؛ «۱۵۰۰ کشته» آبان ۹۸ ایران حذف شد
۸ فروردین ۱۴۰۰
 

دلیل مهاجرت کودکان آمریکای مرکزی به آمریکا چیست ؟

ویدئوهای تحلیلی
 


 

در سال 2018، گشت مرزی ایالات متحده بیش از 58هزار کودک مهاجر را که به‌تنهایی و بدون همراه به خاک آمریکا وارد شده بودند در مرز مکزیک دستگیر کرد.

هر سال هزاران کودک که بیشترشان بین 15 تا 17 ساله هستند، بدون اینکه هیچ بزرگتری همراهشان باید غیرقانونی به ایالات متحده فرار می‌کنند زیرا نه‌تنها در خیابان‌های کشور خودشان که حتی در خانه‌هایشان نیز مجبور به تحمل خشونت هستند.

بسیاری از این کودکان در سفری دوهزارمایلی از کشور هندوراس در کاروان‌های مهاجرت راهی کشور مکزیک می‌شوند و سپس از حصار مرزی آمریکا بالا می‌روند و وارد خاک این کشور می‌شوند.

این خشونت و فقر موجود در کشورهای این مهاجرانِ کشورهای هندوراس و گواتمالا و ال سالوادور در نتیجۀ چندین دهه جنگ است که ایالات متحده به آن‌ها دامن زده بود و از آن‌ها حمایت کرده بود و آثار آن هنوز هم باقیست. حتی بعد از مهاجرت به آمریکا نیز این کودکان در برابر بهره‌کشی، قاچاق انسان، آدم‌ربایی و سوءاستفادۀ جنسی بی‌دفاع هستند.

این کودکان از فقر و مرگ در کشور خودشان فرار می‌کنند و پس از ورود به آمریکا و گذراندن زندان، باز هم شانس کمی برای گرفتن پناهندگی دارند. خانواده‌های برخی از این کودکان نیز پیشتر به آمریکا پناهنده شده‌اند اما ممکن است این کودکان در راه مهاجرت کشته شوند و هیچگاه خانواده‌شان را نبینند. در این میان، در پناهگاه‌های مرزی مکزیک خیریه‌هایی نیز هستند که در آن‌ها وکیل‌ها به کودکان صغیر کمک می‌کنند تا پناهندگی قانونی بگیرند.


در این ویدئو از اِی‌جِی پلاس (یا همان الجزیره) بیشتر دربارۀ داستان این کودکان می‌بینیم.


 
 
آخرین ویدئوها: