اشاراتی درباره تأثیر انتخابات آمریکا بر دوستان و دشمنان
۲۵ بهمن ۱۳۹۹
ایالات متحده آمریکا چگونه خاورمیانه را دزدید؟
۲۵ بهمن ۱۳۹۹
اشاراتی درباره تأثیر انتخابات آمریکا بر دوستان و دشمنان
۲۵ بهمن ۱۳۹۹
ایالات متحده آمریکا چگونه خاورمیانه را دزدید؟
۲۵ بهمن ۱۳۹۹

درآمد معلم ها در هر ایالت آمریکا چقدر است؟

تاریخ انتشار گزارش: ۲۸ می ۲۰۱۸

باتوجه به اینکه اکثر معلم ها در ایام تابستان چندین هفته تعطیل هستند، دستمزدشان باید چقدر باشد؟ اعتراضات و ناآرامی هایی که اخیرا توسط فعالان حقوق کار در پنج ایالت آمریکا به جریان افتاده نشان می دهد بسیاری از آموزگاران بر این باوراند که حقوق شان باید بسیار بیشتر از مبلغی که در حال حاضر دریافت می کنند باشد؛ چیزی حدود ۲۰ درصد بیشتر. اما در حال حاضر معلمان در کدام نواحی بیشترین درآمد را دارند؟

دیوان آماری (وزارت) کار نرخ کلی استخدام و اشتغال و میانگین دستمزد برای طیف گوناگونی از مشاغل و تخصص ها را در هر پنجاه ایالت کشور بررسی کرده است. ما ارقام مربوط به درآمد معلم ها در هر سه مقطع تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان) را جمع آوری کردیم تا سه نقشه ی حرارتی (کدگزاری شده با رنگ) در ارتباط با وضعیت درآمدها طراحی کنیم. این نقشه ها به ما امکان آن را می دهد که در نگاهی کوتاه، به چند و چون وضعیت دستمزد معلم ها در آمریکا پی ببریم.

همچنین ما میانگین درآمد معلم ها در هر سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را محسابه کردیم و بر این اساس فهرستی از ده ایالت که بیشترین درآمد معلم ها را به خود اختصاص داده اند، تنظیم کرده ایم.

ده ایالت با بیشترین میزان درآمد معلمین

  1. نیویورک: ۶۱۳/۸۱ دلار
  2. آلاسکا: ۶۲۷/۸۰ دلار
  3. کنتیکت: ۵۶۷/۷۸ دلار
  4. کالیفرنیا: ۵۲۳/۷۶ دلار
  5. ماساچوست: ۷۲۰/۷۵ دلار
  6. نیوجرسی: ۴۶۰/۷۲ دلار
  7. ارگون: ۶۴۳/۶۹ دلار
  8. ویرجینیا: ۷۰۷/۶۸ دلار
  9. مریلند: ۱۷۳/۶۷ دلار
  10. رودآیلند: ۰۵۰/۶۷ دلار

 

تصویرسازی ما نشان می دهد که ظرفیت درآمد معلمین در نواحی مختلف کشور تا چه اندازه متفاوت است. نواحی ساحلی بالاترین نرخ حقوق معلمین را به خود اختصاص داده اند که در راس آنها ایالات لیبرال نیویورک و کالیفرنیا قرار گرفته اند؛ دو استانی که معلمان در آنها ده ها هزار دلار بیش از میانگین درآمد معلمین در کل کشور (۴۹ هزار دلار) حقوق می گیرند. همچنین در تعداد کمی از ایالات که در قسمت بالایی غرب میانه واقع شده اند از جمله ایلینویس، مینوستا و میشیگان، معلم ها می توانند بین ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار درآمد داشته باشند. درآمد بالاتر از میانگین کشوری در کنار حقوق و مزایای بازنشستگی، این ایالات را به مکان هایی ایده آل برای زندگی معلمان تبدیل کرده است.

اما تصویرسازی ما بخش هایی که درآمد معلم ها در آنها نسبتا کم و بعضا حتی کمتر از نرخ میانگین کشوری هست را هم نشان می دهد. نگاهی به جنوب کشور و ایالات روستایی غربی همچون اکلاهما، داکوتای جنوبی و می سی سی پی بیاندازید. اختلاف درآمد معلم ها در دو استان مجاور مثل آریزونا (میانگین درآمد: ۴۵۳۱۳ دلار) و کالیفرنیا (میانگین درآمد: ۷۶۵۱۳ دلار) بسیار تعجب برانگیز است. البته یکی از توجیهاتی که برای این اختلاف وجود دارد، نرخ هزینه های زندگی در این دو استان است. هزینه های زندگی در فونیکس با میزان هزینه های زندگی در سان فرانسیسکو حتی قابل مقایسه هم نیست.

جالب ترین نکته ای که تصویرسازی های ما نشان می دهد، اختلاف در دستمزد معلم ها در مقاطع مختلف تحصیلی است. بیشترین اختلاف مربوط به آلاسکاست؛ جایی که یک معلم دبیرستان به طور میانگین ۸۳۹۰ دلار بیش از یک معلم ابتدایی درآمد دارد. این مقدار را با آیداهو مقایسه کنید که در آن معلم های مقطع راهنمایی ۴۵۲۰ دلار بیش از همکاران شان در مقطع دبیرستان درآمد دارند. در ارگن هم منتقل شدن از مقطع ابتدایی به مقطع راهنمایی به طور میانگین ۷۹۹۰ دلار افزایش درآمد با خود به همراه خواهد داشت. یکی از نکاتی که می تواند اختلاف موجود در درآمدها (در استان های مختلف) را توجیه کند این است که شرایط رسیدن به جایگاه معلمی در هر استان، در سطح همان استان تعیین و تعریف می شود؛ فلذا منحصر به همان استان بوده و با سایر استان ها متفاوت است. اما در هر صورت داشتن ۸۰۰۰ دلار درآمد سالیانه بیشتر انگیزه ی بسیار قدرتمندی است برای آنکه معلم ها تصمیم بگیرند در مقطع دیگری تدریس کنند.

تصویرسازی های ما نشان می دهد که برخی آموزگاران به وضوح درآمدی بیش از سایرین دارند که این امر بستگی به محل زندگی و مقطع تحصیلی که هرکدام از آنها در آن تدریس می کنند دارد. شاید این عوامل بتواند توجیه کننده ی اعتراضات و اعتصابات معلمین و ترک جایگاه شغلی توسط ایشان که در حال حاضر در نقاط مختلف کشور اتفاق می افتد باشد و شاید هم نه؛ اما قطعا می تواند نشان دهنده ی آن باشد که هر ایالت چقدر برای مساله ی آموزش و پرورش ارزش قائل است.