مراقبت از کودکان چه قدر از تحصیل در دانشگاه گران‌تر است؟
۱۰ شهریور ۱۳۹۹
آمریکایی‌ها در هر ایالت به چه میزان درآمد نیاز دارند؟
۱۰ شهریور ۱۳۹۹
مراقبت از کودکان چه قدر از تحصیل در دانشگاه گران‌تر است؟
۱۰ شهریور ۱۳۹۹
آمریکایی‌ها در هر ایالت به چه میزان درآمد نیاز دارند؟
۱۰ شهریور ۱۳۹۹

بدهی کارت های اعتباری شهروندان آمریکا در هر ایالت

مجموع بدهی های شرکت های خصوصی و نهادهای دولتی در ایالات متحده رکورد بی سابقه ۷۰ تریلیون دلاری در تمامی دوران ها را از آن خود کرده است. از جمله دلایل و عوامل مهم این امر می توان به بدهی کارت های اعتباری اشاره نمود که دلیل آن را باید در نرخ بالای سود اعتبار موجود در این کارت ها و همچنین سرویس های در حال گسترش پرداخت های اعتباری جستجو نمود.

  • نرخ سود تعلق گرفته بر بدهی کارت های اعتباری با میانگین سود ۱۷ درصد، به بالاترین میزان خود در ۲۵ سال گذشته رسیده است.
  • پذیرش و استفاده فزاینده از فناوری های نوین پرداخت های اینترنتی نیز به بیشتر شدن وام های کارت های اعتباری دامن زده است به طوری که این بدهی به ۳۲۰۰ دلار به ازای هر نفر رسیده است.
  • ایالت های آلاسکا، منطقه کلمبیا و هاوایی در میزان بدهی های کارت های اعتباری در کشور پیشرو هستند.
  • می سی سی پی، ویرجینیای غربی و کنتاکی دارای پایین ترین بدهی کارت های اعتباری می باشند.

این داده ها از سوی صندوق فدرال رزرو نیویورک که هر سه ماه یکبار گزارشی از بدهی خانوارها و کارت های اعتباری در تمامی ایالت های آمریکا منتشر می کند، به دست آمده است. نقشه تصویری ارائه شده میزان بدهی های اعتباری سرانه را به تفکیک هر ایالت و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ نشان می دهد. سایه های آبی تاریک تر بیانگر بدهی های بیشتر در آن مناطق می باشند.

 

پنج ایالتی که بالاترین میزان بدهی کارت های اعتباری را دارند عبارتند از:

۱- آلاسکا: ۴.۳۵۲ دلار (۱۳۵/۰۹ درصد)

۲- منطقه کلمبیا: ۴۱۸۰ دلار (۱۲۹.۸۱ درصد)

۳- هاوایی: ۴۰۶۰ دلار (۱۲۶.۰۹ درصد)

۴- نیوجرسی: ۴۰۴۰ دلار (۱۲۵.۴۷ درصد)

۵- مریلند: ۳۹۱۰ دلار (۱۲۱.۴۳ درصد)

 

۵ ایالت با کمترین میزان بدهی کارت های اعتباری عبارت اند از :

۱- می سی سی پی: ۲۱۱۰ دلار (۶۵.۵۳ درصد)

۲- ویرجینیای غربی: ۲۲۴۰ دلار (۶۹.۵۷ درصد)

۳- کنتاکی: ۲۳۳۰ دلار (۷۲.۳۶ درصد)

۴- آرکانزاس: ۲۴۱۰ دلار (۷۴.۸۴ درصد)

۵- آلاباما: ۲۴۲۰ دلار (۷۵.۱۶ درصد)

 

بر خلاف سود پایین در دیگر حوزه های اقتصادی، نرخ سود کارت های اعتباری رکورد ۲۵ سال اخیر را با سود متوسط ۱۷ درصدی شکسته است. در عین حال، میزان کل “بدهی مشتریان” برای اولین بار به بیش از ۴ تریلیون دلار رسید که این رقم شامل بدهی کارت های اعتباری نیز می باشد.

بازیگران اصلی صنعت کارت های اعتباری با افزایش بدهی این نوع پول ها به سود شگفت انگیزی دست پیدا کرده اند. گردش مالی کارت های اعتباری در موسسه اعتباری JPMorgan در سه ماهه آخر سال ۱۱ درصد رشد داشته است. سهام دو شرکت Mastercard و Visa به عنوان دو برند از بزرگ ترین موسسات کارت های اعتباری، در سال ۲۰۱۹ و در مقایسه با رشد ۲۰ درصدی شرکت S&P 500 به ترتیب ۴۷ و ۳۷ درصد رشد داشته است.

گردش مالی کارت های اعتباری به دلیل تجارت آنلاین در جهان هم چنان به رشد خود ادامه داده و به  تنهایی و در سال ۲۰۱۸ به میزان ۱۵ درصد رشد داشته است. درست است که کارت های اعتباری پرداخت پول در هر جای جهان را تا به این اندازه آسان کرده اند اما تامین اعتبار این کارت های اعتباری خود داستان دیگری است – حدود ۷۰ درصد دارندگان کارت ها در آمریکا به این امر اذعان دارند که قادر به پرداخت بدهی کارت هایشان نیستند.

میزان وام ها از یک ایالت به ایالت دیگر و بر اساس عامل مهم هزینه و خرج و مخارج زندگی تعیین می شود. ایالت هایی نظیر آلاسکا و هاوایی که بالاترین میزان بدهی های اعتباری را دارند، جزء گران ترین ایالت ها برای زندگی محسوب می شوند و شهر واشینگتن دی سی یک از گران ترین شهرها به حساب می آید.

آینده بازار کارت های اعتباری چگونه خواهد بود؟ در حالی که تجارت الکترونیک و پرداخت های موبایلی با سرعت زیادی در حال گسترش می باشند، بستر جدید رقابتی ای در حال شکل گرفتن می باشد: شرکت اپل جدیدا کارت های اعتباری خود را روانه بازار نموده و شرکت رمز ارز نگاری  Nexo نیز کارت های اعتباری رمز ارز خود را تحت برند MasterCard رونمایی کرده است.