کدام ایالت های آمریکا بیشتر مشکل اعتیاد دارند ؟
۱۲ تیر ۱۳۹۹
تاثیر مالیات های ایالتی بر نابرابری اقتصادی در آمریکا
۱۲ تیر ۱۳۹۹
کدام ایالت های آمریکا بیشتر مشکل اعتیاد دارند ؟
۱۲ تیر ۱۳۹۹
تاثیر مالیات های ایالتی بر نابرابری اقتصادی در آمریکا
۱۲ تیر ۱۳۹۹

سالانه چند نفر به کشور آمریکا مهاجرت می کنند؟

در سالِ ۲۰۱۲، دولتِ آمریکا ۵۸۴۷۸۴ ویزای مهاجرتی صادر کرد که گرین کارتهای ساکنانِ مادام العمر و ویزاهای پناهجویان و پناهندگانِ سیاسی نیز جزوِ آنها بود.

۳ میلیون مهاجرت نیز با ویزاهای شغلی و ۱.۵ میلیون مهاجرت با ویزاهای تحصیلی صورت گرفت که البته این میزان، نشانگرِ تعدادِ مهاجران نیست، چرا که بعضی مهاجران چندین ویزا داشته اند. دولتِ آمریکا ویزاهای شغلی و تحصیلی را موقت حساب می کند – گاهی دولت تشیخص می‌دهد که دارنده ی ویزا قصد دارد اقامتی بلندمدت داشته باشد، در این موارد ممکن است ویزای او را ابطال کند – به همین دلیل حسابِ این ویزاها از سایرین جداست.

دولتِ آمریکا همچنین حدودِ ۴۲ میلیون ویزای توریستی و دیپلماتیک در سالِ ۲۰۱۲ صادر کرده است.

کارشناسان دلایلِ متعددی را سببِ رشدِ جمعیتِ مهاجرانِ غیرقانونی از سالِ ۱۹۹۶ می‌دانند. خیلی از آنها عقیده دارند که سیستمِ مهاجرتِ قانونی پاسخگوی تقاضای شرکتهای آمریکایی برای نیروی کار نبوده است. برخی دیگر فقدانِ نظارتهای قانونیِ قوی، به ویژه در محیطهای کار، را عاملِ آن می‌دانند. در مقابل، عده ای تدابیرِ شدیدِ امنیتی در مرزها را مانعِ خروجِ مهاجران از کشور می‌دانند. و در نهایت، برخی‌ها نیز به قوانینی اشاره می‌کنند که در آن سالها قانونی کردنِ وضعیتِ مهاجرانِ غیرقانونی را دشوار تر کرده بود.

حدودِ یک سومِ مهاجرانِ غیرِ قانونیِ ساکنِ آمریکا صاحبِ فرزندانی هستند که در آمریکا متولد شده و شهروندِ این کشور محسوب می شوند. اکنون شمارِ این فرزندان، که دستِ کم یکی از والدین شان مهاجرِ غیرقانونی بوده است حدودِ ۴.۵ میلیون نفر است.

موجِ مهاجرتِ غیرقاونی به آمریکا، در بینِ سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ به اوجِ خود رسیده بود.