تعداد شهروندان آمریکایی کشته شده به دست پلیس در هر سال
۹ تیر ۱۳۹۹
آنچه بحران کرونا درباره‌ آمریکا و رئیس جمهورش به ما میگوید
۹ تیر ۱۳۹۹
تعداد شهروندان آمریکایی کشته شده به دست پلیس در هر سال
۹ تیر ۱۳۹۹
آنچه بحران کرونا درباره‌ آمریکا و رئیس جمهورش به ما میگوید
۹ تیر ۱۳۹۹

شهروندان آمریکایی کشته شده به دست پلیس بر حسب نژاد

تعداد شهروندان سیاه پوست کشته شده مانند شهروندان سفید پوستان به طور آهسته ای به سمت پایین میل دارد، این در حالی ست که تعداد اسپانیایی تبارهای به قتل رسیده تقریباً بالا است. میزان کشته شدگان آمریکایی الاصل و آسیایی آمریکایی‌ها ابتدا افزایش و سپس کاهش پیدا می‌کند؛ در حالی که این میزان برای نژاد های نامعلوم بالاست.

این آمار تصویری کلی از میزان خشونت‌ها و وحشیگری‌های پلیس به دست می‌دهد و یاد آوری می‌کند که کشته شدن به دست پلیس، مشکلی نیست که تنها سیاه پوستان آمریکایی با آن دست به گریبان باشند و تقریباً تمامی نژادها و قومیت‌ها را در برمی گیرد.

با لحاظ کردن یک متغیر در جامعه‌ی آماری مان (به عنوان مثال میزان کشته‌ها در هر یک میلیون نفر) در می‌یابیم که این سیاه پوستان هستند که تقریباً دو برابر اسپانیایی تبارها و سه برابر سفید پوستان، به قتل رسیده اند. تعداد سیاه پوستان غیر مسلح که در مواجه با پلیس به قتل رسید اند، ۱/۴ برابر بیشتر از سفید پوستان می‌باشد (و ۱/۲ برابر بیشتر از اسپانیایی تبارها می باشند).

این نابرابری که در آن تعداد سیاه پوستان کشته شده بیشتر از پلیس‌ها می‌باشد، در ۸ شهر ایالات متحده از جمله رینو، نوادا، اوکلاهما سیتی (ایالت اوکلاهما)، و اِسکاتس دِیل (ایالت آریزونا) بیشتر به چشم می‌خورد. از منظرعدالت قضایی، ارتباط بسیار ضعیفی بین جرایم خشن مرتکب شده توسط شهروندان و قتل آنان به دست پلیس به چشم می‌خورد. شهرهایی وجود دارند که با وجود نرخ بالای ارتکاب جرایم خشن در آنها، شهروندان کمتری در نسبت با شهرهای پر جرم و جنایت، کشته می‌شوند. این حقیقت، نشان می‌دهد که کشتن شهروندان به دست پلیس، کاری بی اساس و نشان دهنده ی گستاخ شدن پلیس می‌باشد.