برایان هوک: نمیخواهیم وارد جنگ با تهران شویم
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸نانسی پلوسی: اقدامهای ایران بسیار جدی است
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸محصولاتِ غذایی
مزرعه دارانِ کشور کاهش یافته اند
مزارعِ آمریکا پَر!
با این همه، تولیدِ موادِ غذایی در حالِ افزایش است
ارزش محصولات کشت و دام
در هر ناحیه کدام محصولاتِ کشاورزی کشت می شود؟
همه جا پر از گاو است
اقتصادِ مزرعه
سالخوردگیِ مزرعه داران
بسیاری از مزرعه داران از راههایی علاوه بر از مزرعه داری امرارِ معاش می کنند
فروشِ رستنی ها چقدر است؟
تا بحال نورافشانیِ ذرتها را دیده اید؟
غذا، سیاست، سلامت
این نقشه نشان می دهد که در کدام کشورها نشاندار کردنِ محصولاتِ تراریخته (نظیرِ سویا یا ذرتِ تراریخته) یا فرآورده های حاویِ تراریخته الزامی است و در کدامها الزامی نیست. سبزِ کمرنگ به معنای کشورهایی است که هیچ نوع برچسبِ نظارتی به این محصولات نمی زنند. سبز و سبزِ پررنگ شاملِ کشورهایی است که قوانینِ نظارتیِ آنها نسبتاً سختگیرانه یا سختگیرانه است. رنگِ آبی نیز نشانه ی کشورهایی است که محصولاتِ تراریخته به کلی در آنها ممنوع است. هیچ مدرکِ علمی ئی مبنی بر اینکه محصولاتِ تراریخته برای سلامتِ انسان زیان بخش باشند وجود ندارد، اما بعضی چیزها هستند که گرچه یافته های علمی در موردِ آنها در تمامِ جهان یکی است اما دیدگاهِ فرهنگهای مختلف به آنها متفاوت است، از جمله همین محصولاتِ تراریخته، که با آنکه در آمریکا هیچ کس نیازی به برچسب زدن بر روی آنها نمی بیند اما اروپاییان به آنها کاملاً بدبین اند.
مصرفِ گوشت در دنیا
گوشتخوارانِ دنیا چه کسانی هستند؟ در این نقشه، منطبق با میزانِ مصرفِ گوشت در هر کشور، اندازه ی آن کشور کوچک یا بزرگ شده است. پس تعجب نکنید که چرا گوشتخوارترین کشورها، یعنی چین، هند و آمریکا، اینقدر بزرگ تصویر شده اند. چین به نوبه ی خود بزرگترین مصرف کننده ی گوشت است، و این نه فقط به سببِ وسعتِ کشور، بلکه حاکی از ثروتِ روز افزونِ آن است. اقبالِ شدیدِ این روزهای مردمِ چین به گوشتِ گاو قیمتِ آن را در سراسرِ جهان افزایش داده است.
سرانه ی مصرفِ گوشت در چهان
بیابانهای غذایی
یکی از انگاره هایی که امروزه جذابیتِ ویژه ای پیدا کرده این است که در مناطقی که موادِ غذاییِ سالم دور از دسترس هستند مردم بیشتر بیمار می شوند. این مناطق به بیابانهای غذایی نامور شده اند. اسمِ با مسمایی هم هست. در برخی از این مناطق، که در نقشه هم می توانید ببینید، ساکنین مجبورند با اتوبوس یا مترو یا ماشینِ دوستشان خود را به سوپرمارکت ها برسانند. اما در اینکه ساکنینِ این بیابانها فقرِ سلامتی دارند یا خیر هنوز اختلافِ نظر وجود دارد. خیلی از این مکانهایی که از سوپر مارکت ها دور هستند در عوض چندین مغازه ی محلی را در خود جای داده اند. از آن طرف، شاهدیم که برخی از سوپرمارکتهای عظیم غذاهایی می فروشند که همگان حاضر به خوردنِ آنها نیستند. اخیراً تحقیقات نشان داده که در محله های فقیرتر خوار و بار فروشی بیشتر از محله های ثروتمند است. در پژوهشی دیگر می خوانیم که وزنِ کودکان هیچ ارتباطی با نوعِ غذای در دسترس ندارد. این بحث حالاحالاها سرِ دراز دارد. اگر می خواهید در این بحث شرکت کنید USDA اطلسی فراهم کرده تقدیم به شما: بفرمایید اینجا.
بُنِ غذایی
رشدِ چاقی
شاید این نمودار بتواند بحرانِ چاقی را توجیه کند
مصرف سالانه
انتخاب بشقاب غذا
میزانِ پایبندیِ آمریکاییان به توصیه های USDA (وزارتِ کشت-و-دام)
آمریکایی ها باید میوه جات و سبزیجات بیشتر مصرف کنند
اولویت های غذاییِ هر منطقه
نقشه ای از فروشگاههای زنجیره ایِ پیتزا
هر برند نمادِ کدام ایالت است؟
تا شعبه ی مک دونالد چقدر فاصله دارید؟
قلمروِ فست-فودهای معروف
وافل هاوس
ارتباطِ وافل هاوس ها با تندباد
FEMA (ستادِ مبارزه با بحرانهای طبیعی) چندسالی است که از وافل هاوس ها به عنوانِ شاخصی غیرِ رسمی برای ارزیابیِ ویرانگریِ طوفانها استفاده می کند. چرا؟ چون این رستورانهای زنجیره ای (نقاطِ قرمز رنگ) مستقیماً در مسیرِ تندبادها قرار دارند (خطوطِ خاکستری در این نقشه نشانگرِ گذرگاههای تندبادها و طوفانهای حاره ایِ رخ داده در کشور از سالِ 1851 تا کنون هستند)، همچنانکه در نقشه هم به وضوح مشخص است. به گزارشِ مجله ی Popular Science وافل هاوس ها معمولاً شبانه روزی هستند و امکانات و تجهیزاتی را برای خود فراهم کرده اند که پس از حوادثِ این چنینی، به سرعت به وضعیتِ عادی برگردند و تعطیل نکنند، و لذا اگر این پیش مرگه ها پس از رخدادهای سهمگینِ جوّی برای مدتی بسته بمانند یا با مشکل مواجه شوند یعنی ویرانگریِ تندبادها خیلی جدی است. به همین دلیل، از سالِ 2012 موظف شده اند لحظه به لحظه وضعیتِ خود را به FEMA گزارش دهند.
Carl’s Jr و Hardee’s را در نقشه ببینید
In-N-Out Burger را روی نقشه ببینید
نواحیِ مشخص شده در این نقشه آنهایی هستند که از وجودِ دستِ کم یکی از شعبه های In-N-Out Burger بهره مندند. این رستورانِ زنجیره ای شرکتی خانوادگی است که تأسیسِ آن به سالِ 1948 در کالیفرنیا بر می گردد و اکنون نزدیک به 300 شعبه ی فوق العاده پرطرفدار در کشور دارد که از هنگامِ طراحیِ این نقشه تا به امروز گسترش داشته است. به نقل از وبگاهِ In-N-Out Burger ، در ناحیه ی تراویسِ تگزاس، که شاملِ آستین، پایتختِ این ایالت هم می شود، نیز چندین شعبه از این فروشگاه وجود دارد همچنین در بل کانتیِ تگزاس هم قرار است یکی تاسیس بشود. اما متاسفانه در شرقِ کشور اثری از این شعبه ها نیست و به جرأت می توان گفت که In-N-Out Burger یک پدیده ی مطلقاً غربی است.
فرهنگِ نوشیدن در آمریکا
هافینگتون پست در این نقشه ی نسبتاً جامع جاهایی را مشخص کرده است که افراد می توانند آزادنه از نوشیدنِ مشروباتِ الکلی در ملأِ عام لذت ببرند. ایالتهای آبی رنگ هیچگونه منعِ خاصی در این رابطه ندارند مگر در مواردی. ایالتهای سبز نیز در حالِ تدوینِ قوانینی برای مجاز دانستنِ آن هستند. با این حال قوانینِ محلی ممکن است متفاوت از قوانینِ کلِ ایالت باشند. شهرهایی که با ستاره ی زرد مشخص شده اند نوشیدنِ این مشروبات در بیشترِ مکانهای عمومی را جایز می شمارند، و آنهایی که با ستاره ی بنفش نشان شده اند تنها در مناطقی معین اجازه ی این کار را می دهند. برای کسبِ اطلاعاتِ بیشتر از قوانینِ نوشیدن، به مقاله ی ارزشمندِ هافینگتون پست در همین رابطه مراجعه کنید.
میکده یا مغازه؟
در این نقشه، نقاطِ قرمز نشانه ی میکده ها و نقاطِ زرد نشانه ی بقالی هاست. به بیانِ دقیقتر، این نقشه نشان می دهد که در راهنمای گوگل مپ مراجعه به آدرسِ میکده ها بیشتر بوده است یا بقالی ها. بر این اساس، ویسکانسین، ایلینوی و داکوتای شمالی تعدادِ میکده هایشان از بقالی ها بیشتر است. از حیثِ سرانه نیز، طبقِ داده های مرکزِ آمار، در کشورِ آمریکا به ازای هر 10000 نفر، یک و نیم میکده وجود دارد. البته این تعداد میکده برای شهروندانِ داکوتای شمالی، مانتانا و ویسکانسین از سه برابرِ این میزان هم بیشتر می شود (متیو ایگلسیاس، نویسنده ی وبگاهِ Vox، بر این باور است که اتفاقاً بایدکه میکده ها از بقالی ها بیشتر باشند.)