چرا تحصیل در دانشگاه های آمریکا گران است؟
۲۵ فروردین ۱۳۹۸
زندگی بی خانمان ها در پارکینگ فروشگاه های والمارت ؛ هتل Walmart
۲۵ فروردین ۱۳۹۸
چرا تحصیل در دانشگاه های آمریکا گران است؟
۲۵ فروردین ۱۳۹۸
زندگی بی خانمان ها در پارکینگ فروشگاه های والمارت ؛ هتل Walmart
۲۵ فروردین ۱۳۹۸
 

قسمت دوازدهم مجموعه تاریخ آمریکا

انقلاب بازار

سری ویدئوهای آموزشی تاریخ آمریکا
 


 

در این قسمت از برنامه، جان گرین انقلاب بازار را شرح خواهد داد.
در نیمه ی اول قرن نوزدهم، راه و روش زندگی و کار مردم با تغییرات اساسی مواجه شد. اختلاف نظر تاریخی امریکایی میان جفرسون که امریکای ایده آلش متشکل از کشاورزان مستقلی بود که خودشان برای خودشان و روی زمین های خودشان کار می کردند و همیلتون که موافق داشتن اقتصادی بر محور تولید و تجارت بود از زمینه های انقلاب بازار بود (البته اصلا در آن زمان آمریکا تاریخی نداشته که بحث تاریخی داشته باشد!). در نهایت همیلتون پیروز شد و به همین دلیل است که اگر شما هم یک امریکایی هستید، احتمالا در شهر زندگی می کنید نه در روستا؛ و کشاورز هم نیستید.
لطفا اگر اشتباه می کنم و شما در روستا زندگی می کنید یا کشاورز هستید طبق معمول قسمت کامنت ها را منفجر نکنید چون تجربه ی خاص شما این واقعیت را نقض نمی کند که بیشتر مردم در شهرها زندگی می کنند.

در اوایل قرن نوزدهم، تکنولوژی های جدید حمل و نقل و ارتباطات به تجدید سیستم اقتصادی کمک کرد.خطوط راه آهن و تلگراف روش مردم در جابجایی کالاها و انتقال پیام را تغییر داد.
به طور خلاصه باید گفت انقلاب بازار به این معنی بود که مردم دیگر به جای کار در خانه، به محل کار می رفتند که معمولا کارخانه هایی بودند که ایشان باتوجه به ساعت کاری شان در آنها حقوق می گرفتند، نه با توجه به حجم کالای تولید شده. این تغییر ایجاد شده در کار روزمره ی مردم، سبک زندگی ما آمریکایی ها را تا همین امروز تعیین کرده است.
این قسمت را ببینید تا توضیحات جان را در مورد اینکه چگونه انقلاب بازار باعث تغییر افکار درباره ی نقش زنان، برده داری و حقوق کار و کارگران شد را بشنوید.


 

 
 
آخرین ویدئوها: