با استاد راهنمایم ساعت هشت صبح جلسه دارم. از وقتی که برای فرصت مطالعاتی طولانی رفته به گوگل، چارهای جز این نیست که یا اول صبح یا دم غروب جلسه داشته باشیم.
مطالعهپارکینگ معلولان
۱۶ مهر ۱۳۹۶بلای ربا ، عامل ماندن در آمریکا
۱۶ مهر ۱۳۹۶چند نکته راجع به جاده های آمریکا
مشاهده صفحه روایت ایرانیان از آمریکا- جادهها بسیار صاف هستن و به ندرت پیچ دارن. این، بخشیش بخاطر اینه که عمدهی زمینهای ایالت از مراتع پوشیده شده و کوه به ندرت داره. بخش دیگهش به این علته که طراحی جادهها با کمترین پیچ و منحنی انجام شده.
- تابحال چند صد مایل در ایالتهای آیوا و مینهسوتا رانندگی کردم، حتی یک پلیس در جاده ندیدم. برعکس شهرها که حضور پلیس در اونها پر رنگ هست، جادههایی که تابحال رفتم بیپلیس بودن.
- علاوه بر نظم در رانندگی و کیفیت خودروها، یکی از نکات بسیار بسیار مهم در تعدادِ کمِ تصادفاتشون رو این میدونم که سرعت اتومبیلها در جاده، بسیار همگن و یکنواخت هست. یکی از علتهای این مساله، مجهز بودن عمدهی خودروها به سیستم سرعت ثابت (کروز کنترل) هست. همین مساله باعث میشه نیاز به تغییر خط در جاده و سبقت گرفتن که عملی خطرساز هست، به نسبت ایران خیلی کمتر باشه.
- بسیاری از خودروها به چراغهای اتوماتیک مجهز هستن. یعنی سنسورهایی دارن که به تناسبِ روشنی و تاریکی هوا، نور چراغهای خودرو رو تنظیم میکنن.
- سبقت از راست در جادهها آزاده. این مساله بیاشکال هست به شرطی که سرعت اتومبیلها همگن و متعادل باشه.
- پهنههای وسیعی از دشت، توربین کاری شده بود! منظورم توربینهای عظیم بادی هستند، چیزی مثل نیروگاه بادی منجیل در گیلان. در مسیر شهر دیموین (مرکز ایالت آیوا) به اوماها (شهری در ایالت نبراسکا)، دهها برابر نیروگاه منجیل، توربین نصب کرده بودند و در قسمتهایی از جاده، ۱۸۰ درجه که دور خودمون نگاه میکردیم، پر بود از توربینهای چرخان. عکسها و فیلمهایی که در ادامه قرار میدم گویا هستند...
- تابحال چند صد مایل در ایالتهای آیوا و مینهسوتا رانندگی کردم، حتی یک پلیس در جاده ندیدم. برعکس شهرها که حضور پلیس در اونها پر رنگ هست، جادههایی که تابحال رفتم بیپلیس بودن.
- علاوه بر نظم در رانندگی و کیفیت خودروها، یکی از نکات بسیار بسیار مهم در تعدادِ کمِ تصادفاتشون رو این میدونم که سرعت اتومبیلها در جاده، بسیار همگن و یکنواخت هست. یکی از علتهای این مساله، مجهز بودن عمدهی خودروها به سیستم سرعت ثابت (کروز کنترل) هست. همین مساله باعث میشه نیاز به تغییر خط در جاده و سبقت گرفتن که عملی خطرساز هست، به نسبت ایران خیلی کمتر باشه.
- بسیاری از خودروها به چراغهای اتوماتیک مجهز هستن. یعنی سنسورهایی دارن که به تناسبِ روشنی و تاریکی هوا، نور چراغهای خودرو رو تنظیم میکنن.
- سبقت از راست در جادهها آزاده. این مساله بیاشکال هست به شرطی که سرعت اتومبیلها همگن و متعادل باشه.
- پهنههای وسیعی از دشت، توربین کاری شده بود! منظورم توربینهای عظیم بادی هستند، چیزی مثل نیروگاه بادی منجیل در گیلان. در مسیر شهر دیموین (مرکز ایالت آیوا) به اوماها (شهری در ایالت نبراسکا)، دهها برابر نیروگاه منجیل، توربین نصب کرده بودند و در قسمتهایی از جاده، ۱۸۰ درجه که دور خودمون نگاه میکردیم، پر بود از توربینهای چرخان. عکسها و فیلمهایی که در ادامه قرار میدم گویا هستند...
مطالب مرتبط
همسفر شراب (قسمت سیوهشتم-بخش اول)
۳۰ شهریور ۱۴۰۱
دو خانم جوان که مثل لبنانیها چادر سیاه سر کردهاند و چند خانم محجبهٔ دیگر. باید برگردیم به سرسرا برای گرفتن دفترچهٔ برنامهٔ همایش.
مطالعهسوالات معلم
۲۹ شهریور ۱۴۰۱
معلم دبستان این سوالات رو قبل از شروع شدن سال تحصیلی از والدین پرسیده است
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیوهفتم-بخش اول)
۱۵ شهریور ۱۴۰۱
صبح زود راهی دیترویت میشویم. صبح آنقدر زود است که جاده خلوت باشد و من، تنها بیدار جاده که پشت فرمان نشستهام و بقیه خوابند.
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیو ششم-بخش پنجم)
۳۰ مرداد ۱۴۰۱
میخواهد خانهاش را بفروشد. میپرسم هنوز زیر قرض بانک است؟ میگوید بله. کنجکاو میشوم در مورد نرخ سود بانکها. میگوید خیلی ساده است. قرار بوده ۲۰ سال و هر ماهی ۲۵۰۰ دلار بدهیم برای خانهای که ۲۵۰ هزار دلار میارزد.
مطالعهآخرین مطالب
چند نکته راجع به جاده های آمریکا
مشاهده صفحه روایت ایرانیان از آمریکا- جادهها بسیار صاف هستن و به ندرت پیچ دارن. این، بخشیش بخاطر اینه که عمدهی زمینهای ایالت از مراتع پوشیده شده و کوه به ندرت داره. بخش دیگهش به این علته که طراحی جادهها با کمترین پیچ و منحنی انجام شده.
- تابحال چند صد مایل در ایالتهای آیوا و مینهسوتا رانندگی کردم، حتی یک پلیس در جاده ندیدم. برعکس شهرها که حضور پلیس در اونها پر رنگ هست، جادههایی که تابحال رفتم بیپلیس بودن.
- علاوه بر نظم در رانندگی و کیفیت خودروها، یکی از نکات بسیار بسیار مهم در تعدادِ کمِ تصادفاتشون رو این میدونم که سرعت اتومبیلها در جاده، بسیار همگن و یکنواخت هست. یکی از علتهای این مساله، مجهز بودن عمدهی خودروها به سیستم سرعت ثابت (کروز کنترل) هست. همین مساله باعث میشه نیاز به تغییر خط در جاده و سبقت گرفتن که عملی خطرساز هست، به نسبت ایران خیلی کمتر باشه.
- بسیاری از خودروها به چراغهای اتوماتیک مجهز هستن. یعنی سنسورهایی دارن که به تناسبِ روشنی و تاریکی هوا، نور چراغهای خودرو رو تنظیم میکنن.
- سبقت از راست در جادهها آزاده. این مساله بیاشکال هست به شرطی که سرعت اتومبیلها همگن و متعادل باشه.
- پهنههای وسیعی از دشت، توربین کاری شده بود! منظورم توربینهای عظیم بادی هستند، چیزی مثل نیروگاه بادی منجیل در گیلان. در مسیر شهر دیموین (مرکز ایالت آیوا) به اوماها (شهری در ایالت نبراسکا)، دهها برابر نیروگاه منجیل، توربین نصب کرده بودند و در قسمتهایی از جاده، ۱۸۰ درجه که دور خودمون نگاه میکردیم، پر بود از توربینهای چرخان. عکسها و فیلمهایی که در ادامه قرار میدم گویا هستند...
- تابحال چند صد مایل در ایالتهای آیوا و مینهسوتا رانندگی کردم، حتی یک پلیس در جاده ندیدم. برعکس شهرها که حضور پلیس در اونها پر رنگ هست، جادههایی که تابحال رفتم بیپلیس بودن.
- علاوه بر نظم در رانندگی و کیفیت خودروها، یکی از نکات بسیار بسیار مهم در تعدادِ کمِ تصادفاتشون رو این میدونم که سرعت اتومبیلها در جاده، بسیار همگن و یکنواخت هست. یکی از علتهای این مساله، مجهز بودن عمدهی خودروها به سیستم سرعت ثابت (کروز کنترل) هست. همین مساله باعث میشه نیاز به تغییر خط در جاده و سبقت گرفتن که عملی خطرساز هست، به نسبت ایران خیلی کمتر باشه.
- بسیاری از خودروها به چراغهای اتوماتیک مجهز هستن. یعنی سنسورهایی دارن که به تناسبِ روشنی و تاریکی هوا، نور چراغهای خودرو رو تنظیم میکنن.
- سبقت از راست در جادهها آزاده. این مساله بیاشکال هست به شرطی که سرعت اتومبیلها همگن و متعادل باشه.
- پهنههای وسیعی از دشت، توربین کاری شده بود! منظورم توربینهای عظیم بادی هستند، چیزی مثل نیروگاه بادی منجیل در گیلان. در مسیر شهر دیموین (مرکز ایالت آیوا) به اوماها (شهری در ایالت نبراسکا)، دهها برابر نیروگاه منجیل، توربین نصب کرده بودند و در قسمتهایی از جاده، ۱۸۰ درجه که دور خودمون نگاه میکردیم، پر بود از توربینهای چرخان. عکسها و فیلمهایی که در ادامه قرار میدم گویا هستند...
مطالب مرتبط
همسفر شراب (قسمت سی و هشتم-بخش دوم)
۱۵ مهر ۱۴۰۱
با استاد راهنمایم ساعت هشت صبح جلسه دارم. از وقتی که برای فرصت مطالعاتی طولانی رفته به گوگل، چارهای جز این نیست که یا اول صبح یا دم غروب جلسه داشته باشیم.
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیوهشتم-بخش اول)
۳۰ شهریور ۱۴۰۱
دو خانم جوان که مثل لبنانیها چادر سیاه سر کردهاند و چند خانم محجبهٔ دیگر. باید برگردیم به سرسرا برای گرفتن دفترچهٔ برنامهٔ همایش.
مطالعهسوالات معلم
۲۹ شهریور ۱۴۰۱
معلم دبستان این سوالات رو قبل از شروع شدن سال تحصیلی از والدین پرسیده است
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیوهفتم-بخش اول)
۱۵ شهریور ۱۴۰۱
صبح زود راهی دیترویت میشویم. صبح آنقدر زود است که جاده خلوت باشد و من، تنها بیدار جاده که پشت فرمان نشستهام و بقیه خوابند.
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیو ششم-بخش پنجم)
۳۰ مرداد ۱۴۰۱
میخواهد خانهاش را بفروشد. میپرسم هنوز زیر قرض بانک است؟ میگوید بله. کنجکاو میشوم در مورد نرخ سود بانکها. میگوید خیلی ساده است. قرار بوده ۲۰ سال و هر ماهی ۲۵۰۰ دلار بدهیم برای خانهای که ۲۵۰ هزار دلار میارزد.
مطالعهآخرین مطالب
ما به ملتی با بیماری مزمن خشونت، تنهایی، افسردگی ، تفرقه و فقر تبدیل شدهایم
۲۰ اسفند ۱۴۰۲
ما به ملتی با بیماری مزمن خشونت، تنهایی، افسردگی ، تفرقه و فقر تبدیل شدهایم ویدئوهای تحلیلی رابرت اف کندی...
مطالعهمستند وضعیت شکست ( Fail State )
۱۵ اسفند ۱۴۰۲
مستند وضعیت شکست Fail State کارگردان : الکس شبانو محصول : سال 2017 آمریکا ژانر : اجتماعی زبان: انگلیسی -...
مطالعهاصلی ترین عوامل شکل گیری اتحاد میان آمریکا و اسرائیل
۱۱ اسفند ۱۴۰۲
اصلی ترین عوامل شکل گیری اتحاد میان آمریکا و اسرائیل ویدئوهای تحلیلی منبع : شبکه الجزیرهآمریکا همیشه مهمترین متحد اسرائیل...
مطالعهچرا نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا اینقدر به اسرائیل اهمیت می دهند؟
۱۱ اسفند ۱۴۰۲
چرا نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا اینقدر به اسرائیل اهمیت می دهند؟ ویدئوهای تحلیلی منبع : رسانه UNPacked از اوباما تا...
مطالعهداستان اسرائیل چگونه برای مردم آمریکا روایت شده است؟
۱۱ اسفند ۱۴۰۲
داستان اسرائیل چگونه برای مردم آمریکا روایت شده است؟ ویدئوهای تحلیلی منبع : شبکه الجزیرهدر این این ویدئو از برنامه...
مطالعه