ایالت آلاباما
۱۴ اسفند ۱۳۹۶
مسیر اورگن The Oregon Trail
۱۴ اسفند ۱۳۹۶
ایالت آلاباما
۱۴ اسفند ۱۳۹۶
مسیر اورگن The Oregon Trail
۱۴ اسفند ۱۳۹۶
دشت بزرگ ،پوشش بخش بزرگی از ایالات متحده و بخش های کوچک از کانادا و مکزیک دشت بزرگ (به انگلیسی: Great Plains) گستره وسیعی از زمین های صاف در شمال مرکزی آمریکای شمالی از تگزاس تا البرتا در کشور کانادا گسترش دارد.این دشت بخش‌هایی از ایالات متحده آمریکا از ایالت کلرادو، کانزاس، ایالت مونتانا، نبراسکا، نیومکزیکو، داکوتای شمالی، اوکلاهاما، داکوتای جنوبی، تگزاس، و وایومینگ، و استانهای کانادا از آلبرتا، مانیتوبا و ساسکاچوان را تشکیل می دهد.[۱]استپ و علفزار ها، در غرب رودخانه می‌سی‌سی‌پی و شرق کوه‌های راکی در ایالات متحده و کانادا این منطقه را پوشش می‌دهد.

وسعت

این منطقه در حدود ۵۰۰ مایل (۸۰۰ کیلومتر) شرق به غرب و ۲۰۰۰ مایل (۳۲۰۰ کیلومتر) شمال به جنوب است. این منطقه بخش عمده‌ای از زیستگاه گله گاومیش کوهان دار امریکایی قبل از انقراض در اواخر قرن ۱۹ بوده است. تفکر فعلی در مورد مرزهای جغرافیایی دشت بزرگ این منطقه نشان می دهد که این منطقه در حدود ۱،۳۰۰،000 km2 است (۵۰۰۰۰۰ مایل مربع) است.

آب و هوا

به طور کلی، دشت بزرگ یک طیف گسترده‌ای از آب و هوا در طول سال، با زمستان‌های بسیار سرد و سخت و تابستان‌های بسیار گرم و مرطوب. سرعت باد اغلب بسیار بالا است، انسان برای مصارف کشاورزی بسیار از چمن زار به مراتع کشاورزی تبدیل کرداه‌اند. هوای دشت بزرگ در بیشتر طول سال همراه با طوفان وگرد و غبار است.

منبع : ویکیپدیا
[shareaholic app="share_buttons" id="25412088"]

مطالب مرتبط :