preloder
سیستم مالیاتی آمریکا : قسمت چهارم – شفافیت اقتصادی
۲۵ شهریور ۱۳۹۶
بانک آمریکایی US Bank
۲۵ شهریور ۱۳۹۶

پروژه های عمرانی در آمریکا

مشاهده صفحه روایت ایرانیان از آمریکا
در نزدیکی منطقه‌ای که ما زندگی می‌کنیم، خیابان ۱۹ با اتوبان US6 تقاطع داره. شهرداری شهر ما، Golden، تصمیم به حذف این تقاطع گرفت.
پروژه به این صورت هست که اتوبان میره زیر خیابان. یعنی باید محل اتوبان خاک برداری بشه، و در امتداد خیابان پل ساخته بشه.

پروژه حدود ۶ ماه پیش شروع شد. در طی این مدت، در دو طرف اتوبان دو رمپ احداث شد. امروز از طرف دانشگاه یه ایمیل اومد که از امشب، رمپ‌ها به جای قسمتی از اتوبان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از این به بعد خاکبرداری از اتوبان آغاز میشه که این مرحله هم حدود ۶ ماه طول خواهد کشید. در این ایمیل یه لینک یوتوب هم قرارداده شده بود که در مورد کارهایی که تا به حال در این پروژه انجام شده و کارهایی که قرار انجام بشه توضیح میده. این فیلم رو آپلود خواهم کرد.

چند نکته از این پروژه برام مهم بود. اول اینکه سرعت انجام این پروژه نسبت به پروژه‌های مشابه در تهران پایین‌تر بود. با توجه به اینکه ماشین آلات بسیار متنوعی در این پروژه استفاده میشد که معمولا در ایران پیدا نمیشند، انتظار من این بود که این پروژه خیلی سریعتر انجام بشه، ولی فقط احداث دو رمپ، حدود ۶ ماه طول کشید. نکته دوم این بود که در این مدت، بسیار به ایمنی اهمیت داده میشد. سرعت مجاز ماشین‌ها را ۱۰ مایل بر ساعت کاهش داده بودند و اگر کسی بیشتر از سرعت مجاز رانندگی میکرد، به میزان دو برابر جریمه حالت عادی جریمه میشد. مثلا اگر در حالت معمولی جریمه سرعت غیر مجاز ۱۱۵ دلار باشه، در این مدت این جریمه ۲۳۰ دلار شده بود. در این مدت پلیس نظارت خیلی بیشتری روی این منطقه داشت و حتی برخی اوقات اجازه نمیداد کسی به غیر از ساکنین اصلی منطقه از اینجا عبور کنند.

در طول این مدت که در کلرادو زندگی کردم، به طور کلی احساس کردم که سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی از تهران کندتر هست. ولی نکته جالب اینه که تنوع و گستردگی جاده‌ها و اتوبانها بسیار بیشتر از ایران هست و من موندم چقدر طول کشیده که این همه اتوبان و جاده احداث بشه. بخصوص این ایالت، ایالتی‌ست کوهستانی و احداث جاده در این مناطق بعضا مستلزم کوهبری هم بوده.

مطالب مرتبط

پروژه های عمرانی در آمریکا

مشاهده صفحه روایت ایرانیان از آمریکا
در نزدیکی منطقه‌ای که ما زندگی می‌کنیم، خیابان ۱۹ با اتوبان US6 تقاطع داره. شهرداری شهر ما، Golden، تصمیم به حذف این تقاطع گرفت.
پروژه به این صورت هست که اتوبان میره زیر خیابان. یعنی باید محل اتوبان خاک برداری بشه، و در امتداد خیابان پل ساخته بشه.

پروژه حدود ۶ ماه پیش شروع شد. در طی این مدت، در دو طرف اتوبان دو رمپ احداث شد. امروز از طرف دانشگاه یه ایمیل اومد که از امشب، رمپ‌ها به جای قسمتی از اتوبان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از این به بعد خاکبرداری از اتوبان آغاز میشه که این مرحله هم حدود ۶ ماه طول خواهد کشید. در این ایمیل یه لینک یوتوب هم قرارداده شده بود که در مورد کارهایی که تا به حال در این پروژه انجام شده و کارهایی که قرار انجام بشه توضیح میده. این فیلم رو آپلود خواهم کرد.

چند نکته از این پروژه برام مهم بود. اول اینکه سرعت انجام این پروژه نسبت به پروژه‌های مشابه در تهران پایین‌تر بود. با توجه به اینکه ماشین آلات بسیار متنوعی در این پروژه استفاده میشد که معمولا در ایران پیدا نمیشند، انتظار من این بود که این پروژه خیلی سریعتر انجام بشه، ولی فقط احداث دو رمپ، حدود ۶ ماه طول کشید. نکته دوم این بود که در این مدت، بسیار به ایمنی اهمیت داده میشد. سرعت مجاز ماشین‌ها را ۱۰ مایل بر ساعت کاهش داده بودند و اگر کسی بیشتر از سرعت مجاز رانندگی میکرد، به میزان دو برابر جریمه حالت عادی جریمه میشد. مثلا اگر در حالت معمولی جریمه سرعت غیر مجاز ۱۱۵ دلار باشه، در این مدت این جریمه ۲۳۰ دلار شده بود. در این مدت پلیس نظارت خیلی بیشتری روی این منطقه داشت و حتی برخی اوقات اجازه نمیداد کسی به غیر از ساکنین اصلی منطقه از اینجا عبور کنند.

در طول این مدت که در کلرادو زندگی کردم، به طور کلی احساس کردم که سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی از تهران کندتر هست. ولی نکته جالب اینه که تنوع و گستردگی جاده‌ها و اتوبانها بسیار بیشتر از ایران هست و من موندم چقدر طول کشیده که این همه اتوبان و جاده احداث بشه. بخصوص این ایالت، ایالتی‌ست کوهستانی و احداث جاده در این مناطق بعضا مستلزم کوهبری هم بوده.

مطالب مرتبط



آخرین مطالب