بیش از یک سوم آمریکایی‌ها خواستار ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰
۱۰ آبان ۱۴۰۰
جایگاه جهانی آمریکا در حال فروپاشی است
۱۰ آبان ۱۴۰۰
بیش از یک سوم آمریکایی‌ها خواستار ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰
۱۰ آبان ۱۴۰۰
جایگاه جهانی آمریکا در حال فروپاشی است
۱۰ آبان ۱۴۰۰

افکارسنجی

کاهش محبوبیت بایدن به ۴۲ درصد در کمتر از یک سال

به گزارش وبسایت تحلیلی حقایق آمریکا، بر اساس افکارسنجی جدید NBC NEWS در ۲۳-۲۶ اکتبر ۲۰۲۱، نظر شهروندان آمریکایی نسبت به نحوه عملکرد جو بایدن به شرح زیر است:
(در این نظر سنجی  فقط ۳۷ درصد از شهروندان آمریکایی به دلیل شایستگی و مؤثر بودن جو بایدن نمرات بالایی – در مقیاس ۵ امتیازی – می‌دهند و  ۲۸ درصد از مردم تنها برای متحد کردن کشور به او امتیاز بالایی می‌دهند)

  •  ۷ نفر از هر ۱۰ بزرگسال و تقریبا نیمی از دموکرات‌ها، معتقدند که کشور در مسیر اشتباهی پیش می‌رود، و همچنین نزدیک به ۶۰ درصد از مردم عملکرد اقتصادی بایدن در ۹ ماه اولیه ریاست جمهوری را قابل قبول نمی دانند.
  • در این نظرسنجی، با کاهش ۷ درصدی نسبت به ماه آگوست؛ تنها ۴۲ درصد از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند که عملکرد کلی بایدن به عنوان رئیس‌جمهور را تایید می‌کنند و ۵۴ درصد مردم با افزایش ۶ درصدی نسبت به ماه آگوست می گویند از عملکرد رئیس جمهور راضی نیستند.
  • تنها ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد رئیس‌جمهور در امور اقتصادی را تأیید می‌کنند (۷ درصد کاهش نسبت به ماه آگوست) و ۵۱ درصد از مدیریت ویروس کرونا توسط وی رضایت دارند(۲ درصد کاهش نسبت به ماه آگوست).
  • درحالی که در انتخابات ۲۰۲۰ بایدن از محبوبیت بالایی برخوردار بود اما در حال حاظر امتیاز بایدن در نظرسنجی (۴۰ درصد مثبت، ۴۸ درصد منفی) تقریباً برابر با امتیاز ترامپ در نظر سنجی مشابه (۳۸ درصد مثبت، ۵۰ درصد منفی) است.
  • با افزایش ۸ درصدی نسبت به ماه آگوست ۷۱ درصد از آمریکایی‌ها (که شامل ۹۳ درصد از جمهوری خواهان، ۷۰ از مستقل ها و حتی ۴۸ درصد از دموکرات ها می شود) معتقدند که کشور در مسیر اشتباهی پیش می‌رود.