در کدام شهر های آمریکا ظرفیت بیمارستان ها در حال تکمیل است؟
۲۵ مرداد ۱۴۰۰
آمریکا باید تا ۲۰۵۰ هزینه جنگ افغانستان را پرداخت کند
۲۵ مرداد ۱۴۰۰
در کدام شهر های آمریکا ظرفیت بیمارستان ها در حال تکمیل است؟
۲۵ مرداد ۱۴۰۰
آمریکا باید تا ۲۰۵۰ هزینه جنگ افغانستان را پرداخت کند
۲۵ مرداد ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۰۶ آگوست ۲۰۱۹

وضعیت دسترسی آمریکایی ها به اینترنت پر سرعت چگونه است؟ چرا برخی از آمریکایی ها به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند؟

این مطلب نگاهی دارد به وضعیت دسترسی آمریکایی ها به اینترنت پر سرعت

سوالاتی که در این مطلب به آنها پاسخ داده شده است :

  • چند درصد از آمریکایی ها به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند ؟
  • در آمریکا چه اقشاری کمتر از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند ؟
  • چرا سرعت اینترنت در مناطق روستایی آمریکا پایین است؟
  • سرعت و قیمت اینترنت در آمریکا در مقایسه با کشورهای توسعه یافته چگونه است؟

وال استریت ژورنال پاسخ می دهد ؛ چرا تعداد زیادی از روستاییان آمریکا به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند؟

 

 

هزینۀ اینترنت در آمریکا ۳.۵برابر بیشتر از فرانسه است. ایالات متحده دهمین کشور با پهنای باند بالا برای اینترنت است، آن هم بعد از کشورهایی مثل کرۀ جنوبی و نروژ و سوئد. حتی در موضوعِ دسترسی به اینترنت پُرسرعت هم تبعیض نژادی وجود دارد: رنگین‌پوستان و جوامع فقیر و جوامع روستایی دسترسی کمتری به اینترنت دارند.
رئیسِ کمیسیون ارتباطات فدرال، آجی پای، پیشنهاد داده است که مردم از گوشی‌های هوشمند و اینترنت سیم‌کارتشان به‌عنوان ابزار اصلی اتصال به اینترنت استفاده کنند. نکته اینجاست که این اینترنت موبایل نیز آن‌قدر گران است که کاربران پس از مدتی آن را قطع می‌کنند.
در دنیای امروز که دسترسی به اینترنت مثل وصل‌بودن به شبکۀ برق شهری، دیگر یک ضرورت است، آیا می‌توان این ضرورت را جزء حقوق بشر دانست؟

در این ویدئو +AJ ، نگاهی دارد به وضعیت دسترسی اینترنت پرسرعت ،و مقایسه کیفیت و قیمت اینترنت پرسرعت آمریکا با دیگر کشورهای توسعه یافته جهان و تلاش کرده به این سوال پاسخ دهد که چرا نزدیک به ۳۶ درصد مناطق روستایی و نیمی از آمریکایی های با درامد سالانه زیر ۳۰ هزار دلار ، دسترسی به اینترنت پرسرعت ندارند؟

گزارش CBS از دلایل عدم دسترسی مناطق روستایی آمریکا به اینترنت پرسرعت

 

 

سال گذشته، دادگاه فدرال اینترنت را نیز همچون آب لوله‌کشی و برق جزء خدمات پایه و ضروری آورد. در مناطق روستایی چون خانه‌ها از همدیگر و از مناطق شهری فاصلۀ زیادی دارند، کابل‌کشی و نصب تجهیزات هم زمان‌بر است و هم هزینۀ آن به حدود ۴۰هزار دلار برای هر ۱.۵ کیلومتر می‌رسد. این موضوع باعث شده است که ساکنان مناطق روستایی برای دسترسی به اینترنت پرسرعت مجبور باشند کیلومترها رانندگی کنند تا به مناطق شهری برسند. با تخصیص بودجۀ ۲میلیارد دلاری و تخفیف‌های مالیاتی برای شرکت‌های اینترنتی، این شرایط رو به بهبود است.

در این ویدئو تونی دیکاپو گزارشگر شبکه CBS به داوسونویل، جورجیا رفته و به بررسی وضعیت اینترنت در این منطقه از آمریکا پرداخته است.

چرا تعداد زیادی از روستاییان آمریکا به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند؟

 

 

به‌علت شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مدارس سراسر آمریکا کلاس‌های سال تحصیلی جدید را به‌صورت آنلاین آغاز کرده‌اند. علاوه بر این، بسیاری از مردم نیز باید با استفاده از اینترنت از خانه‌شان دورکاری کنند. اما طبق آمارهای رسمیِ کمیسیونِ ارتباطات فدرال، ۲۱میلیون نفر آمریکایی به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند. فرانتییِر کامیونیکِیشِنز یکی از شرکت‌های آمریکایی است که به مناطق روستایی خدمات اینترنت ارائه می‌دهد. با این حال، بسیاری از این مناطق هنوز هم به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند. طبق این ویدئو از وال استریت ژورنال، این شرکت‌های اینترنتی میلیاردها دلار از دولت دریافت می‌کنند تا این نابرابری دیجیتال را از بین ببرند. با این حال، این شرکت‌ها می‌گویند به‌خاطر شرایط و ناهمواری‌های زمین، رساندن اینترنت پرسرعت به این مناطق روستایی دشوار است و این بودجه‌ها هنوز هم کافی نیست.

در این ویدئو Wall Street Journal به بررسی وضعیت اینترنت در شرایط شیوع کرونا در آمریکا پرداخته است.

گزارش فاکس نیوز از مشکل سرعت اینترنت در مناطق روستایی آمریکا

 

 

در منطقۀ جولیان پنسیلوانیا که خیلی هم از دانشگاه ایالتی پنسلوانیا دور نیست، سرعت اینترنت آن‌قدر پایین است که حتی چک‌کردن ایمیل هم بسیار دشوار شده است. این کندی اینترنت حتی در ادارۀ پست این منطقه نیز وجود دارد تا آنجا که استفاده از کارت اعتباری برای پرداخت هزینه‌ها غیرممکن است. این مشکل اینترنت در حالی است که مردم هزینۀ خدمات اینترنت پرسرعت را قبلاً پرداخته‌اند.

در این ویدئو از فاکس نیوز دربارۀ مشکلات اینترنت این منطقه و تاثیر آن بر زندگی و کسب‌وکار مردم بیشتر می‌بینیم.