انتقاد بایدن از رای دادگاه آمریکا در قبال مهاجران این کشور
۲۷ تیر ۱۴۰۰
باور مردم آمریکا نسبت به واکسن ۱۹- COVID و دولت مردان آمریکا
۲۷ تیر ۱۴۰۰
انتقاد بایدن از رای دادگاه آمریکا در قبال مهاجران این کشور
۲۷ تیر ۱۴۰۰
باور مردم آمریکا نسبت به واکسن ۱۹- COVID و دولت مردان آمریکا
۲۷ تیر ۱۴۰۰

آمار توزیع واکسن COVID-19 در ایالات آمریکا

هر یک از ایالت های آمریکا چه تعداد واکسن COVID-19 دریافت کرده است و تاکنون به چند نفر حداقل یک واکسن کرونا تزریق شده است؟

تقریبا ۵۶ درصد مردم ایالات متحده حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند و حدود ۴۸ درصد آن ها نیز به طور کامل واکسینه شده اند. ۱۳.۶ درصد از واکسن های توزیع شده هنوز استفاده نشده اند.

تاکنون سه نوع واکسن برای کووید ۱۹ در ایالات متحده و سرزمین های آن توزیع شده است. واکسن های فایرز، مدرنا و جانسون و جانسون به دلیل استفاده اضطراری و توزیع گسترده مجاز شده اند.

در تاریخ ۱۰ می ۲۰۲۱ سازمان غذا و دارو، استفاده از واکسن فایرز را برای افراد بین ۱۲ تا ۱۵ سال مجاز اعلام کرد.واکسن فایرز در حال حاظر تنها واکسن مجاز برای کودکان زیر ۱۸ سال هست و کمیته تخصصی مرکز کنترل بیماری ها اعلام کرده که کودکان می توانند در کنار سایر واکسن های معمول، از واکسن کووید ۱۹ فایرز نیز استفاده کنند.

در اوابل آپریل، زمانی که اکثر ایالت های آمریکا واجدین شرایط برای دریافت واکسن را تمامی افراد بزرگسال در نظر گرفتند، روزانه نزدیک به ۲ میلیون نفر واکسینه شدند. اگر روند واکسیناسیون به همین شکل ادامه پیدا می کرد تا پایان ماه جولای، تمام واجدین شرایط آمریکا واکسینه می شدند.

اما در هفته های اخیر با وجود در دسترس بودن واکسن، تعداد افرادی که واکسینه می شوند کاهش پیدا کرده است. دولت فدرال در تلاش است تا مراحل دریافت واکسن را با افزایش ساعات ورود به داروخانه ها برای واکسینه شدن،تخصیص واکسن جدید به کلینیک های بهداشت روستایی و توزیع واکسن بیشتر بین پزشکان خانوادهراحت تر و در دسترس تر کند.

طبق اولویت بندی ایالت ها، گروه هایی که بیشتر در معرض خطر هستند،از جمله کادر پزشکی، افراد ساکن در خانه های سالمندان یا سایر مراکز مراقبت طولانی مدت، کارگران ضروری، افراد مسن و افرادی که دارای شرایط پزشکی خاصی هستند که آنها را در معرض خطر بیشتری در برابر بیماری COVID-19 قرار می دهد، زود تر از سایرین واکسینه شده اند.

در حال حاظر تمامی افراد ۱۲ سال به بالا در ایالت های آمریکا واجدین شرایط دریافت واکسن کرونا محسوب می شوند.

داده های هر بخش که به صورت دقیق در ایالت ها ثبت می شود نشان می دهد در بخش هایی که محل سکونت تعداد افراد بیشتری است، درصد بالایی از افراد واکسینه شده اند.

به همین دلیل داده بخش های هر ایالت که زیر ۸۰ درصد واکسینه شده اند نمایش داده نمی شود، برخی از ایالت ها نیز مانند تگزاس و هاوایی ، اطلاعات سطح بخش های خود را به CDC گزارش نمی دهند.

از ژانویه ۲۰۲۰ تا کنون تست کرونای بیش از ۳۳ میلیون آمریکایی مثبت و بیش از ۶۰۰ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین ۱۷۰ میلیون نفر نیز تا کنون حداقل یک دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده اند.

واکسن های فایزر و مدرنا نیاز به دو دوز تزریق دارند اما جانسون & جانسون با یک بار تزریق به طور کامل در برابر کرونا واکسینه می کند.

دوز دوم واکسن های فایزر و مدرنا، با توجه به واکسن دریافتی باید تقریبا ۳ تا ۴ هفته بعد از دوز اول تزریق شود