بایدن: حمله به کنگره، دموکراسیِ آمریکا را در معرض «بحران وجودی» قرار داده است
۱۷ تیر ۱۴۰۰
۴۰۰ تیراندازی در آخر هفته خونین آمریکا/ ۱۵۰ نفر کشته شدند
۱۷ تیر ۱۴۰۰
بایدن: حمله به کنگره، دموکراسیِ آمریکا را در معرض «بحران وجودی» قرار داده است
۱۷ تیر ۱۴۰۰
۴۰۰ تیراندازی در آخر هفته خونین آمریکا/ ۱۵۰ نفر کشته شدند
۱۷ تیر ۱۴۰۰

هفته خونین در شیکاگوی آمریکا با ۱۷ کشته و ۹۹ زخمی

تاریخ انتشار گزارش: ۱۵ تیر ۱۴۰۰

همزمان با ادامه خشونت‌های مسلحانه در مناطق مختلف آمریکا، یک رسانه محلی در شیکاگو روز سه شنبه (امروز) آمار هولناکی از تعداد زخمی‌ها و کشته‌های تیراندازی‌های چند روز اخیر در این شهر منتشر کرد.

«شیکاگو سان تایمز» در گزارش امروز خود خبر داد، طی روزهای شنبه، یکشنبه تا ساعت پنج عصر روز دوشنبه هفته جاری در شیکاگو، ۹۹ نفر هدف تیراندازی مسلحانه قرار گرفتند.

طبق گزارش این رسانه محلی در شیکاگو، در نتیجه این تیراندازی‌ها ۱۷ نفر کشته شدند و حداقل ۱۱ کودک هم جزو زخمی‌ها هستند.

شیکاگو سان تایمز که پرونده ویژه‌ای برای خبرهای مربوط به تیراندازی‌ها دارد، گزارش داد از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا ساعت پنج بعد از ظهر روز دوشنبه، تعداد دو هزار تیراندازی در شیکاگو ثبت شده است.

این رسانه آمریکایی در گزارش خود خبر داد: «از عصر روز یکشنبه تا بامداد روز دوشنبه حداقل ۱۱ کودک و دو مامور پلیس شیکاگو (در تیراندازی‌ها) زخمی شدند. پنج تن از این کودکان به فاصله کمتر از ۹ ساعت در شیکاگو هدف تیراندازی قرار گرفتند».

در یکی از تیراندازی‌های روز دوشنبه، نوجوان ۱۵ ساله در ساعت ۱۷:۵۰ حین عبور از خیابان هدف گلوله  سرنشینان یک خودرو در خیابان «ساوت لانگلی» قرار گفت و زخمی شد.

نیم ساعت قبل از این تیراندازی و در ساعت ۱۷:۲۰، یک مشاجره منجر به تیراندازی مرگبار در خیابان «ساوت آبردین» شیکاگو و جان باختن مرد ۴۸ ساله شد. یک آمریکایی ۱۹ ساله و جوان ۳۴ ساله از جمله دیگر کشته‌های اخیر شیکاگو بودند.

به روایت شیکاگو سان تایمز، دختران ۵  و ۶ ساله و پسران ۱۱، ۱۲ و ۱۳ ساله در تیراندازی‌های اخیر در این شهر ایالت «ایلی‌نوی» آمریکا زخمی شدند.

 

 

به گزارشی ار: خبرگزاری فارس