۲ کشته و ۴ مجروح در پی تیراندازی در ایالت کالیفرنیا
۲۷ تیر ۱۴۰۰
آمار توزیع واکسن COVID-19 در ایالات آمریکا
۲۷ تیر ۱۴۰۰
۲ کشته و ۴ مجروح در پی تیراندازی در ایالت کالیفرنیا
۲۷ تیر ۱۴۰۰
آمار توزیع واکسن COVID-19 در ایالات آمریکا
۲۷ تیر ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰

انتقاد بایدن از رای دادگاه آمریکا در قبال مهاجران این کشور

جو بایدن از رای دادگاه آمریکا در قبال مهاجران این کشور انتقاد کرد و وعده داد طرحی برای حفاظت از آن‌ها به کنگره ارائه دهد.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا ضمن انتقاد از رویکرد قاضی دادگاه آمریکا و صدور رای علیه صد‌ها هزار مهاجر این کشور این رای را “عمیقا ناامیدکننده” خواند و از دادگاه تقاضای تجدیدنظر کرد.

جو بایدن همچنین وعده داد در روز‌های آینده طرحی را برای حفاظت از مهاجران در آمریکا به کنگره ارائه دهد و از نمایندگان کنگره نیز خواست در رای دادن به این طرح همراه دولت باشند.

بایدن در بیانیه‌ای از دیوان عالی خواسته است  حکم قاضی آمریکایی تجدیدنظر کنند. در ادامه این بیانیه رییس جمهور آمریکا اظهار کرد: به زودی وزارت امنیت داخلی آمریکا که وظیفه تامین امنیت مهاجران را برعهده دارد، آیین نامه جدیدی را با هدف تقویت جایگاه قانون داکا تنظیم خواهد کرد.

بایدن در ادامه همچنین از کنگره خواست دولت آمریکا را در تصویب این آیین نامه جدید و اجرایی شدن آن همراهی کند.

رییس جمهور آمریکا با انتقاد از رویکرد دادگاه تصریح کرد: این حکم صد‌ها هزار جوان مهاجر را در آمریکا با آینده‌ای نامشخص مواجه خواهد کرد.

آندرو هانن، قاضی دادگاه آمریکا در روز‌های اخیر و با تحریک جمهوری خواهان به خروج صد‌ها هزار مهاجر که از زمان کودکی در آمریکا زندگی می‌کنند رای مثبت داد.

صد‌ها هزار مهاجر از زمان کودکی خود به صورت غیرقانونی توسط والدینشان وارد آمریکا شدند و در حال حاضر در سن نوجوانی و جوانی به سر می‌برند. در سال ۲۰۱۲ و در زمان باراک اوباما، رییس جمهور اسبق آمریکا طرحی موسوم به “داکا” به تصویب رسید که به موجب آن این مهاجران با دریافت کد خدمات اجتماعی می‌توانستند در آمریکا زندگی کنند و از حقوق شهروندی و شغلی بهره‌مند شوند.

این طرح از ابتدا با مخالفت جمهوری خواهان مواجه شد. کنگره می‌گوید اوباما برای تصویب این طرح پا را از اختیارات خود فراتر گذاشته و کنگره را دور زده است. حالا دادگاه آمریکا در حکمی که با فشار حداکثری جمهوری خواهان صادر شده، خواستار خروج این مهاجران است.

تا به حال بیش از ۷۰۰ هزار جوان مهاجر از طرح داکا بهره‌مند شده اند و حالا معلوم نیست با رای دادگاه  چه اتفاقی ممکن است در آینده برای آن‌ها و خانواده هایشان بیافتد.

 

منبع گزارش: باشگاه خبرنگاران جوان

[ratings]

مطالب مرتبط