تعداد زندانیان محبوس در زندان های خصوصی آمریکا چقدر است؟
۵ تیر ۱۴۰۰
وضعیت نابسامان اقتصادی و افزایش بدهی های دولت آمریکا
۵ تیر ۱۴۰۰
تعداد زندانیان محبوس در زندان های خصوصی آمریکا چقدر است؟
۵ تیر ۱۴۰۰
وضعیت نابسامان اقتصادی و افزایش بدهی های دولت آمریکا
۵ تیر ۱۴۰۰

آشنایی با قوانین و مقررات نگهداری سگ و حیوانات در آمریکا

تقریبا ۷۸ میلیون سگ خانگی و ۸۴ میلیون گربه خانگی در آمریکا وجود دارد و بسیاری از مردم آمریکا حیوانات خانگی شان را جزئی از خانواده خود محسوب می کنند. حدوداً ۳۹ درصد خانواده های آمریکایی حداقل یک سگ و ۳۳ درصد خانواده ها نیز حداقل یک گربه را تحت مالکیت خود دارند.

حیوانات در آمریکا در بعضی خانواده ها همیار و کمک کار اعضای خانواده هستند، از جمله:

  • سگ ها و اسب های راهنما برای نابینایان و ناشنوایان
  • سگ های هشدار دهنده برای افراد دچار تشنج و دیابت
  • میمون های همیار برای مراقبت از معلولان
  • حیواناتی مانند خرگوش ها، پرندگان، گربه ها و سگ ها که برای مبارزه با اضطراب استفاده می شوند
  • سگ ها محافظ و مراقبتی جهت مقابله با دیگر خطرات

با این حال قوانینی جهت حفظ حقوق انسان ها و هچنین حیوانات خانگی و وجود دارد که ساکنان آمریکا باید برای جلوگیری از جریمه و ضبط آنها توسط دولت این کشور به آنها توجه داشته باشند.

این مطلب برخی از مقررات و قوانین نگهداری و تعامل با سگ و حیوانات خانگی در آمریکا را شرح داده است.

قوانین خاص نگهداری سگ در آمریکا

۱. قانون نژادها (Breed Bans)

این قانون در سالهای اخیر در بسیاری از کشورها، ایالتها و شهر ها وضع شده است. هدف این قانون بیشتر نژادهای گروه Bullمانند پیت بول و سگهای نژاد گارد مانند روتفایلر، دوبرمن، ماستیف، ژرمن شپرد و …. در بر می گیرد.

صاحبان این سگها باید به سگهای خود آموزش بدهند تا به دیگران آسیب نزنند و سگهای که عصبی هستند باید با پوزه بند به بیرون بیایند و مجوز عدم حمله به دیگران را دریافت کنند. در برخی از شهرهای امریکا این قانون برای آپارتمان ها هم وضع شذه است.

۲. حکم صدا (Noise Ordinances)

این قانون برای سگهایی است که صاحبان آنها ساعت ها در خارج از خانه مشغول کار کردن هستند و سگشان از تنهایی شروع به پارس کردن می کند. در این قانون بعد از شکایت همسایه ها در مرحله اول از صاحب سگ تعهد کتبی جهت کنترل پارس سگ می گیرند، اما اگر سگ همچنان به پارس کردن ادامه دهد سگ را به بازداشتگاه حیوانات پر سرو صدا منتقل و بعد از آموزش سگ را به فرد دیگری می دهند.(این قانون در برخی از شهرهای امریکا وضع شده است)

۳. قانون قلاده (Leash Laws)

در این قانون سگ در معابر عمومی و یا پارک هایی که استفاده آن برای عموم آزاد است حق تردد بدون قلاده را ندارد. این قانون عاملی است تا از گاز گرفتن سگ ها و یا از بروز خطر برخورد سگها با اتومبیل جلوگیری کند.(در برخی از ایالتهای امریکا طول بند قلاده نباید از ۶ فوت بیشتر باشد)

۴. قانون سگهای مزرعه (Live Stock Law)

در این قانون سگها باید بصورتی تعلیم داده شوند تا به دیگر حیوانات مزرعه حمله نکنند، به این سگها گواهی عدم حمله به حیوانات مزرعه داده می شود و با توجه به حق تیر در امریکا کشتن این سگها توسط همسایه حتی اگر وارد حریم خصوصی آنها شده باشد مجاز نیست.

۵. قانون بدرفتاری با سگ (Animal Cruelty Laws)

این قانون برای حمایت از سگ ها وضع شده است. نخستین بار این قانون در سال ۱۸۰۰ برای سگهای کاری وضع شد تا از دشنام صاحبان سگها یا دیگران نجات یابند.

در حال حاضر با توجه به حمایت انجمن های حمایت از حیوانات این قانون گستردگی بیشتر یافته است بصورتی که طبق این قانون

  1. در صورت بد رفتاری صاحب حیوان با سگ، قوانین: تذکر کتبی، دریافت سگ از صاحبش و دادن آن به افرادی که حیوان را دوست داشته باشند، جریمه نقدی و زندان وضع شده است.
  2. در صورتی که سایر افراد بطور مثال همسایه یا دامپزشک با حیوان بدرفتاری کند اگر علت بدرفتاری عدم تربیت سگ باشد صاحب سگ باید خسارت پرداخت کند و حتی ممکن است از نگهداری حیوان محروم شود.

در متن این قانون مثالی دارد:  اگر سگی در مشاعات ساختمان بر روی پای کسی دستشویی کند و یا پای کسی را گاز بگیرد و همسایه ناگزیر به عکس العمل شود صاحب حیوان بدلیل عدم تربیت مناسب مقصر می باشد.

۶. قانون جمع آوری مدفوع (Pooper Scooper)

این قانون در برخی از ایالتهای امریکا و در برخی از شهرهای اروپا وضع شده است و صاحب حیوان باید مدفوع سگ خود را از کوچه های یا پارکها جمع کند در امریکا کسانی که این کار را انجام ندهند بین ۲۵ تا ۱۰۰۰ دلار جریمه می شوند.

۷. قانون نگهداری سگ در مکانها (Place Laws)

طبق قانون نگهداری سگ در مکانها، ورود سگها در برخی از مکانها مانند هتلها و رستورانها ممنوع است و در صورت ورود سگ توسط صاحبان آنها و ورود خسارت باید علاوه بر جبران خسارت، جریمه آن را نیز پرداخت کنند.

قوانین نگهداری حیوانات در منازل

بسیاری از مدیران آپارتمان ها و یا صاحب خانه ها اجازه نگهداری حیوانات در مجتمع ها و منازل را نمی دهند و در صورت رضایت نیز، قوانین خاصی وضع می کنند:

  1. سپرده های سنگینی به جهت جلوگیری از خطرات امنیتی که ممکن است توسط حیوانات ایجاد شود اخذ می کنند
  2.  بر میزان اجاره بها اضافه کنند تا مستاجران از نگهداری حیوانات در منازل منصرف شوند.

قبل از به خانه آوردن حیوانات، شهروندان آمریکا ابتدا باید این موضوع را با صاحبخانه در میان بگذارند.

  • بعضی از آنها ممکن است تنها اجازه دهند یک گربه در کنار خود داشته باشند.
  • بعضی دیگر ممکن است اجازه دهند سگ های کوچک را همراه خود داشته باشند.
  • بعضی هم ممکن است اجازه دهند یک پرنده در قفس، جوجه تیغی، یک بلور شیشه ای حاوی ماهی قرمز، مزرعه ای از مورچه ها و یا حتی یک مار مزرعه ای را با خود به خانه بیاورند اما اجازه نگهداری سگ یا گربه را نمی دهند.

حیوانات سمی و درنده خوی از هر نوعی غیر قابل پذیرش می باشند. زیر پا گذاشتن قوانین صاحبخانه در نگهداری حیوانات می تواند اجاره نامه شما را باطل کند و باعث شود خانه تان را از دست بدهید.

پرورش حیوانات در بسیاری از مناطق با محدودیت هایی همراه می باشد:

  • اگر شهروندان آمریکا از سگ و یا گربه در خانه نگهداری می‌کنند، باید قبل از تولید مثل آن ها ابتدا از قوانین محلی مطلع شوند.
  • همچنین در بعضی مناطق فروش حیوانات توابع قوانین خاصی می باشد.

دریافت مجوز و دیگر قوانین نگهداری از حیوانات خانگی

بسیاری از گروه هایی که حیوانات را نگهداری می کنند قوانینی دارند که از شهروندان می خواهد حیوانات را سالم نگهداری کنند:

  1. طبق این قوانین حیوانات اهلی مانند سگ ها و گربه ها باید واکسن ضد هاری دریافت نموده و گواهینامه مربوط به آن را دریافت نمایند، و در نتیجه سالم تلقی شده و اگر بدون بند و سرگردان پیدا شدند به شهروندان بازگردانده شوند.
  2. دربعضی از شهرها حیوانات باید عقیم و یا اصطلاحا “ثابت” شوند و در نتیجه نتوانند تولید مثل کنند. اگر این قوانین رعایت نشوند، جریمه های سنگینی در انتظار شهروندان و ممکن است آنها را از شهروندان جدا کنند.
  3. قانون می گوید حیوانات باید در برابر گرما، سرما، باران و برف سرپناه داشته باشند.
  4. اگر حیوان توسط پلیس پیدا شده باشد، باید با تحویل گواهینامه های ثبت و واکسیناسیون، مالکیت آن را اثبات نمایند و شاید نیاز باشد جریمه (که بعضی وقت ها به ۱۰۰ دلار نیز می رسد) جهت بازگرداندن آن پرداخت نمایند. اگر اثبات مالکیت را در زمان کوتاه به انجام نرسانند، ممکن است حیوان کشته شود (در واقع برای جلوگیری از درد کشته شود و یا اصطلاحا “خلاص شده” و یا او را “بخوابانند”)
  5. در مناطق روستایی شاید گواهینامه حیوانات مورد نیاز نباشد، اما تمام حیوانات خانگی در هر اندازه و نژادی باید واکسینه و تحت نظارت و در کنترل باشند.
  6. اگر حیوانی لانه خود را ترک نموده و باعث اتفاق و حادثه ای شود، صاحب آن موظف است تمام خسارت ها را جبران کند. این مورد مخصوصا در مورد حیوانات درشت اندام مانند اسب ها و گاوها بیشتر صدق می کند، با این وجود حیوانات کوچک تر نیز ممکن است باعث انحراف و تصادف رانندگان شوند.

قوانین مربوط به آسیب های بدنی و سوء استفاده از حیوانات خانگی

  1. اگر حیوان توسط خودرویی زیر گرفته شود، بقیه حیوانات را مورد آزار قرار دهد و یا در حالی که سرگردان و بدون نظارت و کنترل بوده، شخصی را گاز بگیرد، ممکن است پلیس برای جلوگیری از آسیب دیدن عموم، آن را معدوم کند. بعضی اوقات یک حیوان آسیب دیده ممکن است به دلیل اینکه کسی وجود ندارد تا هزینه های پزشکی آن را متقبل شود، خلاص شود و صاحب آن حیوان نیز ممکن است مجبور به جبران آسیب ها و ضررهایی شود که حیوان به بار آورده است.
  2. در آمریکا، حیوانات کمک رسان و یا همان حیوانات خانگی هیچگاه نباید مورد سوء استفاده قرار گرفته و آسیب دیده و یا مجروح شوند. یک قانون و رویه که تقریبا توسط بسیاری از صاحبان حیوانات مورد تبعیت قرار می گیرد این است که تمامی کارهایی که در رابطه با یک کودک ممنوع می باشد، در رابطه با حیوان خانگی نیز ممنوع می باشد.
  3. تحت قوانین فدرال آمریکا قانونی مبنی بر جرم انگاری سواستفاده و ارتباط جنسی با حیوانات وجود ندارد، اما این موضوع تقریبا در قوانین داخلی تمام ایالت های آمریکا بجز ۴ ایالت ، هاوایی، نیومکزیکو، ویرجینیای غربی و وایومینگ، جرم سنگینی محسوب می شود و بسته به شرایط، مجازات ۵ تا ۱۰ سال زندان و جریمه های مالی ۱۰ تا ۲۵ هزار دلار برای متجاوزان به حیوانات در نظر گرفته شده است.

خوردن حیوانات

اغلب آمریکا یی ها گوشت مصرف می کنند، با این وجود نزدیک به ۱۰ درصد از آنها دلایل دینی، پزشکی و یا محیط زیستی قوی و محکمی برای عدم استفاده از گوشت و گیاهخواری دارند. بعضی از مردم گوشت ماهی و یا مرغ مصرف می کنند اما گوشت “قرمز” (گوشت گاو، گوشت خوک و گوشت گوسفند) مصرف نمی کنند. بعضی شهرنشینان در صورت اجازه و امکان، مرغ و یا جوجه ها را برای استفاده از تخم آنها نگهداری می کنند.

به دلیل تمایل مصرف گوشت گوساله در میان بسیاری از مهاجران، تعدادی مزرعه گوساله توانسته اند اجازه فعالیت بگیرند. خوردن گوشت اسب در آمریکا ناپسند به شمار رفته و در میان بسیاری از اقشار مردم خوردن گوشت اسب، سگ، گربه و یا هر حیوان دیگری که عموما و یا به طور سنتی به عنوان حیوان خانگی و همدم محسوب می شوند، غیر قانونی تلقی می شود.

خوردن گوشت کبوتر و یا سنجاب هایی که در جنگل ها و حیات وحش شکار می شوند مشکلی ندارد.

حیوانات مزرعه ای

در مناطق روستایی، ممکن است گله های گاو و یا گوسفند که در امتداد جاده، سوار بر خودروهای مخصوص و یا در روی زمین و در حالیکه سگ ها در اطرافشان در حال حرکت هستند را در حال جابجایی توسط مردم دیده شود. سمت راست جاده را برای آنان باز، توقف و اجازه داده شود آنها از کنار بگذرند.

مسابقات و مبارزات بین حیوانات

هم از سگ ها و هم از اسب ها در مسابقات استفاده می شود اما این کار در ایالت های محدودی انجام می پذیرد. بسیاری از مردم براین باورند که استفاده از حیوانات در مسابقات برای افرادی که روی آنها شرط بندی می کنند، کاری ظالمانه و خطرناک می باشد به همین دلیل دولت این امر را محدود و قانون مند کرده است:

  • در هیچ ایالتی مبارزات سگ ها قانونی نیست، و برای کسانی که حیوانات و مردم را در خطر قرار می دهند چندین جریمه سنگین در نظر گرفته شده است.
  • خروس جنگی در همه ایالات به جز لوئیزیانا و نیومکزیکو غیر قانونی بوده و در همین ایالت ها نیز خیلی پشتیبانی نمی شود.

حیوانات غیر خانگی

۲۰ ایالت قوانینی وضع نموده اند که به موجب آن نگهداری حیوانات غیر معمول مانند خزندگان بزرگ، ببرها و … ممنوع می باشد.

  • در ایالت هایی که نگهداری آنها مانعی ندارد، این حیوانات باید دارای تصدیق و مجوزهایی باشند و باید به دقت مورد مراقبت قرار بگیرند تا وارد محیط معمولی نشوند و مشکلی برای حیوانات دیگر و صاحبان آنها ایجاد نکنند. به عنوان مثال، گفته می شود مارهای برمه ای که توسط مجموعه دارها به آمریکا آورده شده و رها شده و یا فرار کرده اند، حیوانات خانگی همسایه ها و حیات وحش منطقه را خورده اند.
مطالب مرتبط