پیرزن مبلغ مسیحی و فریب‌های جذب مشتری فروشگاه‌ها
۹ تیر ۱۴۰۰
مزاحم نشوید
۹ تیر ۱۴۰۰
پیرزن مبلغ مسیحی و فریب‌های جذب مشتری فروشگاه‌ها
۹ تیر ۱۴۰۰
مزاحم نشوید
۹ تیر ۱۴۰۰

اعتراض به جریمه راهنمایی و رانندگی

مدتی قبل، ماشین رو پارک کرده بودم در نزدیکی دانشگاه رایس (Rice University) در هیوستون در ایالت تگزاس (Houston City in Texas) در منطقه پارکینگ دو ساعته.

بعد که برگشتم و راه افتادم دیدم که زیر برف‌پاک‌کن برگه جریمه ست. به دلیل پارک کردن در محدوده پمپ آتش‌نشانی ۱۰۵ دلار جریمه شده بودم. دقیق خاطرم نبود که فاصله م با پمپ چقدر بوده (فاصله قانونی ۱۵ فوت) اما معمولا به این قبیل مسایل دقت می کنم.

در آمریکا قانونی هست که به فرد جریمه شده حق میده در صورتی که فکر می کند به ناحق جریمه شده شکایت کند و از خودش در برابر قاضی دفاع کند؛ در این موارد ماموری که شما رو جریمه کرده هم باید در دادگاه محلی (Municipal Court) حاضر بشه و شما حق دارید که مامور پلیس رو در دادگاه ببینید؛ به طوری که اگر شما به دادگاه برید و مامور در دادگاه حاضر نشه، بیگناه شناخته می شوید.

پیش از رفتن به دادگاه معمولا به دفاعیات شما گوش می کنند و ممکنه بدون رفتن پیش قاضی مساله حل بشه. اینم بگم که برای برخی جرائم ترافیکی (مثل رانندگی در حین مستی) حضور متهم در دادگاه الزامی ست و ربطی به اعتراض نداره. البته جزئیات مساله در ایالات مختلف فرق می کند و مشمول قوانین ایالتی ست.

من هم رفتم به دادگاه و درخواست اعتراض دادم. به این ترتیب که برگ جریمه یا شماره ش همراه با گواهینامه رو می دید. ظرف کمتر از ۱۰ دقیقه مسئول استماع (Hearing) آمد و من هم بهش گفتم: «گرچه به جزئیات فاصله ماشینم از چیزها توجه ندارم ولی فکر می کنم همیشه حد قانونی رو رعایت کردم و تا الان هم هیچ وقت جریمه نشدم؛ این بار هم از آنجایی که بعد از حرکت دادن ماشین متوجه جریمه شدم مطمئن نیستم و عکس هم نگرفتم؛ اما فکر می کنم که احتمالا قانون رو رعایت کردم و قبول هم دارم که این دفاع خوبی نیست.»

مامور مربوط جواب داد: «البته در این مورد نمیتونی دفاع خوبی داشته باشی!» بعد تصویر ماشینم در محل، همراه با فاصله با دقت اینچ رو نشونم داد. البته در نهایت مامور گفت که جریمه رو برات کم می کنم و این شد که مبلغ جریمه ما شد ۵۵ دلار و اصطلاحن Liable تشخیص داده شدیم.

در کیس ما پیش نیومد، اما در صورتی که از نتیجه استماع اولیه راضی نباشید امکان اعتراض وجود داره؛ می توانید در دادگاه حاضر بشید و این بار مقابل قاضی از خودتون دفاع کنید. در آن صورت اگر در دادگاه محکوم بشید، هزینه دادگاه که در این موارد حدود ۳۰-۴۰ دلار میشه، با شماست. البته این خروجی هم کاملا ممکن و متداول است که دفاع خوبی کنید و قاضی حق رو به شما بده یا جریمه رو کم کنه.

 

 

منبع : کانال تلگرامی فرنگ نوشت

مطالب مرتبط