بایدن در سالگرد «قتل عام تولسا»: تروریسم سفیدبرترپنداران کشنده‌ترین تهدید است
۱۳ خرداد ۱۴۰۰
هک تاسیسات سوختی کلونیال و کمبود بنزین در آمریکا
۱۳ خرداد ۱۴۰۰
بایدن در سالگرد «قتل عام تولسا»: تروریسم سفیدبرترپنداران کشنده‌ترین تهدید است
۱۳ خرداد ۱۴۰۰
هک تاسیسات سوختی کلونیال و کمبود بنزین در آمریکا
۱۳ خرداد ۱۴۰۰

کارزار «ضد تروریسم» آمریکا، جان ۱۰۲ غیرنظامی را در پنج کشور گرفت

تاریخ انتشار گزارش: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

در حالی که پنتاگون به کنگره آمریکا ادعا کرده که حملات نظامی سال ۲۰۲۰ به پنج کشور باعث مرگ ۲۳ غیرنظامی شده، یک سازمان غیر دولتی مستقر در انگلیس این آمار را رد کرده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در گزارش به کنگره این کشور آماری از تلفات غیرنظامیان در حملات سال ۲۰۲۰ واشنگتن به عراق، یمن، افغانستان، سومالی و نیجریه ارائه داد.

بنا بر ادعای این گزارش، پنتاگون به کشتن ۲۳ نفر از غیرنظامیان در این پنج کشور آسیایی و آفریقایی اذعان کرد اما طبق برآورد یک سازمان انگلیسی آمار تلفات بسیار بیشتر از شمار ادعایی آمریکا بوده است.

«ایروارز» (Airwars) که یک سازمان غیردولتی مستقر در انگلیس است و در زمینه اطلاعات درباره جنگ با داعش و دیگر گروه‌های تروریست در عراق، سوریه، لیبی فعالیت دارد، گزارش ادعایی پنتاگون درباره میزان تلفات غیرنظامیان را رد کرد.

بنا بر ادعای پنتاگون، «حدود ۲۳ غیرنظامی» در حملات سال گذشته میلادی آمریکا در این کشورها کشته و حدوداً ۱۰ نفر زخمی شدند.

طبق این گزارش ادعایی، ۲۰ غیرنظامی افغانستان در حملات آمریکا جان باختند. یک غیر نظامی در سومالی و یک تن دیگر در عراق کشته شدند. پنتاگون به مکان فوت بیست و سومین غیرنظامی اشاره نکرده است.

«ایروارز» اعلام کرد، محافظه‌کارترین آماری که این سازمان درباره تلفات حملات آمریکا در سال ۲۰۲۰ می‌تواند ارائه دهد، مرگ ۱۰۲ غیرنظامی در این حملات است.

طبق گزارش ایروارز، دفتر ماموریت سازمان ملل در افغانستان اعلام کرده که در حملات ائتلاف به رهبری آمریکا در افغانستان در سال ۲۰۲۰، تعداد ۸۹ نفر کشته و ۳۱ تن زخیم شدند اما پنتاگون تنها مرگ یک غیرنظامی را به رسمیت شناخته و تایید کرده است

 

به گزارشی از: خبرگزاری فارس