«جاسوسی آمریکا از رهبران اروپایی به کمک دانمارک»؛ فرانسه و آلمان توضیح خواستند
۱۱ خرداد ۱۴۰۰
کشف جسد ۲۱۵ کودک در مدرسه ای در کانادا
۱۱ خرداد ۱۴۰۰
«جاسوسی آمریکا از رهبران اروپایی به کمک دانمارک»؛ فرانسه و آلمان توضیح خواستند
۱۱ خرداد ۱۴۰۰
کشف جسد ۲۱۵ کودک در مدرسه ای در کانادا
۱۱ خرداد ۱۴۰۰

رونمایی از بخش تاریک تاریخ کانادا

کشف جسد 215 کودک در مدرسه ای در کانادا

تاریخ آمریکا
 

 

 

به گزارش «حقایق آمریکا» و به نقل از «گاردین»، پنجشنبه گذشته بقایای اجساد 215 کودک که سن برخی از آنها تنها 3 سال بوده در مدرسه شبانه روزی در نزدیکی شهر «کمپلوس» در جنوب ایالت "بریتیش کلمبیا" در کشور کانادا کشف شد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی یک جامعه بومی کانادا (Tk'emlups te Secwepemc ) بقایای ۲۱۵ کودک در این مکان در نزدیکی شهر کملوپس پیدا شد. روزان کازیمیر، رئیس این قبیله گفت: «برخی از بچه‌ها تنها سه سال سن داشتند.»
به گفته وی، مرگ این کودکان که علت و زمان آن مشخص نیست، هیچگاه از سوی مدیریت مدرسه شبانه‌روزی اعلام نشده بود. وی اضافه کرد که ممکن است اجساد بیشتری پیدا شود زیرا مناطق دیگری برای جست‌وجو در محوطه مدرسه وجود دارد.

این مدرسه شبانه روزی که به رهبری کلیسای کاتولیک رم بین سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۹۷۸ اداره می‌شد، محلی برای آموزش اجباری کودکان بومیان کانادا بود. خشونت علیه دانش آموزان مدارس شبانه روزی کملوپس تا زمان تعطیلی ادامه داشت.
این اولین بار است که چنین مدرک مستدلی در ارتباط با بدرفتاری گروهی و تجاوز نسبت به کودکان بومی به دست آمده است.
مدت‌هاست که جوامع بومی بر این باورند که گورهای دسته جمعی دانش آموزان مدارس شبانه روزی وجود دارد و اثبات آن چند دهه طول کشیده است.
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در توییتی در واکنش به این ماجرا گفت: «قلب من شکست.» او که سازش با بومیان کانادا را از سال ۲۰۱۵ تا کنون در دستور کار و اولویت‌های خود قرار داده است، افزود: «این یادآوری غم‌انگیز از این فصل تاریک در تاریخ ما است. من به همه افرادی که تحت تاثیر این اخبار تکان دهنده قرار گرفته‌اند فکر می‌کنم.»

این کشف بخشی تاریک از تاریخ کاناداست

نظام مدارس شبانه روزی کانادا با اجبار کودکان بومی را از خانواده آنها جدا می کرد. پس از پایان یک تحقیق شش ساله در سال ۲۰۱۵ درباره آن نظام آموزشی منسوخ، از آن به عنوان «نسل کشی فرهنگی» یاد شد. طبق ارزیابی ها حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی می‌تیس، رنگین‌پوست و اینوئیت ساکن کانادا به اجبار در 139 مدرسه شبانه روزی ثبت‌نام شدند جایی که آن‌ها را از خانواده، زبان و فرهنگشان جدا می‌کرد. این اقدام بخشی از برنامه تلفیق آن‌ها در جامعه کانادا بود. آن‌ها مجبور بودند که مسیحی شوند و اجازه صحبت به زبان مادری خود را نداشتند.
طبق یافته‌های کمیسیون تحقیق ملی در سال ۲۰۱۵، تعداد زیادی کودک در این مدارس مورد بدرفتاری یا سو استفاده ,و تجاوز جنسی قرار گرفتند و حداقل 400۰ کودک در این مدارس کشته شده‌اند .

در این رابطه می توانید گزارش ” بر بومیان کانادا چه گذشته است؟” را مشاهده کنید.

 

 
 
 
آخرین ویدئوها: