اکثریت آمریکایی‌ها با خروج ایالات متحده از افغانستان موافق هستند
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
آمریکا در مسیر افول؟ ۸ دلیل برای اینکه رؤیای آمریکایی رو به پایان است
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
اکثریت آمریکایی‌ها با خروج ایالات متحده از افغانستان موافق هستند
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
آمریکا در مسیر افول؟ ۸ دلیل برای اینکه رؤیای آمریکایی رو به پایان است
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

آشنایی با مشاغل نمادین ایالت های آمریکا

تاریخ انتشار گزارش: ۴ اکتبر ۲۰۲۰

اقتصاد ایالات متحده اقتصادی کلان و فشرده است.

علیرغم فراز و نشیب های اخیر بازار بورس، میزان تولید ناخالص این کشور در یک چهارم پایانی سال ۲۰۱۷، ۹/۲ درصد افزایش داشته است. این کشور سالانه بیش از ۵/۱۸ تیریلیون دلار پول از طریق فعالیت های اقتصادی تولید می کند که این رقم ۲۰ درصد بیش از مقدار سرمایه تولیدی سالانه کل دنیاست. آمریکایی ها به این علت از اقتصادی گسترده برخورداراند که در طیف گسترده ای از صنایع و مشاغل به تخصص رسیده و بر آن مسلط شده اند. به همین ترتیب هرکدام از ایالات این کشور نیز به تنهایی در برخی صنایع و مشاغل متخصص تر از سایر ایالات اند که می توانید جزئیات آن را در جدیدترین نقشه ای که طراحی کرده ایم ملاحظه کنید.

ما اطلاعات مورد نیاز را از طریق مطالعه ای بر آمار استخدام و اشتغال در حرفه های مختلف که توسط دیوان محاسباتی کار صورت گرفته و وال استریت در تاریخ ۲۴ جولای آن را به فهرستی ساده و واضح از مهم ترین مشاغل هر ایالت تبدیل و منتشر کرده جمع آوری کرده ایم. ما در تحلیل خود از ابزاری تحت عنوان “خارج قسمت یا بهرِ مکانی” استفاده کرده ایم که فراوانی یک پدیده در منطقه ای خاص را مشخص می کند. برای مثال مهندسی نفت شغلی است که نسبت به سایر مشاغل به سختی در سرتاسر کشور به چشم می خورد، اما بیش از ۵۰ درصد مهندسان نفت در تگزاس هستند. ما میزان محبوبیت و فراوانی اشتغال به هر حرفه را با استفاده از رنگ ها در ایالات مختلف مشخص و میانگین درآمد هرکدام را نیز ذکر کرده ایم.

 

پنج ایالت که شاخص ترین حرفه در آنها از پردرآمدترین حرفه هاست:

  1. نیومکزیکو: فیزیکدان ها (۱۴۳۳۳۰ دلار)
  2. تگزاس: مهندسین نفت (۱۳۹۸۰۰ دلار)
  3. مریلند: متخصصین سلامت (آسیب شناسان) و درمانگران (۱۳۰۶۹۰ دلار)
  4. ویرجینیا: کارمندان و مشاوران دفاتر حقوقی (۱۰۴۷۶۰ دلار)
  5. کنتیکت: کارشناسان بیمه (۱۰۱۵۸۰ دلار)

 

پنج ایالت که شاخص ترین حرفه در آنها از کم درآمدترین حرفه هاست:

  1. میزوری: متصدیان رختکن ها، اتاق های پرو و اتاق های تعویض لباس (۱۸۸۵۰ دلار)
  2. نیوجرسی: دستیاران آرایشگرها یا اصطلاحا شامپوِرها (۱۹۴۴۰ دلار)
  3. کالیفرنیا: کارگران زمین های کشاوزی و برداشت محصول (۲۱۹۶۰ دلار)
  4. داکوتای جنوبی: کارگران حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی (۲۳۸۲۰ دلار)
  5. کارولینای شمالی: اپراتورهای ماشین های نساجی و بافندگی (۲۴۶۷۰ دلار)

 

این اطلاعات تصویری جالب از اقتصاد ایالات متحده آمریکا برای ما ترسیم می کند. اگر شرایط مناسب فراهم شود، افرادی که در مشاغل شاخص هر ایالت مشغول به کار هستند می توانند حقوق و مزایای بسیار خوبی داشته باشند. این مساله در مورد مشاغلی که نیاز به مدارک و مدارج عالی دارند نیز صدق می کند. تگزاس در صدر فهرست پنج ایالت برتر قرار گرفته است. بیش از ۵۰ درصد مهندسین نفت در این ایالت زندگی می کنند که به طور میانگین ۱۴۰ هزار دلار در سال درآمد دارند. از دیگر مشاغل پردرآمد می توان به طراحی تجاری و صنعتی اشاره کرد که در میشیگان متمرکز شده و سالانه ۸۱ هزار دلار برای افراد شاغل در این حرفه درآمد به همراه دارد. طراحان مد در نیویورک هم با درآمد سالیانه ۷۱ هزار دلار از وضع خوبی برخوردار اند. این ایالات می توانند افراد متخصص در حرفه های مذکور را از سرتاسر کشور به خود جذب کنند. مثلا اگر شما می خواهید نفت استخراج کنید، می توانید به تگزاس نقل مکان کنید.

متاسفانه بیشتر کسانی که در شغل های شاخص مشغول به کار هستند حقوق چندان مناسبی ندارند؛ احتمالا به این دلیل که شغل شان احتیاجی به تحصیلات فراتر از مقاطع ابتدایی ندارد. مثلا متصدیان رختکن ها و شامپوِر ها احتمالا در کالج تحصیل نکرده اند. عامل دیگری که می توان برای پایین بودن حقوق این قبیل مشاغل برشمرد، فراوانی نیروی کار آنهاست. بیش از پنجاه درصد کارگران زمین های کشاورزی در کالیفرنیا زندگی می کنند و از آنجایی که سرکارگران و کارفرمایان می توانند به راحتی کارگری را جایگزین دیگری کنند، درآمد آنها تنها ۲۲ هزار دلار است. بنابراین شاخص بودن یک حرفه در یک ایالت حتما به معنی پردرآمد بودن آن حرفه نیست.

نقشه ی ما این را هم نشان می دهد که تصورات آمریکایی ها درباره ی نقاط مختلف کشور تا چه اندازه صحت دارد. آیوا به تعداد زیادی متخصص خاک شناسی و گیاه شناسی احتیاج دارد، چرا که اقتصاد این ایالت متکی بر محصولات کشاورزی است. اگر می خواهید برای گذران زندگی کاپیتان یک کشتی شوید، به لوئیزیانا بروید. اگر در تلاشید لوازم و ابزار مربوط به معدن را بفروشید، مغازه ای در آلاسکا باز کنید. ایالات غربی مانند آیداهو، مونتانا و داکوتای جنوبی همگی پر از تکنیسین های حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی هستند. همچنین جای تعجب ندارد که نوادا خانه ی بزرگ ترین جمعیت کارکنان صنعت قمار است. حتی شغل شاخص ایالت هاوایی هم همان چیزی است که اکثریت تصور می کنند: به گزارش وال استریت در تاریخ ۲۴ جولای، رقصندگی با میانگین درآمد نامشخص شاخص ترین شغل در هاوایی است.

مطالب مرتبط