گرانترین و ارزانترین ایالات برای رانندگان (خودروهای شخصی)
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
بازگشت به توافق هسته‌ای ایران منطقی و عقلانی نیست
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
گرانترین و ارزانترین ایالات برای رانندگان (خودروهای شخصی)
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
بازگشت به توافق هسته‌ای ایران منطقی و عقلانی نیست
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

هزینه واقعی مالکیت خودرو در آمریکا

تاریخ انتشار گزارش: ۱۴ ژوئن ۲۰۱۷

رانندگی با خودروی شخصی بخشی از سبک زندگی آمریکایی ست. آمریکایی ها وقت بسیار زیادی را در خودروی خود می گذرانند، چه برای رفت و آمدهای کاری و چه برای سفرهای جاده ای. اما این مساله هم هزینه های مربوط به خود را دارد. به این نقشه نگاهی بیندازید تا متوجه شوید هزینه ی کلی رانندگی با خودروی شخصی در هرکدام از ایالات آمریکا چقدر است.

نقشه ی بالا هزینه رانندگی با خودروی شخصی در هرکدام از ایالات را نشان می دهد. این عدد با در نظر گرفتن میانگین هزینه  سالانه  سوخت خودرو و میانگین هزینه  سالانه  بیمه خودرو محسابه شده است. اطلاعات مورد نیاز برای این محاسبه از طریق سرویس اطلاعاتی سوخت و جمعیت ملی ماموران بیمه به دست آمده است. براساس میانگین به دست آمده از مجموع ۵۰ ایالت، میانگین ملی هزینه بیمه ۸۸۷ دلار در سال و میانگین ملی هزینه سوخت ۱۱۲۷ دلار در سال برآورد شده که درنهایت برابر است با ۲۰۱۴ دلار به عنوان میانگین مجموع هزینه های سالیانه مالکیت و استفاده از خودرو شخصی. این نرخ به صورت طیف رنگی از قرمز (بیشترین مقدار هزینه) تا سبز (کمترین مقدار هزینه) مشخص شده است. همچنین مشخص است که در هر ایالت چند درصد از این مبلغ به تفکیک صرف سوخت و صرف بیمه می شود.

 

  • پنج ایالات گران قیمت برای رانندگان خودرو شخصی
  1. وایومینگ: ۲۶۲۴ دلار در سال
  2. لوئیزیانا: ۲۳۳۵ دلار در سال
  3. داکوتای شمالی: ۲۲۵۱ دلار در سال
  4. دلاور: ۲۲۴۷ دلار در سال
  5. فلوریدا: ۲۲۴۷ دلار در سال

 

  • پنج ایالات ارزان قیمت برای رانندگان خودرو شخصی
  1. ایلینویس: ۱۷۶۶ دلار در سال
  2. آیوا: ۱۷۷۶ دلار در سال
  3. اوهایو: ۱۷۶۷ دلار در سال
  4. ویرجینیا: ۱۷۷۲ دلار در سال
  5. آیداهو: ۱۷۹۹ دلار در سال

 

ایالاتی که ارزان ترین مجموع نرخ سوخت و بیمه را به خود اختصاص داده اند شاید تنها چند دلار با یکدیگر تفاوت داشته باشند. در ایلینویس، آیوا، اوهایو و ویرجینیا رانندگان خودروهای شخصی سالیانه مبلغی حدود ۱۷۶۶ تا ۱۷۷۲ دلار هزینه می کنند. در ایالاتی که میانگین هزینه کلی کمتری را به خود اختصاص داده اند قیمت بیمه و سوخت از حد میانگین هم کمتر است. اما اینطور به نظر می رسد که میزان هزینه ی کلی داشتن خودروی شخصی در ایالات، ربطی به میزان جمعیت آنها ندارد. مثلا داکوتای شمالی با ۲۲۵۱ دلار در سال یکی از گرانقیمت ترین ایالات برای رانندگان خودروهای شخصی است؛ حال آنکه داکوتای جنوبی که در همسایگی آن قرار دارد با ۱۸۸۳ دلار در بخش ایالات ارزان قیمت قرار گرفته است.

اما نکته جالبی که در رابطه با ایالات گرانقیمت به چشم می خورد این است که در اغلب این ایالات تنها یکی از پارامترها (سوخت و بیمه) هزینه ای بیشتر از حد میانگین در بر دارد و غالبا پارامتر دیگر نرخی کمتر از نرخ میانگین را به خود اختصاص داده است. برای مثال وایومینگ با میانگین هزینه ۲۶۲۴ دلار در سال گرانقیمت ترین ایالت آمریکا برای رانندگان خودروهای شخصی محسوب می شود. در این ایالات میانگین نرخ سالیانه بیمه تنها ۷۹۳ دلار است که به طرز چشمگیری پایین تر از میانگین کشور است. اما میانگین قیمت سوخت مصرفی سالیانه در وایومینگ ۱۸۳۱ دلار است که بیشترین نرخ در کشور به شمار رفته و همین عامل، میانگین نرخ مجموع هزینه ها برای رانندگان در این ایالت را به طرز چشمگیری افزایش داده است. در میان دیگر ایالات گران قیمت، ایالاتی دیده می شوند که اوضاع در آنها برعکس است و میانگین نرخ سالیانه بیمه در آنها بالاتر از میانگین کشوری است؛ حال آنکه میانگین هزینه سالیانه سوخت در آنها کمتر از میانگین کشوری می باشد.

ایالاتی مثل ایلینویس، آیوا و اوهایو هم در زمینه بیمه و هم در زمینه سوخت، نرخی کمتر از میانگین کشوری دارند و به همین دلیل در مجموع هزینه ی کمتری برای رانندگان خودروهای شخصی خواهند داشت. کسانی که به دنبال ایالاتی با هزینه های کمتر برای زندگی می گردند شاید دور برخی ایالات همچون وایومینگ، لوئیزیانا و داکوتای شمالی را خط بکشند؛ اما آمریکایی هایی که مایل اند کمتر مجبور به استفاده از بیمه خودرو خود شوند و هزینه کمتری هم بابت سوخت بدهند، باید این نقشه را با دقت بررسی کنند و به فاکتورهای دیگری از جمله بهینه سازی مصرف سوخت توجه داشته باشند، چرا که وضعیت این پارامترها در همه ی ایالات یکسان نیست.