مستند برج عاج ( Ivory Tower )
۱۸ فروردین ۱۴۰۰
جواب سناتور آمریکایی به جمهوری‌خواهان مخالف برجام؛ «ترامپ شکست خورد»
۱۸ فروردین ۱۴۰۰
مستند برج عاج ( Ivory Tower )
۱۸ فروردین ۱۴۰۰
جواب سناتور آمریکایی به جمهوری‌خواهان مخالف برجام؛ «ترامپ شکست خورد»
۱۸ فروردین ۱۴۰۰

پنتاگون: هیچ یک از نیروهای آمریکایی در حمله به کشتی «ایران ساویز» نقشی نداشته‌اند

تاریخ انتشار گزارش: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واکنش به حادثه کشتی ایرانی «ایران ساویز» در دریای سرخ مدعی شد که اطلاعی در این باره ندارد.

به گزارش رویترز، وی با رد هرگونه نقش نظامیان آمریکایی در حادثه کشتی «ایران ساویز» در دریای سرخ تاکید کرد که هیچ یک از نیروهای آمریکایی در حمله به این کشتی نقشی نداشته‌اند.

نیویورک‌تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته است که اسرائیل، آمریکا را مطلع کرده است که به کشتی ایرانی ساویز در دریای سرخ حمله کرده است.

نیویورک تایمز در این رابطه نوشت: “کشتی ساویز اگرچه از نظر فنی به عنوان یک کشتی باری طبقه بندی می‌شود، اما ظاهرا این اولین کشتی نظامی است که در درگیری‌ بین اسرائیل و ایران، مورد حمله قرار گرفته است.”

در حالی خبر حمله به این کشتی نظامی ایران در دریای سرخ منتشر شده که در همین روز رسانه‌های از پیشرفت‌ در مذاکرات در وین برای احیای توافق برجام خبر داده‌اند.

گفتی است روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال ماه پیش مدعی شده بود که از اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون اسرائیل دستکم ۱۲ کشتی و نفتکش ایرانی حاوی سوخت را که از ایران عازم سوریه بودند هدف قرار داده است.

وال استریت ژورنال نوشت برخی حملات در دریای سرخ و مناطق دیگر بوده و رژیم اسرائیل برای آن‌ها از سلاح‌هایی مثل مین دریایی استفاده کرده است.

به گزارشی از: خبرگزاری انتخاب