واشنگتن: در نشست وین فقط درباره تسهیل برخی تحریم‌ها بحث خواهد شد
۱۶ فروردین ۱۴۰۰
مستند لژیون برادران
۱۶ فروردین ۱۴۰۰
واشنگتن: در نشست وین فقط درباره تسهیل برخی تحریم‌ها بحث خواهد شد
۱۶ فروردین ۱۴۰۰
مستند لژیون برادران
۱۶ فروردین ۱۴۰۰

آمریکایی ها چقدر کار می کنند؟

آمریکایی‌ها و کار زیاد

تا به حال مفهوم “Overworking” یا “کار بیش از حد و اندازه” به گوشتان خورده است؟ تا به حال شنیده اید کسی به خاطر کار زیاد جان خود را در ایران از دست داده باشد؟ احتمالا پاسخ شما خیر باشد. موضوعی که شاید در ایران و در ذهن های ما موضوعی بی‌اهمیت و غیرقابل تصور باشد، اما در بسیاری کشورها چون ایالات متحده کار زیاد و مرگ و میرهای ناشی از آن یکی از اصلی ترین معضل های پیشروی این کشورهاست.

  •  در تعاریف بین المللی به کار بیش از ۴۰ ساعت در هفته overworking اطلاق می شود و مطابق آمارها؛ ۸۵ درصد مردان و ۶۶ درصد زنان در آمریکا بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند. آمار تعجب برانگیزی از موسسه ی افکارسنجی گالوپ وجود دارد که نشان می دهد تنها ۸ درصد نیروی کار تمام وقت در آمریکا زیر ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند و ۴۲ درصد ۴۰ ساعت، ۱۱ درصد ۴۱ تا ۴۹ ساعت، ۲۱ درصد ۵۰ تا ۵۹ ساعت و ۱۸ درصد بیش از ۶۰ ساعت مشغول به کار هستند.

  •  مطابق آمار سازمان جهانی کار؛ آمریکایی‌ها سالانه ۴۹۹ ساعت بیشتر از فرانسوی‌ها، ۲۶۰ ساعت بیشتر از بریتانیایی‌ها و حتی ۱۳۷ ساعت بیشتر از ژاپنی‌ها، کار می‌کنند.
  • آمریکایی‌ها از آنچه که ما در ایران به مرخصی استحقاقی یا مرخصی سالانه می‌شناسیم، محرومند. جالب است بدانید مطابق آمارها، در میان کشورهای OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی)، ایالات متحده آمریکا تنها کشوری است که مرخصی با حقوق ندارد!

  • آمریکا جزء اندک کشورهایی در دنیاست که نیروی کار آن از “مرخصی زایمان با حقوق” محروم می باشد. در حالی‌که در سایر کشورها جهت نگهداریِ فرزند تازه متولد شده یا مراقبت‌های بعد از زایمان، به طور متوسط بین ۱۲ تا ۲۰ هفته مرخصی با حقوق به نیروی کار اختصاص داده می‌شود.
  • آمریکایی‌ها قانون کشوری و فدرالی هم تحت عنوان مرخصی استعلاجی ندارند و در صورت بیماری و عدم حضور در محل کار، از حقوق آنها کسر خواهد شد. مسئله ای که ابعاد بحرانی خود را در روزهای نخست کرونایی به خوبی نشان داد؛ چرا که مطابق آمار یکی از نشریات پزشکی، نزدیک به ۳۲ میلیون کارمند و کارگر آمریکاییِ بدون مرخصی با حقوق، به دلیل مشکلات اقتصادی مجبور بوده اند تا در محل کار خود حاضر شوند.
مطالب مرتبط