مستند American Made Movie
۲۷ اسفند ۱۳۹۹
گزارش سالانه حقوق بشر آمریکا ؛ «۱۵۰۰ کشته» آبان ۹۸ ایران حذف شد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹

راهکار Costco برای مقابله با انحصار مرغ در آمریکا چه بوده است؟

آمریکا 360
 

 

 

کاستکو در پاییز 2019 یک تسهیلات مرغداری در شرق نبراسکا راه اندازی می کند. این تسهیلات 100 میلیون مرغ یا 40 درصد نیاز سالانه این شرکت را برطرف کرده و اجازه میدهد تا حدی از انحصار شرکت هایی مثل تایسون، پیلگریمز پراید و پردو بیرون آید.
یکی از محصولات نمادین کاستکو، مرغ سوخاری آن است. کاستکو هر سال نزدیک به 60 میلیون از این محصول میفروشد اما با ضرر.
ضرر کاستکو از فروش این محصول در سال بین 30 تا 40 میلیون دلار است. این مرغ ها روشی برای کشاندن مشتریان به فروشگاه هستند و به شکلی استراتژیک در انتهای فروشگاه قرار گرفته اند.
به همین خاطر ممکن است خریداران محصولات دیگری را در مسیر بردارند و به همین دلیل قیمت مرغ های کاستکو اینقدر پایین است.
مشکل اینجاست که قیمت مرغ در سال های گذشته افزایش یافته و این صنعت در انحصار شرکت هایی مثل تایسون و پردو است. کاستکو مثل بسیاری از خواربارفروشی های آمریکا از این شرکت های بزرگ خرید میکند چون گزینه دیگری ندارد. اما در سال 2016 اعلام کرد که قصد دارد یک تسهیلات مرغداری در شرق نبراسکا احداث کند.
این تسهیلات شامل کل زنجیره تامین از جوجه و غذا تا محصول نهایی می شود. این تسهیلات 40 درصد نیاز سالانه کاستکو را برطرف میکند.

این ویدیو از CNBC چگونگی و ابعاد این ماجرا را برایتان توضیح می دهد

 

 
 
 
آخرین ویدئوها: