مایک پامپئو همه پل های پشت سرش را خراب کرد
۷ بهمن ۱۳۹۹
مستند نفرت خانگی : جنگی میان ما
۷ بهمن ۱۳۹۹
مایک پامپئو همه پل های پشت سرش را خراب کرد
۷ بهمن ۱۳۹۹
مستند نفرت خانگی : جنگی میان ما
۷ بهمن ۱۳۹۹

خانه ی از هم گسیخته ؛ ایالات غیرمتحد آمریکا

A House Divided: The Dis-United States of America


تهیه شده در: شبکه abc آمریکا
ژانر : سیاسی
محصول : سال 2021 آمریکا
زبان : انگلیسی (زیرنویس فارسی)

توضیحات :

امروز، بخشی از مردم آمریکا احساس می‌کنند که دوباره وارد جنگ شده‌اند؛ این کشور قدرتمند با بیماری کووید19 و عدم اتحاد و دوقطبی شدن فراگیر و رئیس جمهوری غیر قابل پیش‌بینی، دست و پنجه نرم می‌کند. انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و در این ویدیو، گزارشگر ABC، دیوید لیپسون، به جاده زده و به ایالات چرخشی (ایالاتی که هیچ‌کدام از دو حزب اصلی و نامزدهای آنان، پشتیبانی قاطع در آن ایالات ندارند) در شمال غربی سفر کرده تا با مردم عادی در مورد انتخابات پیش رو صحبت کند.

قبل از پیش آمدن همه‌گیری ویروس کرونا، به نظر می‌رسید که ترامپ قطعا دوباره انتخاب خواهد شد. اما الان به خاطر مشکلات اقتصادی و تعطیلی‌ها و قرنطینه و بالا رفتن آمار ابتلای مردم به کووید19 و ناآرامی‌های مدنی در خیابان‌ها، به نظر می‌رسد که امکان دسترسی دوباره ترامپ به قدرت، کاهش یافته است.

گروه‌های غیرمعمول شبه‌نظامی راست‌گرا در آمریکا، خود را مسلح و آماده‌ی درگیری کرده‌اند. آیا این کشور آسیب‌دیده، می‌تواند این تست دموکراتیک غایی را پشت سر بگذارد؟

در این ویدیو، با افرادی مصاحبه می‌شود که ترامپ را حتی به چشم ماموری از جانب خدا می‌بینند و معتقد هستند که فقط او می‌تواند کشور آمریکا و ارزش‌های آمریکایی را نجات دهد. همچنین با افراد دیگر و مخالفان او نیز مصاحبه می‌شود؛ افرادی که شاید حتی حامی حزب جمهوری‌خواه هستند اما نه حامی ترامپ و همچنین اعضای گروه‌های معترض به خشونت پلیس و مخالف مشکلات سیستماتیک آمریکا.