مقایسه قیمت اینترنت آمریکا با دیگر کشورهای جهان
۲۸ بهمن ۱۳۹۹
پارلر، اپلیکیشن محبوب طرفداران ترامپ دوباره در دسترس قرار گرفت
۲۸ بهمن ۱۳۹۹
مقایسه قیمت اینترنت آمریکا با دیگر کشورهای جهان
۲۸ بهمن ۱۳۹۹
پارلر، اپلیکیشن محبوب طرفداران ترامپ دوباره در دسترس قرار گرفت
۲۸ بهمن ۱۳۹۹

گزیده‌ای از اخبار اعتراضات
بررسی قطعی اینترنت در پایتخت امریکا

خبری توسط صفحه‌ی انگلیسی یک خبرگزاری عربی در توئیتر منتشر شده که دولت امریکا تمام سرویس‌های ارتباطی در واشنگتن دی‌سی از جمله اینترنت رو قطع کرده. این خبر شایعه بوده، از دو دوست ساکن واشنگتن دی‌سی پرسیدم گفتن نت‌شون مشکلی نداشته. یکی از دوستان گفت دیشب کاهش سرعت و اختلال شبکه رو تجربه کرده.

نت‌بلاکز که به رصد اتصال اینترنت می‌پردازه گزارش داده مشکل عمده‌ای در اینترنت واشنگتن دی‌سی مشاهده نمیشه اما به رصدش ادامه میده. این شرکت در زمان اعتراضات آبان ٩٨ ایران هم به گزارش قطعی اینترنت می‌پرداخت و حالا روی امریکا زوم کرده. از اول هم تقریباً معلوم بود که خبر اون صفحه‌ی توئیتری شایعه هست چون امکان نداره قطعی اینترنت در سطح پایتخت امریکا رخ بده و ملت توئیت نزنن و خبرگزاری‌‌ها بطور گسترده ننویسن اما فقط یک خبرگزاری عربی متوجه بشه. با این حال قطع کردن اینترنت در روزهای آینده از ترامپ و هم‌فکرانش بعید نیست.

ساعتی پیش تام کاتن، سناتور ضد ایرانی توئیت زده که غارت و اغتشاش باید همین امشب تموم بشه. گفته اگر ماموران محلی ناتوان شدن و نیاز به پشتیبانی دارن، برای مقابله با «تروریست‌ها» از تیپ ١٠١ هوابرد ارتش استفاده کنیم

حالا صرف گفته‌ی یک سناتور شاید در سطح ملی اهمیت بالایی نداشته باشه اما عجیب‌تر اینکه رئیس‌جمهور امریکا ریتوئیت کرده و نوشته «١٠٠ درصد درست میگی، ممنونم تام»

در یک فایل صوتی که ساعتی پیش درز کرده (منابع: وال‌استریت ژورنال و تایم)، ترامپ به فرمانداران ایالت‌ها دستور سرکوب شدیدتر تظاهرات رو داده و گفته شماها اکثرتون ضعیف هستید و باید بر اوضاع تسلط پیدا کنید. رئیس‌جمهور «دنیای آزاد» میگه باید مردم رو دنبال و دستگیرشون کنید و ۱۰ سال بندازیدشون زندان تا ببینید دیگه از این کارها نمیکنن. باید کاری کنیم که مردم تا حالا ندیدن!

چارلی بیکر، فرماندار ایالت ماساچوست، علناً در تقابل با رئیس‌جمهور قرار گرفته و در واکنش به ویدیو کنفرانس رئیس‌جمهور گفته «وقتی سخنان آتش‌زننده‌ی ترامپ رو شنیدم باید متعجب می‌شدم اما اینطور نبود. بارها در هفته‌های گذشته که کشور به دل‌سوزی و رهبری (خردمندانه) نیاز داشت، به سادگی این مولفه‌ها جایی پیدا نمیشد. در عوض، تلخی و مبارزه‌جویی و علاقه به نفس رو (از ترامپ) دریافت کردیم. این چیزی نیست که ما در بوستون میخوایم، این چیزی نیست که در حال حاضر در ماساچوست بهش احتیاج داریم و قطعاً چیزی نیست که ما در سراسر کشور بزرگ‌مون میخوایم».

آش به قدری شور شده که رئیس پلیس شهر بزرگ هوستون در تگزاس به ترامپ گفته: «اگر نمیتونی حرف سازنده بزنی پس خفه شو! تو با حرف‌هات داری جوان‌های ۲۰ ساله رو به خطر میندازی. ما به غلبه و تسلط احتیاج نداریم، الآن وقت تصاحب قلب‌ها و ذهن‌هاست.» این همون پلیس باشعوری هست که با بغض برای معترضین سخنرانی همدلانه کرده و باهاشون راه افتاده تا به وضع موجود اعتراض کنه. این فرد در میان تشویق‌های مردم گفته: «هوستون همون شهری هست که سیاه‌پوست، سفید پوست، قهوه‌ای، قانونی و غیرقانونی با هم جمع میشن زیرا ما ناظر به محتوای قلب‌هامون در مورد هم قضاوت می‌کنیم. ما عصبانی هستم، من عصبانی‌ام…»

ترامپ قصد داره با توسل به زور و مرزبندی‌های مذهبی، به مقابله با معترضین دست بزنه و در همین راستا، ساعاتی پیش در اقدامی کم‌سابقه، با محافظانش از کاخ سفید راه افتاد و در نزدیکی تظاهرات و شعارنوشته‌ها به کلیسای مجاوری که در تظاهرات آسیب دیده رفت و با بالا گرفتن انجیل در دستانش از اونجا بازدید کرد.

اوضاع پایتخت و بسیاری شهرهای دیگه در گوشه گوشه‌ی امریکا خرابه و امروز همزمان با سخنرانی ترامپ تظاهرات برپا بوده. شعاری که خیلی شنیده میشه اینه:
“NO JUSTICE! NO PEACE!”
«عدالت نباشه صلح هم نیست»

این شعار ریشه‌ در رخدادهای دهه‌های گذشته در جامعه‌ی امریکا داره و بطور تهدیدآمیز میگه اگر حاکمان بخوان ظلم و بی‌عدالتی کنن، تضمینی نداره که ما مردم در صلح و صفا باهاتون زندگی کنیم.

 

منبع : کانال تلگرامی K۱ in USA

روایتی از : کیوان ابراهیمی

مطالب مرتبط