شش کشته و زخمی در جریان تیراندازی شبانه در ایلینوی آمریکا
۸ دی ۱۳۹۹
سی ان ان: ترامپ لایحه بسته کمک‌های مالی کرونا را امضا کرد
۸ دی ۱۳۹۹
شش کشته و زخمی در جریان تیراندازی شبانه در ایلینوی آمریکا
۸ دی ۱۳۹۹
سی ان ان: ترامپ لایحه بسته کمک‌های مالی کرونا را امضا کرد
۸ دی ۱۳۹۹

پلیس آمریکا هویت عامل حمله انتحاری نشویل را اعلام کرد

پلیس آمریکا هویت عامل اصلی حمله انتحاری نشویل در ایالت تنسی را پس از دو روز تحقیق و بررسی اعلام کرد.

براساس گزارش رسانه های آمریکایی، عامل این حمله انتحاری «آنتونی وارنر»، ۶۳ ساله، بوده که در زمان انفجار کشته شده است.

پلیس فدرال آمریکا همچنین گفته است که آنها گمان نمی‌کنند که فرد دیگری در تدارک و انجام این حمله دست داشته است و معتقدند خطر دیگری شهر نشویل را تهدید نمی‌کند.

اف بی آی در ادامه توضیحات خود مدعی شده است که انگیزه وارنر از این حمله مشخص نیست و قبل از این حمله، وی در رادار مظنونان پلیس قرار نداشته است.

 پلیس آمریکا تا کنون هیچ عکسی از این عامل حمله انتحاری منتشر نکرده است.

عصر جمعه انفجاری مهیب، شهر نشویل واقع در ایالت تنسی را لرزاند. دفتر مدیریت اورژانس نشویل در این باره گفت، در این حادثه یک ون مسافرتی بزرگ پارک شده در کنار خیابان منفجر شد و به ساختمان‌های اطراف نیز آسیب وارد شد.

شبکه «سی‌اِن‌اِن» روز یک شنبه گزارش داده بود که: «بازرسان می‌گویند که به‌نظر می‌رسد انفجار نشویل اقدام انتحاری بوده است».

«جان درِیک» رئیس پلیس نشویل می‌گوید بافت‌هایی شبیه باقی‌مانده جسد یک انسان در خودروی منفجر شده پیدا کرده‌اند که تحت آزمایش قرار دارد.

به نوشته وبگاه شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز»، مأموران فدرال آمریکا بامداد یکشنبه (به وقت تهران) از خانه شخصی به نام «آنتونی کوئین وارنر» که احتمال می‌دهند در این انفجار دست داشته، بازرسی کرده‌اند.

یک روزنامه محلی در ایالت «تنسی» که حمله اخیر در شهر «نشویل» این ایالت آمریکا رخ داد، گزارشی درباره «آنتونی کوئین وارنر» عامل انتحاری این حمله منتشر کرد.

 پلیس آمریکا بامداد امروز دوشنبه هویت عامل اصلی حمله انتحاری نشویل در ایالت تنسی را پس از دو روز تحقیق و بررسی اعلام کرد.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، عامل این حمله انتحاری «آنتونی کوئین وارنر»، ۶۳ ساله، بوده که در زمان انفجار کشته شده است. در این انفجار سه نفر دیگر مجروح شده‌اند و به ساختمان‌های اطراف نیز خساراتی وارد آمده است.

پلیس فدرال آمریکا همچنین گفته که آنها گمان نمی‌کنند که فرد دیگری در تدارک و انجام این حمله دست داشته است و معتقدند خطر دیگری شهر نشویل را تهدید نمی‌کند. اف‌بی‌آی افزود، انگیزه وارنر از این حمله مشخص نیست.

عامل انفجار انتحاری «نشویل»

عامل انفجار انتحاری «نشویل»

روزنامه «تنسین» که یک رسانه محلی در ایالت تنسی است، گزارشی درباره عامل این حمله انتحاری منتشر کرده و در آن به همسایگان وارنر و برخی دیگر از افرادی که او را می‌شناختند، رجوع کرد.

طبق این گزارش، وارنر در شهر «آنتیوچ» ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد، در همین شهر به دبیرستان رفت، در اواسط دهه ۱۹۷۰ فارغ‌التحصل شد و در زمینه مشاغل مربوط به فناوری اطلاعات (IT) کار می‌کرد.

به نوشته تنسین، وی طی ماه گذشته خانه مسکونی خود را که دهه‌ها در آن زندگی کرده بود، فروخت و سند مالکیت آن را به یک زن ساکن لس آنجلس انتقال داد.

او همچنین به یکی از مشتریان خانه مسکونی خودش گفته بود که در نظر دارد دست از کار کردن بکشد و دیگر کار نکند.

«استیو فردریش» صاحب شرکت «املاک فردریش اند کلارک» اعلام کرد، شرکت او ۴ یا ۵ سال قبل قراردادی با وارنر برای ارائه خدمات فناوری اطلاعات بست و او اقداماتی از قبیل تعمیر رایانه‌های شرکت را انجام می‌داد.

وی به این روزنامه محلی در ایالت تنسی گفت: «در ماه دسامبر (ماه جاری میلادی) او (وارنر) ایمیلی برای ما فرستاد و گفت که از این به بعد دیگر برای ما کار نمی‌کند».

به گفته فردریش، وارنر در ایمیل خود توضیحی درباره چرایی توقف همکاری با این شرکت نداد.

انفجار انتحاری «نشویل»

صاحب شرکت «املاک فردریش اند کلارک» همچنین خبر داد، بعد از انفجار نشویل و گمانه‌زنی درباره احتمال دست داشتن وارنر به اف‌بی‌آی رجوع کرد و ماموران این نهاد فدرال امنیتی-اطلاعاتی از شرکت دیدن کردند.

طبق گزارش تنسین، تنها سوابق موجود وارنر در اف‌بی‌آی نشان می‌دهد که او در سال ۱۹۷۸ به خاطر حمل مواد مخدر محکوم شد و دو سال تحت مراقبت قرار داشت.

عامل انتحاری حمله نشویل در زمان تحصیل در تیم گلف دبیرستان فعالیت داشت و «چارلی بوزمان» مربی سال ۱۹۷۴ تیم گلف دبیرستان در مصاحبه با روزنامه تنسی درباره او حرف‌هایی زد.

بوزمان گفت: «آنچه درباره او به خاطرم می‌آید سه چیز است: بی سر و صدا، مودب و من دوست ندارم از این واژه استفاده کنم اما صراحتا بگویم او بیعرضه بود. او آدم واقعا توداری بود. البته من هیچ مشکل انضباطی با او نداشتم».

طبق گزارش روزنامه تنسین، وارنر امروزه هیچ حضوری در شبکه‌های اجتماعی یا دیگر وبسایت‌ها نداشته است.

این رسانه محلی در ایالت تنسی سپس به سراغ افرادی رفت که چند دهه با وارنر همسایه بوده و او را می‌شناختند.

به گفته آنها، وارنر دارای هیچ «ایدئولوژی سیاسی مشخصی» نبود.

همسایگان عامل حمله نشویل همچنین خبر دادند، او به ندرت خانه مسکونی خودش را ترک می‌کرد و بخش اعظم وقتش را به کار کردن در خانه می‌گذراند.

به روایت آنها، وارنر فردی درونگرا بود اما هر بار که با همسایگانش روبرو می‌شد، با آنها احوالپرسی و صحبت می‌کرد.

«استیو اشمولدت» و همسرش که برای ۲۵ سال همسایه دیوار به دیوار وارنر بودند، گفت، از نظر من او فردی آرام و با رفتار دوستانه بود اما برخی می‌گفتند که او کمی عجیب و غریب است».

به گفته او، «شما هرگز شاهد این نبودید که کسی (به خانه وارنر) بیاید و برود و هرگز ندیدم که او جایی برود. تا آنجایی که ما اطلاع داریم، او فردی بود که خوره رایانه بود و در خانه کار می‌کرد».

اشمولدت تصریح کرد: «درباره مسائل سیاسی این را می‌توانم بگویم که او هرگز هیچ بنر یا پرچمی در پنجره‌هایش نگذاشته بود یا کارهای یاز این دست نمی‌کرد. اگر او عقاید سیاسی هم داشت، آنها را برای خودش نگه می‌داشت و بروز نمی‌داد».

انفجار نشویل

به گفته همسایگان آنتونی کوئین وارنر، او در مقابل منزل شخصی خود دوربین‌های امنیتی و چراغ‌هایی نصب کرده بود.

اشمولدت در بخش دیگری از اظهاراتش به خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها درباره اقدام وارنر در دادن هشدار قبلی به ساکنان یک منطقه نشویل درباره انفجار قریب‌الوقوع اشاره و تاکید کرد، وقتی این را شنیدم که او قصد داشت از گرفتن تلفات جلوگیری کند، یاد علاقه او به حیوانات خانگی افتادم.

به گفته او، وارنر سال‌های متمادی دو سگ کوچک و همچنین یک سگ بزرگ‌تر داشت و «واقعا خوب از آنها نگهداری می‌کرد».

پیشتر رسانه‌های محلی آمریکایی گزارش داده‌ بودند که ۱۵ دقیقه قبل از انفجار در شهر نشویل از ون مسافرتی که در این حادثه منفجر شد پیامی با مضمون هشدار برای تخلیه منطقه پخش شد.

در این پیام ضبط شده گفته شده است: «این منطقه باید همین الان تخلیه شود. اگر این پیام را می‌شنوید همین الان اینجا را تخلیه کنید.»

انتشار جزئیات بیشتری از عامل انتحاری نشویل در شرایطی صورت گرفته که پلیس آمریکا اعلام کرد، در این حمله تنها خود او کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

پیش از این برخی رسانه‌های آمریکایی از قبیل شبکه «سی‌اِن‌اِن» گزارش دادند: بازرسان می‌گویند که به‌نظر می‌رسد انفجار نشویل با هدف ارتکاب خودکشی بوده است»

 

 

به گزارشی از: خبر گزاری فارس