لکه ننگ کار کردن با ترامپ، آینده شغلی همکارانش را تحت تاثیر قرار خواهد داد
۷ دی ۱۳۹۹
مروری تاریخی بر چالش پذیرش مهاجران به عنوان شهروندان آمریکا
۷ دی ۱۳۹۹
لکه ننگ کار کردن با ترامپ، آینده شغلی همکارانش را تحت تاثیر قرار خواهد داد
۷ دی ۱۳۹۹
مروری تاریخی بر چالش پذیرش مهاجران به عنوان شهروندان آمریکا
۷ دی ۱۳۹۹

درخواست فلین از طرفداران ترامپ برای اعتراضات سراسری

«مایکل فلین» مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ که با دستور عفو وی از زندان آزاد شد و پس از آزادی در اظهارنظرهای مختلف از ادعاهای انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کرده، روز شنبه از طرفداران وی خواست در مراکز ایالت‌ها در روز ششم ژانویه که قرار است کنگره آمریکا پیروزی «جو بایدن» را تایید کند، تجمع کنند و دست به اعتراض بززند.

او در این خصوص نوشت: روز ششم ژانویه (۱۷ دی) میهن‌پرستان در سراسر کشور که نمی‌توانند به پایتخت کشور بیایند، باید با احترام و مسالمت‌آمیز در مرکز ایالت خود علیه این انتخابات تقلبی اعتراض کنند.

او این توییت را در حمایت از توییتی از ترامپ نوشت که رئیس‌جمهور آمریکا در آن ضمن طرح ادعاهای انتخاباتی، مردم را به برگزاری تجمع در اعتراض به نتیجه انتخابات در ششم ژانویه دعوت کرده بود.

ترامپ در این توییت نوشت: «وزارت “دادگستری” و اف‌بی‌آی در قبال تقلب آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، بزرگترین کلاهبرداری تاریخ ملت ما، بر خلاف شواهد قانع‌کننده هیچ کاری نکردند. آن‌ها باید خجالت بکشند. تاریخ این را به یاد خواهد داشت. هرگز تسلیم نشوید. ششم ژانویه در واشنگتن شما را می‌بینم.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین بامداد یکشنبه از جمهوری‌خواهان در مجلس سنا درخواست کرد تا برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر و جلوگیری از شکست وی تلاش کنند.

ترامپ در صفحه توئیتر خود با تکرار ادعای وقوع تقلب در انتخابات نوشت: «زمان آن رسیده که سناتورهای جمهوری‌خواه بایستند و برای ریاست‌جمهوری مبارزه کنند، درست مانند کاری که دموکرات‌ها می‌کردند اگر واقعا پیروز شده بودند. مدارک (تقلب) غیرقابل انکار است!».

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد اما ترامپ تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید کرده که بایدن با تقلب به‌عنوان پیروز این فرایند معرفی شده است.

پس از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، او با مطرح کردن ادعای تقلب در انتخابات تلاش دارد همچنان در قدرت بماند. حامیان ترامپ تاکنون دوبار در اعتراض به تقلب در انتخابات تجمع برگزار کرده‌اند که شمار قابل توجهی از شرکت‌کنندگان آن اعضای گروه‌های سفید برتر پندار هستند. تجمع بعدی حامیان ترامپ قرار است ششم ماه ژانویه و پس از بررسی آرای الکترال در کنگره تشکیل شود.

اعضای مجمع گزینندگان اخیراً با شرکت در جلسات در ایالت‌های مختلف، بر اساس نتیجه انتخاباتی که سوم نوامبر برگزار شد به ترامپ یا بایدن رأی دادند. در پایان این رأی‌گیری جو بایدن همان‌طور که برآورد شده بود با ۳۰۲ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا انتخاب شد.

ترامپ اخیراً به اطرافیانش گفته که مایک پنس به اندازه کافی به او برای رسیدن به اهدافش جهت برگرداندن نتیجه انتخابات کمک نمی‌کند. او در روزهای اخیر روی نقش سنتی‌ای متمرکز شده که «مایک پنس» معاونش قرار است روز ۶ ژانویه در راستای تأیید نتیجه رأی‌گیری الکترال انجام دهد. مایک پنس، رئیس سنا است و روال تأیید آرای الکترال زیر نظر او انجام می‌شود.

منابع آگاه می‌گویند ترامپ در روزهای اخیر مسئله را با مایک پنس مطرح کرده و از شنیدن اینکه پنس نمی‌تواند نتیجه انتخابات را در جلسه ۶ نوامبر تغییر بدهد متحیر شده است.

پنس و مقام‌های کاخ سفید تلاش کرده‌اند به ترامپ بفهمانند که ریاست او بر آن جلسه جنبه تشریفاتی دارد و او نمی‌تواند به صورت یکنفره نتیجه آرای الکترال را رد کند.

 

 

به گزارشی از: خبر گزاری فارس