چگونه بایدن می‌تواند محافظه‌کاران ایران را از تضعیف توافق هسته‌ای باز دارد؟
۲ دی ۱۳۹۹
تأثیرگذارترین بازیگران سیاست خارجی آمریکا در برابر ایران
۲ دی ۱۳۹۹
چگونه بایدن می‌تواند محافظه‌کاران ایران را از تضعیف توافق هسته‌ای باز دارد؟
۲ دی ۱۳۹۹
تأثیرگذارترین بازیگران سیاست خارجی آمریکا در برابر ایران
۲ دی ۱۳۹۹

۲۰۲۰، مرگبارترین سال تاریخ آمریکا

تاریخ انتشار گزارش: ۲ دی ۱۳۹۹

مرگبارترین سال در تاریخ آمریکا امسال به دلیل همه‌گیری کرونا در این کشور رقم خورده و انتظار می‌رود تا پایان ۲۰۲۰ برای اولین بار میزان مرگ‌ومیر سالیانه در آن از سه میلیون نفر فراتر برود.

به گزارش پایگاه خبری «استاف»، گرچه آمار نهایی مرگ‌ومیر سال میلادی جاری تا ماه‌ها بعد در دسترس نخواهد بود، آمار اولیه نشان می‌دهد ایالات متحده شاهد بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار فوتی تا پایان سال خواهد بود که دستکم ۴۰۰ هزار نفر نسبت به سال ۲۰۱۹ بیشتر است.

در اغلب سال‌ها آمار فوتی در آمریکا با افزایش همراه است و این انتظار درباره سال ۲۰۲۰ هم وجود داشت اما امسال به دلیل همه‌گیری مرگبار کرونا این آمار با خیزش حدود ۱۵ درصدی همراه بوده و ممکن است با شمارش نهایی آمار ماه جاری (آخرین ماه میلادی) این آمار باز هم افزایش یابد.

طبق این گزارش، این بزرگترین جهش یک ساله را از سال ۱۹۱۸ نشان می‌دهد که ده‌ها هزار سرباز آمریکایی در جنگ جهانی اول کشته شدند و صدها هزار آمریکایی بر اثر همه‌گیری آنفلوانزا جان خود را از دست دادند. در آن سال آمار مرگ‌ومیر ۴۶ درصد در مقایسه با سال ۱۹۱۷ افزایش داشت.

«رابرت اندرسون» از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا گفت احتمال می‌رود امید به زندگی در پایان سال ۲۰۲۰ به اندازه سه سال کامل کاهش یابد.

آمریکا همچنان به لحاظ تعداد ابتلا و فوتی ناشی از کرونا درگیرترین کشور جهان است و تاکنون هزینه انسانی سنگینی را پرداخت کرده است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم یکهزار و ۶۸۷ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۳۱۹ هزار و ۳۵۴ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۱۹۳ هزار و ۵۲۵ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۸ میلیون و ۳۳ هزار و ۶۰۵ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً روندی افزایشی داشته است.

مطالب مرتبط